וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתלטיקה: שיא ישראלי למוגס ב-10 אלף מטר

למרות זאת, מוגס פספס את הקריטריון למוסקבה בשבע שניות. טקה זכתה בתואר הנשים והשלימה דאבל בריצות הארוכות

טסמה מוגס (אורן השרון) קיווה לקבוע הערב (חמישי) את הקריטריון לאליפות העולם במוסקבה (28:05.00 דקות) במסגרת אליפות ישראל ב-10 אלף מטר שהתקיימה באצטדיון בהדר יוסף, אבל לצערו הרב הוא פספס אותו בשבע שניות. אלא שהבשורה הגדולה שיוצאת מהערב הזה הוא שמוגס שבר את השיא הישראלי בפעם השלישית בקריירה.

מוגס החל את הריצה מצוין, ג'יימס גיטאהי רונגארו משך אותו בקצב הנכון, ואחרי כ-6,000 מטר הקנייתי התעייף ולטסמה נותרו כ-4,000 מטר בריצת סולו, משימה כמעט בלתי אפשרית. טסה חצה את קו הגמר בתוצאה 28:12.58 דקות, ושיפר ב-29 מאיות את השיא הישראלי בו הוא עצמו החזיק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הישגים מצוינים. מוגס וטקה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אני שמח ששיפרתי את השיא הישראלי, אבל ברור שאני מאוכזב מכך שלא הצלחתי לקבוע את הקריטריון", אמר בסיום. "גם זכייה באליפות ישראל משמחת אותי מאוד. אני בכושר מצוין, אבל לרוץ לבד זה ממש לא פשוט. זו לא הפעם הראשונה שמכתיב הקצב שמביאים עבורי מאכזב ולא עומד בציפיות שתלו בו. אני מקווה לקבוע עוד השנה את הקריטריון ולייצג את המדינה באליפות העולם". רונגארו, אגב, חצה את קו הגמר כחמש שניות אחריו.

שני אתלטים נוספים השלימו דוכן מנצחים שכולו אתלטי אורן השרון. איימרו עלמיה בן ה-22 הוא סגן אלוף ישראל כשקבע 29:10.29 דקות, שיפר את שיאו האישי ב-1:14.63 דקה ועלה למקום השישי בכל הזמנים כשהוא עוקף רצים כמו איתי מגידי, שם-טוב סבג וגירמה אמרה שסיים שלישי בתחרות בזמן של 29:58.56 דקות.

בין הנשים, ריקי סלם, אלופת 2011, ביטלה ברגע האחרון את השתתפותה באליפות בשל מחלה. בהיעדרה של סגנית אלופת ישראל, המאבק נותר בין אלופת 2012 מארי אליאס מאתלטי השרון לאזאוונט טקה ממכבי תל אביב, אלופת ישראל ב-5000 מטר. אליאס פתחה חזק, אולי חזק מדי וטקה הצעירה ניצלה את העובדה הזו, חלפה על פניה ולא הביטה לאחור. האתלטית בת ה-23 ניצחה בתוצאה 36:44.81 דקות, שיפרה את שיאה האישי ב-2:40.41 דקות וטיפסה למקום ה-11 בכל הזמנים במקצוע זה. בנוסף, היא מחזיקה עכשיו בשני תארי המסלול הארוכים.

אליאס נאלצה להסתפק בסגנות אחרי שקבעה 37:05.53 דקות. רודי גדיש מהפועל חולון סיימה שלישית בתוצאה 37:14.50 דקות, שיפור של 44.89 שניות לשיאה. את הפרסים למנצחים חילק סווין ארנה האנסן, נשיא התאחדות האתלטיקה הנורבגית המבקר בימים אלו בארץ. ‏

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully