וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישי בפלייאוף: הדרבי התל אביבי יוצא לדרך

8.5.2013 / 17:31

מכבי תל אביב תארח את המשחק הראשון ברבע גמר הפלייאוף מול האדומים (21:00, ספ' 5). חיפה-גלבוע/גליל, אילת-ראשל"צ

פתיחת משחקי רבע גמר הפלייאוף בליגת העל תימשך מחר (חמישי) עם שלושה משחקים נוספים. במוקד המשחקים יעמוד הדרבי התל אביבי שיפגיש את הקבוצה הלחוצה של דיוויד בלאט עם החבורה האדומה של ארז אדלשטיין שחולמת על הפתעה כבר במשחק הראשון. מכבי חיפה הלא יציבה תארח ברוממה את גלבוע/גליל העיקשת, ובאילת תנסה הקבוצה של עודד קטש להמשיך את העונה הנהדרת שעוברת עליה כשתארח את מכבי ראשון לציון.

מאמן מכבי תל אביב דיוויד בלאט. ברני ארדוב
איך הקבוצה שלו תתפקד בלחץ? דיוויד בלאט/ברני ארדוב

מכבי תל אביב - הפועל תל אביב (21:00, ספורט 5)

הניצחון על ברק נתניה הוריד מעט את מפלס הלחץ במכבי תל אביב, אך האלופה ומחזיקת הגביע יודעת שהפסד אחד בדרבי והר הגעש בחדר ההלבשה של דיוויד בלאט יתפרץ שוב. במכבי שמו דגש נרחב על הצד ההגנתי לקראת ההתמודדות מול האדומים, בתקווה לעצור את הגארדים של הפועל ולהמנע מכניסה לבעיית עבירות של שחקני המפתח: שון ג'יימס ודווין סמית'. ניק קיינר-מדלי נמצא בספק למשחק לאחר שהתגלו אצלו אי סדרים בפעילות הלב. ההערכות הן שכמעט 9,000 אוהדי מכבי יגיעו למשחק.

היכולת הנהדרת של הפועל תל אביב בבית התחתון נעצרה במשחק האחרון מול הפועל חולון, אך בקבוצה של ארז אדלשטיין לא לוקחים את ההפסד בצורה קשה מדי. בהפועל ניסו להוריד את רף הלחץ מהשחקנים במהלך השבוע ואסרו עליהם להתראיין, אך את סוף האימון המסכם פתחו לתקשורת. הפועל תצטרך להציג יכולת הגנתית דומה לזו שהציגו בניצחון בדרבי הראשון של העונה, אם ברצונם לרשום ניצחון חוץ סנסציוני על הצהובים. אנתוני גודס צפוי להמשיך לפתוח מהספסל בעוד מתן נאור ובר טימור יפתחו בחמישייה.

המספר הנוסף

3 - קבוצות שונות הוביל ארז אדלשטיין לגמר הפלייאוף: עירוני רמת גן, הפועל תל אביב והפועל ירושלים.

4 - הפסדים ב-43 משחקים למכבי תל אביב ברבע גמר הפלייאוף בכל הזמנים.

12 - סדרות פלייאוף בין הקבוצות עד היום - המאזן 29 ניצחונות לצהובים, 6 לאדומים.

22 - ניצחונות ו-0 הפסדים לדיוויד בלאט כמאמן מכבי תל אביב בפלייאוף.

יעמוד למבחן: שון ג'יימס. הסנטר של מכבי תל אביב התקשה בדרבי הקודם מול הקו הקדמי של האדומים, ומכבי יצטרכו אותו טוב בהרבה מול קלי ורנדל אם הם לא רוצים להסתבך כבר במשחק הראשון ברבע גמר הפלייאוף.

מכבי חיפה - הפועל גלבוע/גליל (19:45, פריצות בספורט 5)

היכולת החלשה של מכבי חיפה בבית העליון לא נעצרה בשני הניצחונות האחרונים של הקבוצה, אבל הקבוצה של בראד גרינברג השיגה בסופו של דבר את מבוקשה עם המקום השני בתום הבית העליון. הירוקים יהנו מיתרון ביתיות עד לגמר הליגה, אך גם הם יודעים שאם לא יעלו את רמת המשחק שלהם מול גלבוע/גליל, הם עשויים לאבד את היתרון הזה כבר במשחק הראשון. הנהלת הקבוצה הוזילה את מחירי הכרטיסים גם למשחק הזה והם יעמדו על 15 עד 25 שקלים לכל אוהד שיגיע בחולצה ירוקה. הסעות ללא תשלום למשחק ייצאו מתחנת האוטובוס בקומה השלישית שבגרנד קניון החל מ18:45 וחזרה בסיום המשחק.

"גליל קבוצה חזקה מאד והם הוכיחו את זה בחודשיים האחרונים", אמר בראד גרינברג לקראת המשחק, "הם ניצחו 7 מ-8 המשחקים האחרונים שלהם כך שאנו יודעים שיהיה קשה לנצח אותם. השחקנים שלנו במצב רוח מרומם ודרוכים לקראת הפלייאוף. העונה הרגילה הייתה מצוינת, אבל מדובר במשחק חדש ונצטרך להציג את משחק ההגנה הקשוח שלנו. זו הדרך כדי לנצח את הפלייאוף. יש לנו יותר ביטחון אחרי הניצחון הגדול ביום ראשון ואני מקווה שזה יעזור לנו במשחק ובסדרה".

בגלבוע/גליל סיימו את העונה הסדירה ברגל שמאל עם הפסד ביתי מאכזב למכבי אשדוד. למרות התוצאה האחרונה, בקבוצה של ליאור ליובין מגיעים עם ביטחון רב לאור היכולת שלהם בתקופה האחרונה ויודעים שהמשחק הראשון בסדרה הוא עבורם ההזדמנות הגדולה לגנוב את הביתיות. למרות הביטחון, ביקשו בהנהלה ובצוות המקצועי מהשחקנים לבוא צנועים ודרוכים למשחק. דגן יבזורי, שנח במשחק הליגה האחרון מול מכבי אשדוד בשל פציעה, יחזור לסגל ובקבוצה מצפים ממנו להמשיך ביכולת הטובה.

המספר הנוסף

0 - סדרות פלייאוף בין הקבוצות עד היום.

7.6 - זריקות לשלוש לפול סטול בממוצע למשחק העונה, מקום תשיעי ב-20 השנים האחרונות.

16.5 - נקודות הפרש בממוצע בששת המשחקים האחרונים בין הקבוצות.

16.9 - נקודות לג'מאר סמית' ב-10 המשחקים האחרונים, לעומת 10.5 נקודות ב-13 המשחקים הקודמים.

יעמוד למבחן: פול סטול. הגארד של מכבי חיפה לא רשם מזה זמן רב שני משחקים טובים, ואחרי שניצח את הפועל אילת במשחק שנתן לחיפה את המקום השני, הוא יצטרך להתעלות גם ברבע גמר הפלייאוף.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

הפועל אילת - מכבי ראשון לציון (19:45, פריצות בספורט 5)

הפועל אילת הובילה ב-10 הפרש על מכבי חיפה 2 דקות בלבד לסיום המשחק בין הקבוצות ביום ראשון אך הצליחה לאבד את העשתונות, את היתרון, ואת המקום השני. בקבוצה הדרומית יזכו לשחק בשל ההפסד מול ראשון לציון החסרה, וחלק מהשחקנים אמרו במהלך השבוע כי הם מאמינים שהכתומים מהווים משוכה קלה יותר מאשר גלבוע/גליל, אותם היו פוגשים אם היו מנצחים את חיפה. באילת מאמינים שאולם בגין יתמלא כבר במשחק הראשון בסדרה, ושהם ירשמו ניצחון שלישי ברציפות העונה על ראשון לציון.

שישה הפסדים רצופים היו למכבי ראשון לציון עד המחזור האחרון של הבית העליון אז הצליחה הקבוצה של רוני בוסאני לנצח את הפועל ירושלים ולהגיע לרבע גמר הפלייאוף עם אופטימיות זעירה. הכתומים היו מרוצים מאוד התרומה של הסגל הישראלי שלהם במשחק, ובייחוד עמית בן דוד ואור סולומון, שהתעלו ברגעי ההכרעה. הקבוצה תערוך את האימון המסכם שלה בבית מכבי ותצא בלילה לאילת. לאזריק ג'ונס, שנעדר מחמשת המשחקים האחרונים בשל דורבן בכף רגלו, צפוי לשוב לשחק כבר מחר.

המספר הנוסף

2 - הפסדים ב-14 משחקי פלייאוף לעודד קטש כמאמן ראשי בליגת העל

5 - משחקים הייתה צריכה הפועל אילת בעונת 1997/8 כדי לעבור את ראשון לציון ברבע גמר הפלייאוף.

14 - מתוך 16 המשחקים האחרונים הצליחו אפיק ניסים לסיים בספרות כפולות.

82 - נקודות תרמו הישראלים של מכבי ראשון לציון בניצחון על הפועל ירושלים, התרומה הגבוהה ביותר העונה בליגה.

יעמוד למבחן: אור סולומון. שיא קריירה של 27 נקודות לא הולך ברגל, ואת זה השיג הפורוורד הנהדר של ראשון לציון. אם הכתומים רוצים להמם את אילת, הם צריכים את סולומון ביכולת שיא לאורך כל הסדרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully