וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרדראג מיאטוביץ': "הפועל ת"א צריכה לשנות מנטליות ולהפוך לקבוצה עם דרך רצינית"

המנהל המקצועי לשעבר של ריאל מדריד רוצה לעזור לאדומים ("באתי לתת עצות. אפשר לעשות בהפועל את מה שג'ורדי ואוסקר עשו במכבי") ומדבר על הבלאנקוס: "לא ישברו אותם, ריאל לא צריכה הרבה שינויים". ראיון

קובי אליהו

"בגלל ההיסטוריה והחשיבות של הפועל תל אביב כאן בישראל, היא צריכה לשנות מנטליות ולהפוך לקבוצה עם דרך רצינית. צריך להסביר לאוהדים שזה לוקח זמן והם צריכים להיות סבלניים". הדובר הוא פרדראג מיאטוביץ', חלוצה האגדי של ריאל ומנהלה הספורטיבי בעבר, השוהה בישראל ועשוי לסייע להפועל תל אביב בעונה הבאה. בשיחה עם וואלה! ספורט, מיאוטביץ' הפגין בקיאות מרשימה בכל הנוגע לאדומים. ביום שישי הוא נחת בישראל, הרבה בזכותו של חברו הקרוב איש העסקים קובי סידי, ומאז ביקר במתקנים ונפגש עם הבעלים חיים רמון, שבזמנו התבטא בזלזול כלפי האפשרות שהמונטנגרי יסייע לאדומים.

בשלב זה, למועדון אין ממש כסף להעסיקו, אך מיאטוביץ' הגיע לארץ במטרה ברורה לראות איך אפשר לעזור לקבוצה מקצועית בשנים הבאות. אמנם לא דובר על כך שיהפוך למנהלה המקצועי, אולם המונטנגרי לא הגיע להעביר פה את הזמן. הוא יודע בדיוק מה הפועל תל אביב צריכה ובראיון מיוחד הוא מסביר כיצד יעזור לקחת את המועדון צעד קדימה וגם מה הוא חושב על ריאל מדריד וז'וזה מוריניו.

פרדראג מיאטוביץ' שחקן ומנג'ר מקצועי ריאל מדריד לשעבר. קובי אליהו
"יש הרבה דרכים שבהן אוכל לעזור כאן". מיאטוביץ'/קובי אליהו

"אני איש כדורגל", הוא פותח. "הייתי שחקן ומנהל מקצועי של ריאל מדריד, כך שאני יכול לעזור. כמו שאתם יודעים, אי אפשר לשנות הכול תוך חודש או חודשיים, אבל יש פוטנציאל למועדון ואפשר לעשות דברים יפים עם הקבוצה הזו".

מה אתה חושב על ישראל?

"הייתי כבר כמה פעמים בישראל, בירושלים ובתל אביב, יש לי כאן הרבה חברים ואני תמיד נהנה. יש כאן אנרגיות חיוביות, אנשים יפים, הכול מושלם. אני אוהב להגיע לכאן".

ועל הפועל תל אביב?

"הגעתי ליומיים כדי לראות את התשתיות ואת כל מה שקורה בהפועל. הגעתי לבקשתו של חברי קובי (סידי) לדבר על כדורגל והייתה לי פגישה עם נשיא הקבוצה חיים רמון. יש הרבה דרכים שבהן אוכל לעזור כאן, לייצר פרויקט מעניין ולהביא את הפועל למקום בו היא ראויה להיות".

מה הספקת לראות מהמועדון?

"ראיתי את כל המועדון ואת מתקן האימונים, שאני חייב להודות שהוא די מיושן ודורש שינויים. אפשר לעשות כאן דברים מעניינים. אני חייב להגיד שאני לא מגיע בתור מנהל מקצועי, רק בתור חבר שרוצה לעזור, אם הנשיא ואנשי המועדון רואים בזה צורך".

אז מה יהיה התפקיד שלך?

"אני לא במו"מ עם הפועל. באתי לכאן כדי לתת עצות על מה שאני חושב שיהיה טוב למועדון. אי אפשר לדבר על זה עדיין כי יש להפועל משחק חשוב ואז היא תדע אם היא משחקת באירופה בעונה הבאה. אז נראה איפה אפשר להשתפר ואילו רעיונות אפשר להכניס למועדון".

אתה מכיר את הקבוצה?

"לא אוכל להיות במשחק הקרוב. ראיתי את הקבוצה במפעלים האירופים. הפועל קבוצה עם היסטוריה. ראיתי ביומיים שלי כאן שהאוהדים מאוד אמוציונאליים ואוהבים את המועדון, זה מועדון היסטורי שזכה באליפויות בישראל, הם ייצוג טוב של הכדורגל הישראלי ומגיע לקבוצה הזו להיות בצמרת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"ראיתי את כל המועדון ואת מתקן האימונים, שאני חייב להודות שהוא די מיושן ודורש שינויים"/מערכת וואלה!, צילום מסך

מה יש למנהל המקצועי של ריאל מדריד בעבר לחפש בישראל?

"אני לא מחפש כאן שום דבר. באתי בגלל שאני אוהב את החברים שלי ודיברנו על הפועל. באתי לבקר את המועדון ולראות איפה אני יכול לעזור. אני מכבד את כל הקבוצות בעולם, אני אוהב את הכדורגל
ועוקב אחרי כל התחרויות והליגות. לכדורגל הישראלי תמיד היה המון כישרון".

האם אתה מודע למצב הכלכלי של הקבוצה?

"אני מכיר את המצב הכלכלי של הפועל. אתמול הייתה לנו פגישה עם הנשיא רמון והוא הסביר לי שהמצב הכלכלי של הפועל שונה מאוד מזו של קבוצות אחרות. אבל אפשר לשנות את זה. הפועל צריכה ספונסר טוב, מישהו שאוהב את המועדון ויכול לעזור. אני חושב שזה יכול להגיע במהרה. עד אז צריך לעשות את הדברים כמו שצריך ואני מאמין שתוך זמן קצר הפועל תהיה בפסגה והמצב הכלכלי יהיה הרבה יותר טוב".

תוכל להביא ספונסרים להפועל בעזרת השם שלך?

"הספונסרים של הקבוצות מגיעים בעזרת מבנה טוב, אני לא אוכל להביא אותם מחר. הם מגיעים כשהם רואים קבוצה מאורגנת, חזון ורעיון לעתיד. זה מה שאנחנו מנסים לעשות כאן בהפועל - לארגן את כל המבנה ואת העתיד, כדי שהספונסרים יראו ויעזרו בעתיד. כדי שלהפועל תהיה אפשרות לקנות שחקנים טובים ולהתחרות בעתיד".

איזה סוג של שחקנים תוכל להביא לכאן?

"עוד לא דיברנו על שחקנים שיגיעו לכאן. שוב אני אומר, צריך סבלנות. אי אפשר לעשות הכול בחודש-חודשיים, אבל אפשר לשפר את המצב הקיים לאט לאט ולהגיע לרמה מסוימת. צריך לראות איך ייגמר המשחק מול בני יהודה והליגה ואז יהיה לנו זמן לתכנן ולחשוב על רעיונות".

ההצלחה של הצוות הזר במכבי תל אביב השפיעה על ההגעה שלך?

"ג'ורדי ואוסקר באו לעבוד ולגור פה, אני באתי לעזור. הם עשו עבודה מאוד טובה. אין ספק שלא היו להם בעיות כלכליות וזה חשוב, אבל כמו שאמרתי, הם עשו עבודה טובה ואני מאמין שאפשר לעשות את זה גם בהפועל".

ז'וזה מוריניו מאמן ריאל מדריד. רויטרס
"אני חושב שמוריניו הצליח. הוא המאמן הטוב בעולם לדעתי. הוא הצליח לזכות בארבע ליגות שונות וזה מאוד מסובך"/רויטרס

מה אתה חושב על ריאל מדריד של העונה?

"אני מדרידאי ותמיד חושב בחיוב על ריאל. חבל שהקבוצה לא הגיעה לגמר ליגת האלופות העונה, אבל ליגת האלופות היא מפעל מאוד קשה. לא פשוט להגיע לגמר שם. ריאל עברה 32 שנים בלי לזכות בגביע (עד הזכייה ב-1998) וזה אומר הכול".

אתה חושב שמוריניו הצליח או נכשל בריאל?

"אני חושב שמוריניו הצליח. הוא המאמן הטוב בעולם לדעתי. הוא הצליח לזכות בארבע ליגות שונות וזה מאוד מסובך. לא היה מאמן בכדורגל שזכה בליגות חשובות כאלה - פורטוגל, איטליה, אנגליה וספרד. זה לא פשוט".

מה יהיה העתיד של מוריניו?

"לא יודעים עדיין אם מוריניו הולך, אבל אם הוא יעזוב, אני בטוח שהוא יגיע לקבוצה גדולה אחרת ויזכה גם שם בתארים. אין ספק בכך".

האם גם עכשיו, כמו בימיך כמנהל מקצועי, ריאל זקוקה לשינויים?

"המצב של ריאל היום שונה ממה שהיה כשאני הגעתי. כשהגעתי, ריאל עברה לראשונה שלוש שנים בלי לזכות באף תואר. הייתי חייב לעשות הרבה שינויים, עשיתי אותם וזכינו בשתי אליפויות. לכן אני יכול להגיד שעשיתי עבודה טובה. עכשיו המצב שונה. ריאל זכתה באליפות בעונה שעברה ושברה את כל השיאים. אני לא חושב שמישהו ישבור אותם. הם שיחקו שלוש פעמים ברציפות בחצי גמר האלופות ועכשיו יכולים לזכות בגביע, אז לא צריך הרבה שינויים. יש שם אנשי מקצוע שיודעים מה צריך לעשות. אני לא אוהב להעביר ביקורת מבחוץ, כי לא אהבתי שעשו את זה כשאני הייתי שם".

מאז שעזבת את ריאל נעלמת מעט. אתה לא רוצה לחזור למועדון גדול?

"לעבוד בריאל מדריד זה מאוד מסובך. היו לי שם שלוש שנים אינטנסיביות עם הרבה עבודה, הרבה סיטואציות והחלטות שהייתי צריך לקחת ושמחתי לנוח קצת. אני מאוד מעורב בכדורגל, אבל לא מופיע בתקשורת כי אני לא רוצה, חוץ מאשר במקרים כאלה. טוב לי להטעין מעט את המצברים ואולי ביום מן הימים אחזור לעבוד במועדון גדול".

פרדראג מיאטוביץ' כובש בגמר ליגת האלופות. GettyImages
"קשה להסביר במילים את הרגשות שחוויתי כשכבשתי את השער בגמר האלופות. זה הרגע הכי טוב בקריירה הספורטיבית שלי"/GettyImages

איך מרגיש שחקן שכובש שער ניצחון בגמר האלופות?

"קשה להסביר במילים את הרגשות שחוויתי כשכבשתי את השער בגמר האלופות. זה הרגע הכי טוב בקריירה הספורטיבית שלי".

יופ היינקס אימן אותך בריאל. מה דעתך על העבודה שלו בבאיירן?

"העבודה של יופ היינקס טובה ולא רק העונה. גם בעונה שעברה ובכל מקום בו עבד. הוא מאמן טוב והוא איש טוב. יש לו קשר טוב עם השחקנים. אישית, היה לי קשר טוב איתו, הוא עזר לי לגדול כשחקן ואני לא מופתע שבאיירן עושה את מה שהיא עושה איתו".

מסי או רונאלדו?

"רונאלדו".

קשר ריאל מדריד כריסטיאנו רונאלדו נוגח לשער ויאדוליד. רויטרס
קשר ריאל מדריד כריסטיאנו רונאלדו נוגח לשער ויאדוליד/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully