וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספרד: 2:4 לברצלונה על בטיס, צמד למסי כמחליף

האורחים הובילו פעמיים, אבל אלכסיס סאנצ'ס ודויד וייה השוו. מסי עלה מהספסל והשלים המהפך עם צמד נפלא (60 ו-71)

אחרי הניצחון של ריאל מדריד אתמול (שבת) על ויאדוליד, נמשך המחזור ה- 34 בספרד כשבמוקד עמד כמובן המשחק הביתי של ברצלונה מול ריאל בטיס. ליאונל מסי החל את המשחק על הספסל ובארסה פיגרה פעמיים, אך ניצחה 2:4 בזכות הכוכב הארגנטינאי שנכנס כמחליף בדקה ה-57 ותוך פחות מרבע שעה כבש צמד אישי נהדר והוביל את הקטלאנים לניצחון, שהגדיל שוב את הפער מריאל מדריד ל-11 נקודות, כשנותרו 12 נקודות בלבד בקופה.

המחזור נפתח עם התיקו 1:1 של מאיורקה מול לבנטה. תומר חמד אמנם כבש את שערו העשירי העונה, אבל זה הספיק רק ל-1:1, אבל מאיורקה נותרה אחרונה והיא מתקרבת לירידת ליגה. חמד יכול להתנחם בכך ששבר את שיא ההבקעות לעונה לשחקן ישראלי בלה ליגה. חיים רביבו (במדי סלטה ויגו בעונת 1998/99) ויוסי בניון (במדי סנטאנדר בעונת 2004/5) כבשו תשעה שערי ליגה. חמד, כאמור, כבר עומד על 10.

במשחקים שהסתיימו מוקדם יותר ניצחה סראגוסה 0:3 את וייקאנו וברחה למאיורקה בתחתית. סביליה הביסה 0:3 את אספניול.

אלכסיס סאנצ'ס, ברצלונה. GettyImages
כבש שוויון מהיר. אלכסיס סאנצ'ס/GettyImages

ברצלונה - ריאל בטיס 2:4

מה עוד לא נאמר ומה עוד לא ייאמר על ליאונל מסי. כמו במחזור הקודם מול בילבאו, הכוכב הארגנטינאי פתח את המשחק על הספסל, אך שוב היה זה שהביא את הניצחון לקבוצתו. המשחק הזה ממש לא הלך בקלות לבארסה, שפיגרה פעמיים משערים של דורלאן פאבון ורובן פרס, אבל אלכסיס סאנצ'ס ודויד וייה השווה.

דקה לאחר השער שלו וייה הוחלף בדקה ה-57 על ידי ליאונל מסי, שתוך 14 דקות כבש צמד נפלא, והוליך את הקטלאנים לניצחון שמרחיק אותם שוב מריאל מדריד השנייה עם פער של 11 נקודות, כשנותרו ארבעה מחזורים בלבד לסיום העונה ו-12 נקודות בקופה. ברצלונה תוכל להבטיח את האליפות אם תנצח במחזור הבא במשחק הצמרת שמצפה לה בחוץ מול אתלטיקו מדריד השלישית.

ליאונל מסי שחקן ברצלונה חוגג. רויטרס
מדוע הוא החל על הספסל? ליאונל מסי/רויטרס

המשחק הזה נפתח בצורה מדהימה ומפתיעה עם שער לאורחים. דורלאן פאבון הקולומביאני קיבל כדור מחורחה מולינה, ג'ורדי אלבה איבד אותו וזה בעט שטוח מצד ימין ברגל הימנית לפינה הרחוקה ופנימה. 0:1 מפתיע לבטיס. האופוריה של האורחים לא נמשכה זמן רב עד שבארסה השיגה את השוויון. אנדרס אינייסטה היה זה שבנה את השער כשפרץ בצד שמאל והרים כדור מדוייק, היישר לראשו של אלכסיס סאנצ'ס שמקרוב נגח חזק ופנימה. 1:1 בקאמפ נואו.

שחקני בטיס חוגגים שער מול ברצלונה. GettyImages
הדהימו את ברצלונה כבר בפתיחה. שחקני בטיס חוגגים/GettyImages

השער הכניס את ברצלונה למשחק והיא החלה להפעיל מכבש על השער של בטיס. בדקה ה-30 הקטלאנים כמעט והשלימו את המהפך. אלכסיס סאנצ'ס פרץ בצד שמאל, היתל במגן שלו ושלח מסירה נהדרת לדויד וייה, שמחמישה מטרים בעט לא טוב ואיפשר לאדריאן שוער בטיס להציל שער בטוח. בדקה ה-40 נכנס לפעולה כריסטיאן טייו המוכשר. החלוץ הצעיר חתך מצד שמאל לימין ומטווח של 16 מטרים בעט כדור אדיר שפגע ממש בחיבורי הקורות ונחת על קו השער. בטיס שוב ניצלה.

שלוש דקות חלפו מהמשקוף של טייו ובטיס חזרה להוליך ואיזה גול מדהים זה היה. רובן פרס קיבל כדור כ-30 מטרים מהשער של פינטו ושלח בעיטה אדירה לחיבורי הקורות. 1:2 מדהים בקאמפ נואו. אחרי עשר דקות משמימות במחצית השנייה, בדיוק דקה לפני שליאונל מסי פשט את בגד האימונים ותיכנן להיכנס מהספסל, ברצלונה שוב השיגה שער שוויון. דני אלבס פרץ בצד ימין והרים כדור מדוייק שהגיע לדויד וייה, שנותר לא מכוסה ומקרוב בעט פנימה. 2:2, הדרמה נמשכת. למרות השער של וייה, הוא פינה את מקומו למסי שנכנס דקה אחרי הגול.

ליאונל מסי שחקן ברצלונה חוגג. רויטרס
כניסה חלומית מהספסל. ליאונל מסי/רויטרס

בדקה ה-60 הושלם המהפך ומי כבש? ניחשתם נכון. ליאונל מסי היה זה שכבש את השער השלישי עם ביצוע נהדר מכדור חופשי. הארגנטינאי הנפלא סובב בעיטה חופשית מ-18 מטרים ברגל שמאל לחיבורי הקורות. 2:3 לברצלונה, איזה משחק. אם חשבתם שמסי סיים להבקיע, אז ממש לא.

בדקה ה-71, דקה אחרי שהדביק כדור חופשי נוסף למשקוף, מסי כבש את השני שלו והרביעי של בארסה, בסיומו של מהלך קבוצתי אדיר, אותו החל מסי ששלח כדור לאינייסטה, שהמשיך עם העקב לאלכסיס סאנצ'ס, שהשלים את המהלך עם כדור פנימה למסי, שקבע 2:4 מרתק בקאמפ נואו.

שחקן מאיורקה, תומר חמד. Gonzalo Arroyo Moreno, GettyImages
הוא מצליח, הקבוצה פחות. תומר חמד/GettyImages, Gonzalo Arroyo Moreno

מאיורקה - לבנטה 1:1

לפני המשחק אמר אוואט: "אם לא ננצחף אפשר להגיד שלום". ובכן, נראה שמצבה של מאיורקה קשה מאוד, אולי בדרך לשוב לליגת המשנה בה לא ביקרה מאז 1997. המקומיים רצו לנצל את איבוד הנקודות של סלטה ויגו ולה קורוניה במשחקי סוף השבוע, אך יצאו עם נקודה מאכזבת. ארבעה מחזורים לסיום העונה מאיורקה נותרה במקום האחרון והיא רחוקה שתי נקודות מחוף מבטחים, כאשר עד תום העונה נותרו לה עוד משחקי חוץ קשים בבילבאו ובוויסנטה קלדרון של אתלטיקו מדריד.

הפתיחה הייתה נהדרת ואחרי שבע דקות חמד כבש בבעיטה מתוך הרחבה. מאיורקה נראתה טוב, אבל שלוש דקות להפסקה ניצל רוברט אקוופרסקה מחדל בהגנה והכניע את אוואט. המחצית השנייה הייתה חד צדדית לחלוטין. המארחים שכבו על שערו של קיילור נבאס, אבל החמיצו שוב ושוב. שער של אנדרסון הברזילאי נפסל בדקה ה-82 וכעבור דקה חמד (90 דקות) רשם החמצה גדולה. מאיורקה, שניצחה את לבנטה בבית בארבעת המפגשים האחרונים ביניהן, מסיימת עם תיקו שכולו הפסד.

משחקים נוספים:

סראגוסה - ראיו וייקאנו 0:3
לסראגוסה: אפונו (26 בפנדל, 90), רודרי (51).

סביליה - אספניול 0:3
לסביליה: חואן קאפדווילה (12, עצמי), קוקה (19), אלברו נגרדו (23).

  • עוד באותו נושא:
  • תומר חמד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully