וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי חיפה שנייה, מכבי תל אביב התאוששה

הירוקים ניצחו את אילת עם שלשה של סטול 75:77. הצהובים עם 67:94 על נתניה. 104:106 לראשל"צ על ירושלים בהארכה

המחזור ה-27 בליגת העל, האחרון לשלב הבית העליון והתחתון התקיים הערב (ראשון) במלואו, וקיבלנו בו סיום דרמטי מאוד לעונה הסדירה אחרי ניצחון דחוק 75:77 של מכבי חיפה על הפועל אילת, שקבע כי הירוקים סיימו במקום השני בטבלה ויפגשו בפלייאוף את הפועל גלבוע/גליל עליון, בעוד אילת תתמודד נגד מכבי ראשון לציון. עוד לפני המחזור שתי סדרות כבר נקבעו: מכבי תל אביב-הפועל תל אביב, ברק נתניה-הפועל ירושלים.

מכבי תל אביב, אחרי שני הפסדים רצופים, נראתה מצוין מול ברק נתניה, ופתאום מי זוכר שהצהובים היו במיני משבר רק עד לאחרונה אחרי 67:94 קליל. הפועל ירושלים ומכבי ראשון לציון סיפקו דרמה ענקית ומשחק שהוכרע רק בהארכה, אחרי שהקבוצה של רוני בוסאני ניצחה 104:106 לאחר סל ניצחון ענק של עמית בן דוד.

בבית התחתון התקיימו שלושה משחקים לפרוטוקול בלבד: הפועל תל אביב נכנעה להפועל חולון 77:70, הפועל גלבוע/גליל הפסידה בבית למכבי אשדוד 79:73 ואליצור אשקלון נפרדה מליגת העל עם עוד הפסד כואב 99:81 לבני הרצליה.

המשחק הראשון ברבעי הגמר יתקיים ברביעי ובחמישי הקרובים:

ברק נתניה - הפועל ירושלים - רביעי 19:40
הפועל אילת - מכבי ראשון לציון - חמישי 19:35
מכבי חיפה - הפועל גלבוע/גליל עליון - חמישי 19:45
מכבי תל אביב - הפועל תל אביב - חמישי 21:00

שחקן הפועל אילת אבי בן שימול מול שחקן מכבי חיפה עידו קוז'יקרו. אדריאן הרבשטיין
נשארים עם המחמאות. אבי בן שימול/אדריאן הרבשטיין

מכבי חיפה - הפועל אילת 75:77

למרות רצף ההפסדים של הירוקים והפיגור ברוב שלבי המשחק, הירוקים גילו הרבה אופי וידעו לנצל דקות טובות במאני טיים כדי לסיים עם ניצחון מתוק שמספיק להם למקום השני. פול סטול הפגיז שלשה ענקית שמונה שניות לסיום אחרי שאילת הובילה כבר בתשע שתי דקות לפני הסוף. סטול המצוין סיים עם 22 נקודות. לארי אובאנון ואפיק ניסים הובילו עם 13 נקודות כל אחד לאילת.

שחקן הפועל אילת אפיק ניסים מול שחקן מכבי חיפה עידו קוז'יקרו. אדריאן הרבשטיין
מלחמה על המקום השני וסיום דרמטי. קוז'יקרו עם ניסים/אדריאן הרבשטיין

כמו במשחקים הקודמים, גם הפעם חיפה עלתה מעט אנמית. אבי בן שימול פתח את המשחק עם שלשה וגם סקוטי הופסון איפס את הידית עם זריקה מדויקת מחוץ לקשת. אלא שדווקא אז הירוקים התעוררו כשמקל הכניס אותם למשחק עם ריצת 0:8. אילת פתחה בסערה את הרבע השני עם ריצת 0:12 שגרמה לבראד גרינברג להזעיק פסק זמן. אפיק ניסים הוסיף להתלהבות של אילת, אבל חיפה לא אפשרה ליריבה לברוח יותר מדי. כמה החטאות של פט קלאת'ס וקורי קאר עלו לחיפה ביוקר והירוקים פיגרו 43:33.

שחקן מכבי חיפה דונטה סמית' מול שחקן הפועל אילת לארי אובאנון. אדריאן הרבשטיין
אילת נראתה טוב יותר, חיפה חזרה במאני טיים. אובאנון/אדריאן הרבשטיין

אילת פתחה רעבה גם את הרבע השלישי ואחרי החטאה של הופסון, יחזקאל סקוורר שנכנס במחצית במקום ניסים צלף שלשה. פול סטול היה חד עם שתי שלשות ששיפרו את מצב הרוח של הירוקים. הולמן והופסון דאגו לשמור על יתרון סביב הדו ספרתי לאילת, וחיפה רק חיפשה פתרונות, אבל טוני יאנגר הוריד את אילת עם שלשה חשובה בסיום הרבע השלישי עם 45:55.

יאנגר אמנם פתח את הרבע השלישי עם שלשה, אבל מכאן התחילה ריצה מטורפת של החיפאים כשסטול וקאר הפגיזו שלשות ויחד עם אלכס צ'וברביץ' הפער קוזז לשלוש בלבד. אחרי שמקל השווה ל-62:62, הולמן וסקוורר החזירו לחמש הפרש, ובן שימול הוציא לחיפה את האוויר מהמפרשים בדרך לתשע. אבל חיפה לא התייאשה ו-43 שניות לסיום היא השלימה קאמבק מצוין כששלשה של קלאת'ס הורידה לנקודה. סטול עם שלשה ענקית שמונה שניות לסיום, אבל בהזדמנות האחרונה של אילת הופסון החטיא וחיפה ניצחה.

קלעו לחיפה: פול סטול 22 (5 מ-9 ל-3, 5 אסיסטים, 7 חטיפות), דונטה סמית' 15 (7 ריבאונדים, 5 אסיסטים), גל מקל 14, פט קלאת'ס 13 (8 ריבאונדים), אלכס צ'וברביץ' 7, קורי קאר 3, ג'יימס תומאס 2, עידו קוז'יקרו 1. חנן קולמן שותף ולא קלע.

קלעו לאילת: אפיק ניסים 13, לארי אובאנון 13 (5 איבודים), יחזקאל סקוורר 12, סקוטי הופסון 11 (5 איבודים), אלי הולמן 9 (11 ריבאונדים), אבי בן שימול 7, טוני יאנגר 6, ג'רום טילמן 4.

שחקן מכבי תל אביב יוגב אוחיון. ברני ארדוב
בלאט דורש שיפור מיידי. יוגב אוחיון/ברני ארדוב

מכבי תל אביב - ברק נתניה 67:94

אחרי שני הפסדי ליגה רצופים, הצהובים פשוט התפוצצו ביד אליהו וגרמו להפועל תל אביב להבין שהחלומות שלהם על עקיצה עשויים להיות בעייתיים. מכבי תל אביב שלטה מהרגע הראשון במשחק ולא הורידה את הרגל מהגז עד הסיום אחרי שחמישה שחקנים בצהוב סיימו בדאבל פיגרס, ובראשם דייויד לוגן עם 15 נקודות. גם ליאור אליהו חזר לעצמו וסיפק 14 כשהוא נכנס למאה הקלעים של כל הזמנים אחרי שדחק החוצה את דני ברכה והגיע ל-2,462 נקודות. בצד המפסיד השחקן המאיים היחיד היה מרקו קילינגסוורת' שסיפק משחק אישי גדול מבחינתו שכלל 21 נקודות. נתניה מגיעה מוכנה להפועל ירושלים ותקווה לשכוח מההפסד הזה כמה שיותר מהר.

שחקן מכבי תל אביב דווין סמית מול שחקן ברק נתניה דרון וושינגטון. ברני ארדוב
סיים עם 12 נקודות ונראה טוב יותר. דווין סמית'/ברני ארדוב

יוגב אוחיון ושון ג'יימס קלעו את הנקודות הראשונות לצהובים שברחו ל-2:9 אחרי שלשה ראשונה במשחק של גיא פניני. מרקו קילינגסוורת' נכנס לעניינים גם הוא עם ארבע זריקות מוצלחות מהשדה שהשוו ל-13:13. אלא שמכאן ועד סוף הרבע הצהובים שלטו והכניסו גם את ליאור אליהו לעניינים ומכבי תל אביב ירדה ביתרון 13:21. דרקו פלאניניץ' קיבל את ההזדמנות מבלאט ומורן רוט שנכנס הוסיף הרבה התלהבות לצהובים שרצו 2:8 בפתיחת הרבע השני. נתניה נתקעה בהתקפה, בזמן שדייויד לוגן החל לספק את הסחורה ומהר מאוד הפער זינק ל-20 כשהצהובים לא הרשו לעצמם להוריד את הרגל מהגז הפעם בדרך ל-29:49 עם סיום המחצית הראשונה.

שחקן מכבי תל אביב גיא פניני מול שחקן ברק נתניה ראדל בראדלי. ברני ארדוב
לא רצו לחוות הפסד שני מול נתניה. פניני מול בראדלי/ברני ארדוב

המהפך של ראשון לציון הגיע בפתיחת הרבע השלישי המצוין של הכתומים, כששוב סולומון וחנוכי הפגיזו בדרך ל-54:54. רון סטיל המצוין היה השחקן הדומיננטי אצל המארחים וגרונפלד קלע שתיים שהורידו אותם בפיגור 67:65 בסוף הרבע השלישי. הצהובים פתחו רע את הרבע השלישי עם ארבע נקודות בשבע דקות, מה שאיפשר למורגן לקזז ל-11. לוגן התעורר בזמן ובדקות האחרונות של הרבע הוא קלע חמש רצופות שהשאירו לצהובים את היתרון 42:65. לוגן פתח את הרבע האחרון עם עוד נקודות ובצד של נתניה נראה היה שרק קילינגסוורת' האמין שאפשר לחזור. אלא שההמשך הפך לגארבג' טיים ארוך.

קלעו למכבי תל אביב: דייויד לוגאן 15 נקודות (3 מ-5 מהשלוש, 3 חטיפות), ליאור אליהו 14 (7 מ-10 מהשדה, 3 חטיפות, 4 אסיסטים, 3 חסימות), שון ג'יימס 13 (5 מ-5 מהשדה, 3 מ-3 מהעונשין), דווין סמית 12 (9 ריבאונדים), יוגב אוחיון 12 (8 אסיסטים), סילבן לנדסברג 9, ריקי היקמן 8 (1 מ-6 מהשלוש), דרקו פלאניניץ' 5, גיא פניני 4, מורן רוט 2 (4 אסיסטים). עידן זלמנסון שותף ולא קלע.

קלעו לברק נתניה: מרקו קילינגסוורת 21 נקודות, ראמל בראדלי 14, ריימר מורגן 13, דרון וושינגטון 9, יהוא אורלנד 8, אלירן גואטה 2, דולב דראפיץ'יונתן לוי ואייל שולמן שותפו ולא קלעו.

שחקן מכבי ראשון לציון עמית בן דוד. מגד גוזני
סיום גדול למשחק דרמטי. עמית בן דוד/מגד גוזני

הפועל ירושלים - מכבי ראשון לציון 106:104 (בהארכה)

אחרי הניצחון הגדול על מכבי תל אביב, ירושלים חיפשה המשכיות ובעיקר לנסות לשמר את הגיבוש שאפיין אותה בניצחון הדרמטי על הצהובים, אבל לצערה הרב הכתומים בערב יוצא מן הכלל של הישראלים, ובראשם אור סולומון עם 27 נקודות ותשעה ריבאונדים, ועמית בן דוד עם 21 נקודות, סיפקו ניצחון דחוק. בן דוד עצמו קלע את סל הניצחון שקטע את רצף ששת ההפסדים. אגב, חשוב להדגיש שראשון לציון הופיעה עם שני זרים בלבד לאחר שלזאריק ג'ונס המשיך להיעדר בשל פציעה בעקב.

המשחק נפתח בצורה צמודה, אבל אור סולומון וניצן חנוכי תפסו פיקוד בדקות הראשונות והכתיבו את הקצב. אחרי שקורטני פלס קלע את השלשה הראשונה של ירושלים במשחק, ניר כהן הספיק להקפיץ את ההפרש לחמש. בדקות הבאות הכתומים נתקעו בהתקפה, וירושלים רצה 0:10 כדי ליטול את היתרון ולרדת עם 20:25 בסיום הרבע הראשון. דן גרונפלד קלע את שש הנקודות הראשונות של ירושלים בפתיחת הרבע השני ויחד עם סמארדו סמואלס, המארחים קפצו ל-12 הפרש. דניאל איידן ניסה למזער נזקים, אבל היתרון נותר אצל ירושלים. בדקות הבאות עמית בן דוד וג'וליאן רייט הקטינו לשלוש בלבד. עד סיום המחצית פלס וכדיר השאירו לירושלים יתרון 43:50.

אלא שבפתיחת הרבע השלישי ירושלים הייתה רעה בהתקפה, כאשר סולומון ורייט החזירו את הכתומים, ניצן חנוכי עם שלשה גדולה כפה שוויון 54:54, ומכאן קיבלנו שוב משחק צמוד בדרך ל-65:67 לאורחים בסיום הרבע השלישי. חנוכי ובן דוד המשיכו בצליפות מחוץ לקשת, בעוד טפירו לא הפסיק להחטיא. בן דוד וסולומון עם עוד שלשות אפשרו לראשון לציון לברוח לשבע. נגמר? ממש לא. דניאל תמיר קלע שתי נקודות חשובות וסטיל איזן מהקו ל-91:91 ששלח את המשחק להארכה.

בן דוד וסולומון היו דומיננטים והקפיצו ל-94:99 לראשון לציון, אבל פלס צלף שלשה שקבעה 100:100 דרמטי. סולומון החזיר בשלשה גדולה משלו ותמיר צימק לנקודה. טפירו השווה ל-104:104, אבל המילה האחרונה הייתה של בן דוד שהתנהל עם הכדור וסיים עם זריקה ענקית שקבעה את תוצאת הסיום.

קלעו לירושלים: דן גרונפלד 22, קורטני פלס 15, אלישי כדיר 11 (6 ריבאונדים, 4 איבודים), דניאל תמיר 11, מאיר טפירו 10 (6 אסיסטים), רון סטיל 10 (5 אסיסטים), ג'וש דאנקן 10, ליאור ליפשיץ 8 (7 ריבאונדים), סמארדו סמואלס. אדם אריאל שותף ולא קלע.

קלעו לראשון לציון: אור סולומון 27 (5 מ-9 ל-2, 5 מ-8 ל-3, 9 ריבאונדים), עמית בן דוד 21 (6 מ-9 ל-2, 5 ריבאונדים, 3 אסיסטים), ניצן חנוכי 19 (8 אסיסטים, 5 איבודים), אדריאן יוטר 15 (9 ריבאונדים, 6 אסיסטים), דניאל איידן 12, ג'וליאן רייט 9, ניר כהן 2, יבגני חולדוב 1. שון דאוסן שותף ולא קלע.

דמונטז סטיט שחקן הפועל תל אביב. מגד גוזני
חזר לכושר לקראת הפלייאוף. דמונטז סטיט/מגד גוזני

משחקי הפלייאוף התחתון:

הפועל תל אביב - הפועל חולון 77:70

האדומים ספגו את הפסדם השני בבית התחתון, אבל המשימה הגדולה שמצפה להם היא הפלייאוף מול מכבי תל אביב ברבע הגמר במפגש ללא יתרון ביתיות. בזמן שארז אדלשטיין ניסה להחזיר את דמונטז סטיט (24 נקודות) ובריאן רנדל (17) לכושר, חולון שסיימה רשמית את העונה השיגה ניצחון מעודד. חולון קיבלה 24 נקודות מג'רום דייסון ששוב היה הבולט.

המשחק נפתח צמוד, אבל סטיט סיפק את מרבית הנקודות של האדומים ברבע הראשון בדרך ל-17:17. פרנק האסל הקפיץ לשמונה לחולון בדרך ל-32:39 בהפסקה. הפער צמח לעשר בסיום הרבע השלישי והאדומים שניסו לחזור נכנעו אחרי שדייסון עם שלשה שתי דקות לסיום קבע עשר והוציא את הרוח מהמפרשים למארחים.

קלעו להפועל תל אביב: דמונטז סטיט 24 (7 ריבאונדים), בריאן רנדל 17 (10 ריבאונדים), קרטיס קלי 13 (10 ריבאונדים), מתן נאור 6, בר טימור 4, אנתוני גודס 4 (1 מ-5 ל-2, 0 מ-3 ל-3), יונתן שולדברנד 2. גל איתן שותף ולא קלע.

קלעו לחולון: ג'רום דייסון 24 (5 מ-9 ל-3), דומיניק ווטרס 15 (1 מ-4 ל-2, 2 מ-6 ל-3, 10 אסיסטים, 4 איבודים), פרנק האסל 11 (18 ריבאונדים, 4 איבודים), זאק רוזן 11, לורנס היל 9, שלומי הרוש 7.

הפועל גלבוע/גליל - מכבי אשדוד 79:73

אשדוד הצליחה לסיים את העונה בצורה מתוקה, עד כמה שאפשר לקרוא לזה כך, וחתמה עם ניצחון על הקבוצה שהתייצבה עם שבעה ניצחונות רצופים. המארחים הרשו לעצמם להוריד מעט את הרגל מהגז לקראת הפלייאוף. דיימון סימפסון עם 18 נקודות הוביל את המנצחים, בעוד הקלעי המצטיין של הצפוניים היה שון טאגרט עם 12 נקודות בלבד.

הצפוניים פתחו רע מאוד את המשחק וקלעו 13 נקודות בלבד ברבע הראשון לעומת 27 של אשדוד, אבל ברבע השני המצב התהפך כששון טאגרט קלע נקודות קלות בדרך לפיגור מינימלי 42:37. הרבע השלישי היה צמוד, אבל האירוע הגדול של עשר הדקות הללו הגיעו עם הבאזר אחרי שחואקין שוכמן הצעיר זרק את הזריקה האחרונה מלמעלה משלוש רבעי מגרש וצלף. עופר ברקוביץ' מאמן אשדוד מאוד לא אהב את ההחלטה לאשר את הסל וזעם על המזכירות. בפתיחת הרבע האחרון אשדוד ניצלה דקות טובות של גוני יזרעאלי ודרור חג'ג' שחתמו את הסיפור.

קלעו לגלבוע/גליל: שון טגארט 12 (11 ריבאונדים), יועד בית יוסף 10, ג'מאר סמית' 10, מיטשל וואט 10 (5 איבודים), עמית ביר כץ 9 (9 ריבאונדים), עמית שמחון 9 (3 מ-9 ל-3, 12 ריבאונדים), קני הייז 6, חואקין שוכמן 3, יניב גרין 2, נמרוד טישמן 2.

קלעו למכבי אשדוד: דיימון סימפסון 18, דרור חג'ג' 15 (3 מ-10 ל-2, 7 ריבאונדים, 4 אסיסטים), מארדי קולינס 14 (6 אסיסטים), אוסטין פרימן 9, גלעד קרני 8 (4 חטיפות), ג'יימי סקין 8 (7 ריבאונדים), גוני יזרעאלי 3, זאק גורדון 2, משה מזרחי 2. דניאל גור אריה שותף ולא קלע.

בני הרצליה - אליצור אשקלון 81:99

שתי הקבוצות חתמו את העונה במשחק שלא קבע דבר, כאשר אשקלון נפרדה רשמית מליגת העל, בעוד הרצליה, שנאבקה עם אשקלון, מקנחת עם ניצחון שהציג בעיקר יכולת טובה של רומל בק (25 נקודות) ואייזק רוזפלט (23).

ההרצליינים פתחו את המשחק בסערה וחוררו את הרשת של האורחים, ששיחקו ללא מרכוס דאב וג'רוויס הייז, עם 28 נקודות ברבע הראשון, אבל עד המחצית אשקלון הצליחה לצמק מעט את הפער ל-35:43. אשקלון הצליחה להציל מעט את הכבוד שלה ברבע השני עם דקות טובות של ג'וליאן מילס וקיזזה מעט את ההפרש, אבל אז הגיעה שוב התפרקות הגנתית ברבע האחרון שחתמה מבחינת הדרומיים את הסיפור.

קלעו לבני הרצליה: רומל בק 25, אייזק רוזפלט 23 (9 מ-10 מהשדה, 10 ריבאונדים), דרק קראקטר 22 (8 מ-10 מהשדה, 10 ריבאונדים), ג'ומיין ג'ונס 10 (17 ריבאונדים, 10 אסיסטים), בן רייס 8 (8 ריבאונדים), ג'יי אר ריינולדס 7 (6 אסיסטים), רועי איילון 4. גיא לביא, אליאב אוחנון ועוז חזקיה שותפו ולא קלעו.

קלעו לעירוני אשקלון: מרקי פרי 21, ג'וליאן מילס 21 (9 ריבאונדים), עודד שעשוע 12, דודו שמריז 11, גור פורת 10 (1 מ-5 ל-2, 2 מ-7 ל-3), אחיעד בוקרא 6. רגב סימון ויונתן קרוגלי שותפו ולא קלעו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully