וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראשון בליגת העל: הקרב על המקום השני

4.5.2013 / 17:51

במחזור האחרון לפני הפלייאוף תארח מכבי חיפה את הפועל אילת (20:00, ספ' 5). מכבי ת"א תנסה להתאושש מול נתניה

המחזור ה-27 בליגת העל, האחרון לשלב הבית העליון והתחתון, יתקיים מחר (ראשון) במלואו, ולאחריו נדע מה יהיו סדרות רבע גמר הפלייאוף האחרות לאחר ששתי סדרות כבר נקבעו: מכבי תל אביב-הפועל תל אביב, ברק נתניה-הפועל ירושלים. בקרב ישיר על המקום השני, תארח מכבי חיפה את הפועל אילת, כשהמנצחת תפגוש את גלבוע/גליל בפלייאוף, והמפסידה את מכבי ראשון לציון. מכבי תל אביב, אחרי שני הפסדים רצופים, תארח את ברק נתניה הלוהטת, והפועל ירושלים שהפתיעו את הצהובים ביד אליהו תארח את מכבי ראשון לציון המתדרדרת.

בבית התחתון ייערכו שלושה משחקים: הפועל תל אביב תארח את הפועל חולון, הפועל גלבוע/גליל תארח את מכבי אשדוד ואליצור אשקלון תיפרד מליגת העל כשתתארח בהרצליה.

גל מקל שחקן מכבי חיפה. קובי אליהו
מה מחכה לו בפלייאוף? גל מקל/קובי אליהו

מכבי חיפה - הפועל אילת (20:00, ספורט 5)

רצף ההפסדים של הירוקים נקטע בניצחון הדחוק על מכבי ראשון לציון, והקבוצה של בראד גרינברג נמצאת ניצחון ביתי אחד מהמקום השני אליו כיוונו במהלך רוב שלבי העונה. למרות הניצחון האחרון, בחיפה יודעים שהיכולת של הקבוצה לאחרונה לא מספקת, וכדי לנצח את אחת הקבוצות החמות והטובות בליגת העל הם יצטרכו לשחק טוב בהרבה. לקראת המשחק יצאה הקבוצה במבצע מיוחד בו כל מי שיגיע לבוש בחולצה ירוקה יוכל לרכוש כרטיס במחיר 10-20 שקלים בלבד.

"נצטרך להגיע הרבה יותר מרוכזים למשחק הזה מאיך שהיינו במשחקים האחרונים, עברנו משברון קטן ואני מקווה שבמשחק הזה נהיה מאחוריו", אמר עידו קוז'יקרו לקראת המשחק, "אילת קבוצה שהוכיחה את עצמה העונה, הם כרגע במקום השני, מקווה שאחרי המשחק הזה אנחנו נהיה בו. אנחנו זקוקים לקהל שלנו, הוא פקטור מאוד משמעותי במשחקי הבית, ננצל את ההזדמנות לקרוא לכל האוהדים שלנו להגיע לרוממה, אנחנו צריכים את התמיכה שלהם, אני מאמין שעם תמיכה מסיבית נוכל להגיע לתוצאה הרצויה".

ההפסד לברק נתניה לפני שבוע וחצי היה יכול לשבור את הקבוצה של עודד קטש במאבק על המקום השני, אך הקבוצה הדרומית הוכיחה שהיא ראויה למקומה עם ניצחונות גדולים על הפועל ירושלים בחוץ ומכבי תל אביב ביד אליהו. באילת מרוצים מאוד מהאופי שהפגינו השחקנים ברבע הארחון בשני המשחקים, ומקווים להמשיך את המגמה מול חיפה כדי לכבוש את המקום השני לפני רבע גמר הפלייאוף.

המספר הנוסף

5 - ניצחונות בית רצופים במפגשים בין הקבוצות.

7.3 - נקודות ו-2.6 אסיסטים בממוצע בלבד לגל מקל בשלושת המחזורים האחרונים.

25.3 - נקודות בממוצע לסקוטי הופסון בשלושת המחזורים האחרונים.

יעמוד למבחן: גל מקל. אחרי ההצגה הנהדרת בתחילת הבית העליון, בה קלע 32 נקודות נגד ברק נתניה, החל רכז נבחרת ישראל בירידה ביכולתו. אם לא יתעלה שוב, חיפה תתקשה מאוד לנצח את אילת, גם אם המשחק נערך ברוממה.

מכבי תל אביב - ברק נתניה (20:30, 5+ לייב)

שני הפסדי ליגה רצופים בפעם השנייה העונה גורמים לחשש במכבי תל אביב כי לראשונה בעידן דיוויד בלאט עשויה הקבוצה לאבד תואר. במכבי לא הצליחו לברוח להפועל ירושלים ביום חמישי, למרות שהיו טובים יותר לאורך רוב המשחק. כפי שהיה אחרי רוב המשחקים בתקופה האחרונה, יצאו חלק מהשחקנים בהתקפה כנגד ההתנהגות של דיוויד בלאט, ונראה כי חדר ההלבשה של הצהובים לא רגוע. במכבי רוצים להגיע במומנטום חיובי לקראת פתיחת רבע גמר הפלייאוף מול הפועל תל אביב, וכדי לעשות זאת הם יצטרכו לנצח את נתניה.

ארבעה ניצחונות בבית העליון הבטיחו את יתרון הביתיות של ברק נתניה ברבע גמר הפלייאוף מול הפועל ירושלים, אך בנתניה יודעים שכעת העבודה תהיה קשה אף יותר. שני השחקנים שמסמנים את ההצלחה של נתניה בבית העליון הם ראמל בראדלי ויהוא אורלנד שנמצאים בכושר נהדר, ומאמנם דני פרנקו יודע שכדי לנצח את מכבי תל אביב בפעם השנייה העונה הוא יצטרך יכולת שיא שלהם, כמו של שאר חלקי הקבוצה.

המספר הנוסף

4 - נקודות חסרות לליאור אליהו כדי להכנס למקום ה-100 בקלעי כל הזמנים של ישראל.

5 - הפסדי ליגה העונה למכבי תל אביב, הכי הרבה מאז עונת 2007/8, אז איבדו הצהובים את האליפות.

6 - ניצחונות לנתניה בשבעת המחזורים האחרונים.

יעמוד למבחן: דיוויד בלאט. אחרי שני ההפסדים הרצופים יצטרך מאמן הצהובים לייצב את המערכת כדי שמכבי תגיע בכושר טוב למשחק הראשון ברבע גמר הפלייאוף מול הפועל תל אביב.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

הפועל ירושלים - מכבי ראשון לציון (20:00, פריצות בספורט 5)

בפעם השנייה בבית העליון רשמה הפועל ירושלים הפתעה גדולה כשניצחה ביום חמישי את מכבי תל אביב בחוץ. הקבוצה של שרון דרוקר, שעברה טלטלה בצהרי המשחק עם ההודע על פיטוריו של עוזר המאמן שי סגלוביץ' וצירופו של אורי קוקיה לעמדה במקומו, הבטיחה את המקום החמישי ומגיעה למשחק ללא לחץ ועם אפשרות לעבוד עוד קצת על השילוב הקבוצתי לפני תחילת סדרת רבע גמר הפלייאוף מול נתניה.

אם רצף של שישה הפסדים רצופים ויכולת רעה מאוד לא הספיקה למכבי ראשון לציון, אז השבוע הצטרפו גם בעיות משמעת למרקם הכתום. הגארד ווילי וורן סרב להגיע למשחק בחיפה לאחר שלא היה אמור לשחק, ובועדת משמעת שנערכה לו ביום שני הוחלט לקנוס אותו בסכום גבוה ולשחררו. למשחק בירושלים תופיע ראשון לציון עם שני זרים בלבד, לאחר שלאזריק ג'ונס ממשיך להעדר בשל פציעה בעקב. ג'ונס אמור לחזור לקראת רבע גמר הפלייאוף.

המספר הנוסף

3 - ניצחונות לראשון לציון בארבעת הביקורים האחרונים במלחה.

5 - קטגורויות שונות מדורג ג'וש דאנקן ב-20 הראשונים: נקודות, אחוזים ל-2, אחוזים ל-3, אחוזים מהעונשין וריבאונדים.

6 - הפסדים רצופים לראשון לציון, הכי הרבה מאז אמצע עונת 2007/8.

יעמוד למבחן: סמארדו סמואלס. אחרי ההצגה ההתקפית מול מכבי תל אביב ינסה הסנטר המעניין של שרון דרוקר להוכיח את רמתו גם מול קו קדמי נהדר שכולל את ג'וליאן רייט ואדריאן יוטר.

הפועל תל אביב - הפועל חולון (19:45, פריצות בספורט 5)

ההפסד היחיד של הפועל תל אביב בבית התחתון שלח את החבורה של ארז אדלשטיין למשימה כמעט בלתי אפשרית ברבע גמר הפלייאוף, מפגש ללא יתרון ביתיות עם מכבי תל אביב. בהפועל מנצלים את המחזורים האחרונים כדי לנסות להכניס את כל ארבעת הזרים לכושר טוב, וזאת לאחר מחלה ופציעה של דמונטז סטיט ובריאן רנדל. בהפועל אופטימיים לקראת ההתמודדות מול הצהובים, והוציאו כמות מוגבלת של כרטיסים למכירה לקראת המשחק השני בסדרה, ביום ראשון הבא.

בהפועל חולון כיוונו בתחילת העונה לחלק העליון של הטבלה, אבל רצף של מקרים הפכו את הקבוצה של דן שמיר לקצרה ביותר בליגה, ותחת המגבלות הללו, סיום במשחק התשיעי בטבלה הוא לא כישלון. בחולון ינסו להפתיע את הפועל תל אביב ולסיים את העונה הסדירה בטעם טוב, כשברקע נסיונות נוספים מצד הנהלת הקבוצה וקבוצת אנשי העסקים שמעוניינים לרכוש את הסגולים, לסגור את עסקת המכירה.

המספר הנוסף

7 - מ-12 לאנתוני גודס מחוץ לקשת בשני המחזורים האחרונים.

12 - משחקים רצופים עם דאבל דאבל לפרנק האסל.

12 - נקודות בלבד צריך לקלוע ג'רום דייסון כדי לסיים את העונה עם ממוצע של 20 נקודות למשחק.

יעמוד למבחן: אנתוני גודס. הגארד שהגיע מאוחר מאוד לסגל של האדומים הוכיח כי הוא רכש מצוין, וירצה להמשיך במומנטום לפני המבחן הגדול ברבע גמר הפלייאוף.

הפועל גלבוע/גליל - מכבי אשדוד (19:40, פריצות בספורט 5)

שבעה ניצחונות רצופים, ושלושה הפסדים בסך הכל מתחת הסיבוב השני, הפכו את גלבוע/גליל לקבוצה הטובה בליגה מאז המחזור ה-12. הנתונים הנהדרים הללו הספיקו לקבוצה של ליאור ליובין רק למקום השביעי, שישלח אותם למבחן קשה מול המדורגת שנייה שתקבע במחזור האחרון. בגלבוע אופטימיים מאוד לקראת הפלייאוף, ומאמינים שיוכלו לכפר על העונה שעברה, אז הודחו בשלב רבע הגמר למרות שסיימו במקום השני בטבלה.

סיום עונה לא טוב, שכולל שלושה הפסדים רצופים, יגמרו ביום ראשון את העונה של מכבי אשדוד, לראשונה בהיסטוריה הקצרה שלה מחוץ לרבע גמר הפלייאוף. באשדוד מאוכזבים מהיכולת של השחקנים מאז החזרה משביתת השחקנים, והיחיד שימשיך בוודאות לעונה נוספת הוא משה מזרחי שמחזיק בחוזה לעונה הבאה. לגבי שאר השחקנים, כמו גם לגבי המאמן עופר ברקוביץ' שסוגר עונה שלישית בעיר הנמל, קיימת חוסר וודאות.

המספר הנוסף

7 - ניצחונות רצופים לגלבוע/גליל, הרצף השני הכי ארוך העונה אחרי ה-15 ניצחונות רצופים של מכבי תל אביב.

11 - מתוך 12 המשחקים האחרונים הצליחו היריבות של מכבי אשדוד לחצות את רף 80 הנקודות.

35 - ניצחונות לעומת 42 הפסדים לעופר ברקוביץ' כמאמן מכבי אשדוד.

יעמוד למבחן: שון טאגרט. הסנטר שהצטרף לגלבוע/גליל לקראת סיום הסיבוב השני החל בשבועות האחרונים להוות כוח משמעותי מהספסל. אם ימשיך להוכיח את עצמו, יקבל דקות גם ברגעי ההכרעה מיום חמישי.

בני הרצליה - אליצור אשקלון (19:35, פריצות בספורט 5)

כמה ציפיות היו בעונה האחרונה מבני הרצליה, אך כמו בשנה שעברה, גם העונה נקלעה הקבוצה למאבקי הירידה ורק בשבוע שעבר הבטיחה את מקומה בליגת העל לעונה נוספת. לתד הניסיון לסיים את העונה בטעם טוב מול הקהל הביתי, ינסו בתקופה הקרובה בהרצליה לבנות את האיחוד מחדש עם רעננה, דבר שיעלה את תקציב הקבוצה בצורה משמעותית. ג'יי אר ריינולדס ייעדר ואילו ניב ברקוביץ' וג'ומיין ג'ונס בספק.

אשקלון ירדה כבר בשבוע שעבר לליגה הלאומית, והוכיחה שמקומה האמיתי הוא לא בליגה הראשונה בהתבזות מול הפועל תל אביב ביום חמישי האחרון. למשחק בהרצליה תופיע הקבוצה ככל הנראה עם סגל חסר מאוד, כשג'רוויס הייז ומרכוס דאב בספק. באשקלון עוקבים אחרי הפלייאוף בלאומית, משם תצא הקבוצה שאמורה להחליף אותה בליגה הראשונה, אך ייתכן כי כמו בעונות האחרונות, אלופת הלאומית תוותר על ההשתתפות בליגת העל, מה שיפתח אפשרות לקבוצה הדרומית להשאר לעונה נוספת.

המספר הנוסף

49 - הנקודות שקלעה אשקלון נגד הפועל תל אביב הן שיא שלילי של המועדון בכל הזמנים.

60 - נקודות הפרש ספגו שתי הקבוצות ביחד במשחקי ההשלמה ביום חמישי.

87.5 - נקודות בממוצע למשחק ספגה העונה הרצליה, הכי הרבה בליגה. אשקלון שנייה מהסוף עם ספיגת 85.8 נקודות בממוצע.

יעמדו למבחן: הצעירים. במשחק האחרון של העונה, כששתי הקבוצות לא משחקות על כלום, יקבלו לא מעט שחקני ספסל הזדמנות להוכיח שהם ראויים לליגת העל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully