וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגת העל: הפועל ירושלים עלתה ל-0:1 בסדרה מול נתניה

הקבוצה מהבירה התעלתה, ניצחה 80:87 ונמצאת כעת מרחק שני ניצחונות מחצי הגמר. ג'וש דאנקן הצטיין עם 26 נקודות

ברק נתניה והפועל ירושלים נפגשו פעמיים בעונה הסדירה. פעמיים, ובשתיהן הקבוצה מעיר היהלומים שלטה ללא עוררין וסימנה בסיום וי עם ניצחונות מרשימים. אך הערב (רביעי), עם פתיחת סדרות רבע הגמר הפלייאוף, הכול השתנה. הפועל ירושלים ההפכפכה קמה על צד ימין הפעם, ניצחה 80:87 במשחק הראשון בסדרה ביניהן והשיגה לעצמה מקדמה משמעותית לקראת ההמשך.

אם לשפוט על פי דו הפרצופיות שהיא הראתה עד כה העונה, מי יודע כיצד תגיע למשחק הבא. אם תנצח את המשחק הבא, שייערך ביום שני הקרוב במלחה, תתקרב להעפלה לחצי הגמר ועוד עשויה להפוך את העונה הקשה הזו להצלחה.

שחקני ברק נתניה ריימר מורגן, ראמל בראדלי, מול שחקן הפועל ירושלים ג'וש דאנקן. מגד גוזני
נתניה נראתה חסרת אונים למול היכולת הנהדרת שלו. דאנקן מול בראדלי ומורגן/מגד גוזני

ברק נתניה התייצבה למשחק עם יתרון ביתיות ועם רוח גבית לאחר שהגיעה לפלייאוף בכושר מצוין, למרות ההפסד למכבי תל אביב במחזור הסיום. אך ההגנה המצוינת שאפיינה אותה לאורך העונה כולה כמעט נעלמה כליל הערב - ירושלים, ובעיקר ג'וש דאנקן, עם משחק נהדר של 26 נקודות, שישה ריבאונדים וארבעה אסיסטים, עשו ככל העולה על רוחם. הקבוצה מהבירה נטלה את ההובלה ברבע השני ושמרה עליה עד הסיום.

שני הזרים החדשים - רון סטיל (16 נקודות) וסמארדו סמואלס (15) - שהגיעו רק לאחרונה, פרעו חוב והתעלו במשחק החשוב באמת של העונה, כשסייעו לדאנקן בדרך לניצחון ענק. נתניה התקרבה ברבע השלישי, עם ירושלים שוב ברחה ליתרון דו ספרתי בדרך להבטיח את הניצחון. ראמל בראדלי היה היחיד שהופיע עבור דני פרנקו, אך זה לא הספיק.

שחקן הפועל ירושלים סמארדו סמואלס מול שחקן ברק נתניה ראמל בראדלי. מגד גוזני
גם הוא לא הושיע את נתניה. בראדלי, מימין/מגד גוזני

מהלך המשחק

רבע 1

ברק נתניה פתחה עם ריימר מורגן, מרקו קילינגסוורת', ראמל בראדלי, דרון וושינגטון ואייל שולמן. ירושלים פתחה עם רביב לימונד, רון סטיל, קורטני פלס אלישי כדיר וג'וש דאנקן.

ג'וש דאנקן פתח היטב ועם חמש נקודות מהירות העלה את ירושלים ליתרון, אך שולמן ובראדלי ענו עם שלשות משלהם והעלו את נתניה ל-5:8. ג'וש דאנקן הוסיף עוד ארבע נקודות ושמר את ירושלים קרובה בפתיחה, וסל של סטיל העלה אותה ליתרון 12:13. ההגנות לא תפקדו, וגם סמארדו סמואלס עלה מהספסל וקלע ארבע נקודות מהירות לירושלים. דאנקן הטביע ועלה ל-13 נקודות אישיות. שלשה של אייל שולמן חתמה את תוצאת הרבע, 23:24 לנתניה.

רבע 2

ראמל בראדלי עלה לשמונה נקודות אישיות לאחר שתי קליעות עונשין מדויקות בפתיחת הרבע, אך שלשה של רון סטיל שוב החזירה את היתרון לצד של ירושלים, עם 28:29. רון סטיל המשיך את היכולת הטובה מהפתיחה, ועם חמש נקודות רצופות העלה בכוחות עצמו את ירושלים ליתרון 37:42. דרון וושינגטון נכנס לעניינים וקלע שני סלים יפים, אך עוד קליעה של דאנקן מחצי מרחק הורידה את ירושלים למחצית ביתרון 41:48.

שחקן הפועל ירושלים מאיר טפירו. מגד גוזני
התעלה בזמן. מאיר טפירו/מגד גוזני

רבע 3

רביב לימונד פתח את הרבע השלישי עם ג'אמפ מדויק מחצי מרחק, והעלה את ירושלים ליתרון 41:50. נתניה נשארה תקועה על 41 נקודות וסמואלס עם שתי קליעות עונשין העלה את ירושלים ליתרון דו ספרתי לראשונה במשחק, 41:52. אך נתניה לא ויתרה כל כך מהר. דרון וושינגטון עם חדירה מוצלחת וראמל בראדלי עם שלשה צימקו ל-49:54. אך אז דאנקן, שוב הוא, חבר למאיר טפירו והשניים ציננו את ההתלהבות ושוב העלו את ירושלים ליתרון דו ספרתי, 49:61. ראמל בראדלי שוב צימק ל-63:56, שלוש דקות לסיום הרבע. ירושלים שמרה על היתרון, אך בראדלי הגיע ל-19 נקודות וצימק ל-68:62 לירושלים בסיום הרבע.

רבע 4

דאנקן פתח את הרבע האחרון עם מהלך של סל ועבירה, וריימר מורגן בצד השני ענה עם חדירה טובה, שצימקה ל-73:67. בראדלי הוריד לארבע בלבד, אך ליאור ליפשיץ קבר שלשה ענקית והחזיר את היתרון לשבע. ירושלים הידקה את ההגנה ונתניה שוב נתקעה על 69. מאיר טפירו הגיע בזמן ועם אסיסט וסל נוסף ההפרש תפח ל-11, 69:80. נתניה לא הרימה ידיים ושלשה של ראמל בראדלי הורידה ל-80:74 בלבד, שתי דקות וחצי לסיום. ג'וש דאנקן קבר שתי זריקות מהקו, וירושלים שמרה על יתרון 74:82. בראדלי צימק לשש בלבד, פחות מדקה לסיום. נתניה ביצעה עבירה על סטיל, שדייק מהעונשין פעם אחת והחטיא בשנייה. ירושלים הוליכה 76:83, חצי דקה לסיום. מכאן נתניה כבר לא חזרה, וקליעת עונשין של ליאור ליפשיץ קבעה 80:87 לירושלים בסיום.

שחקן הפועל ירושלים רון סטיל. מגד גוזני
תרומה נאה. רון סטיל/מגד גוזני

סטטיסטיקה

קלעו לברק נתניה: ראמל בראדלי 26 (4 מ-7 לשתיים, 4 מ-5 לשלוש, 6 אסיסטים), דרון וושינגטון 15 (14 ריבאונדים, 4 אסיסטים), אייל שולמן, ריימר מורגן ומרקו קילינגסוורת' 10 כל אחד, יהוא אורלנד 5, אלירן גואטה 4. טמיר אריאלי שותף אך לא קלע.

קלעו להפועל ירושלים: ג'וש דאנקן 26 (11 מ-12 מהקו, 7 מ-9 מהשדה, 6 ריבאונדים), סמארדו סמואלס 16, רון סטיל 15, אלישי כדיר 9, ליאור ליפשיץ 6, קורטני פלס 5 (7 אסיסטים), מאיר טפירו 4.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully