וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריברס: "פירס וגארנט מדהימים, לא יודע אם יישארו"

טירוף הפלייאוף, סיכום הלילה: בוסטון חושבת קדימה, כרמלו חוגג העפלה, דוראנט מפרגן וכריס פול לא בטוח לגבי עתידו

מספרי המשחק בין ניו יורק ובוסטון (הניקס ניצחו 80:88 ועלו לסיבוב השני עם 2:4 בסדרה):

* הניקס עולים לסיבוב השני לראשונה מאז 2000.

* מרכוס קמבי, שהיה שם אז, נמצא על הספסל של הניקס גם היום.

* עד המשחק הלילה, הניקס הפסידו תשעה מעשרת משחקי החוץ האחרונים שלהם בפלייאוף.

* כמו כן, כשהובילו 2:3 בסדרות פלייאוף ושיחקו את המשחק השישי בחוץ, הניקס עמדו על מאזן שלילי של 6:0. כאמור, עד הלילה.

* ניו יורק היא הקבוצה הרביעית בלבד בתולדות ה-NBA שמנצחת את הסלטיקס ארבע פעמים בבוסטון באותה עונה.

* כרמלו אנתוני סיים עת הסיבוב הראשון עם ממוצע נקודות של 29.1 - השני בטיבו בתולדות המועדון לסיבוב בפלייאוף. רק פטריק יואינג קבע מספר גבוה יותר, עם 31.6 נקודות בסיבוב הראשון של הפלייאוף בעונת 89/90.

* בוסטון סיימה את הרבע הראשון עם 4 מ-16 מהשדה, ו-0 מ-6 מחוץ לקשת. את המחצית הראשונה היא סיימה עם 23.5 אחוז מהשדה.

* זו היתה הפעם השלישית בסדרה שבוסטון מסיימת מחצית עם פחות מ-30 נקודות (הלילה זה נגמר עם 27 בלבד).

* בשלהי הרבע השלישי, לסלטיקס היו יותר איבודים (16) מסלי שדה (15).

* פול פירס סיים את הסדרה עם 26 אחוז בלבד מחוץ לקשת - הנמוך ביותר שלו בששת הביקורים האחרונים בפלייאוף, והשני הכי גרוע שלו בקריירה.

שחקני בוסטון סלטיקס פול פירס, קווין גארנט, לצד שחקני ניו יורק ניקס. רויטרס
מסדרות הפלייאוף הגרועות בקריירה שלו. פירס/רויטרס

ציטוטים ותירוצים:

"אני לא יכול לעלות על הפרקט ולחשוב על כישלון", אמר כרמלו אנתוני, שבעצמו לא נחל הצלחות גדולות בפלייאוף עד הלילה. "סקורר כמוני תמיד חייב להאמין בעצמו. זו הקלה גדולה עבורי, עבורנו כקבוצה, לעשות את הצעד הזה. ציפיתי לעבור סיבוב מאז שהגעתי לניו יורק". מאמן הניקס מייק וודסון הוסיף: "זהו צעד מאוד גדול עבור המועדון הזה, עבור האוהדים שהיו איתנו הרבה שנים. אבל כשמסתכלים על התמונה הגדולה, אנחנו רוצים לזכות באליפות. יש לנו עוד דרך ארוכה".

בצד השני, בהחלט ייתכן שהמשחק הלילה היה האחרון של פול פירס וקווין גארנט במדים הירוקים - ומי יודע, אולי אפילו בקריירה. הסלטיקס צפויים לעבור מהפך גדול בקיץ, וכלל לא בטוח ששני הוותיקים האהוב ישרדו אותו. "פול עשה כל כך הרבה למועדון הזה", אמר דוק ריברס, "אנחנו חיים בעידן בו שחקנים מחליפים קבוצות כמו גרביים, והוא בחר לשחק כאן כל הקריירה. אני מקווה שהוא יישאר, אבל אני לא יודע".

לקראת תום המשחק הוציא ריברס את גארנט, והשניים החליפו חיבוק חם. המיקרופונים קלטו את הצמד אומר אחד לשני "אני אוהב אותך". בסיום המשחק אמר ריברס: "גארנט הוא פשוט הכי טוב. הידע שלו מדהים, והוא עדיין אחד השחקנים הכי טובים שיש. הוא שונה מכל כוכב שאימנתי. השחקן הכי תחרותי שראיתי, ואני ממש לא רוצה שהוא יסיים ככה".

מאמן בוסטון סלטיקס דוק ריברס עם קווין גארנט. AP
הרבה אהבה בין השניים הללו. ריברס וגארנט/AP

מספרי המשחק בין אוקלהומה סיטי ליוסטון (הת'אנדר ניצחו 94:103 ועלו לסיבוב השני עם 2:4 בסדרה):

* קווין דוראנט קלע הלילה 27 נקודות. זה היה משחק הפלייאוף ה-32 ברציפות בו הוא קולע 20 נקודות או יותר - הרצף הרביעי בטיבו בהיסטוריה. קארים עבדול ג'באר מוביל עם 57 משחקי פלייאוף רצופים.

* רג'י ג'קסון נכנס נפלא לנעליו של ראסל ווסטברוק: עם ממוצע נקודות עונתי של 5.3 נקודות, הרכז המחליף סיים את ארבעת המשחקים האחרונים עם 17 נקודות בממוצע לערב. הלילה היו לו 17, 7 ריבאונדים ו-8 אסיסטים.

* הת'אנדר קלעו 16 מ-16 מהקו.

* קווין מרטין התפוצץ עם 21 נקודות כבר במחצית הראשונה, מחצית בה דוראנט קלע 9 נקודות בלבד.

* חמש דקות לסיום הרבע השלישי, יוסטון הובילה 64:72. ואז דוראנט השתלט על המשחק, ועד הסיום סיפק 16 נקודות ו-5 אסיסטים. KD היה מעורב ב-28 מתוך 39 הנקודות האחרונות של הת'אנדר.

שחקני אוקלהומה סיטי ת'אנדר רג'י ג'קסון, דרק פישר. AP
הילד מתחיל לקבל ביטחון. רג'י ג'קסון עם פישר/AP

ציטוטים ותירוצים:

"ידעתי שיהיה לו משחק טוב מאוד", אמר קווין דוראנט על קווין מרטין. "הוא סקורר גדול, ובמחצית הראשונה הוא לקח אותנו על הגב כשלי לא הלך". מרטין עצמו, שסיים את המשחק החמישי עם שלוש נקודות בלבד ו-1 מ-10 מהשדה, אמר: "ב-48 השעות האחרונות לא יכולתי להסתכל על החברים שלי בעיניים כי הרגשתי כל כך רע".

סקוט ברוקס אמר: "זה אחד הנצחונות הקבוצתיים הכי גדולים שהיו לנו העונה. השחקנים נתנו את כל מה שיש להם, וזה כדורסל פלייאוף". על תרומתו של דרק פישר הוותיק, שהלילה סיים עם 11 נקודות, אמר המאמן: "הוא הפך את הקבוצה שלנו לטובה יותר. הרוח שהוא מביא כל יום, זה משהו שקבוצות משתוקקות לו".

מנגד, מסע הקאמבק של הרוקטס נקטע לו אך מרבית שחקני הקבוצה מעודדים מהעונה שעברה עליהם. "יש לנו משהו מאוד מיוחד כאן", אמר צ'נדלר פארסונס, ששוב היה מצוין הלילה. "יש לנו הרבה חבר'ה צעירים וצנועים שעובדים קשה, אסור להיות מאוכזבים". קווין מקהייל אמר: "לא תמיד היינו הכי חכמים, אבל היו מעט מאוד משחקים העונה שהרגשתי שלא נלחמנו. זה מרשים".

שחקן אוקלהומה סיטי ת'אנדר קווין דוראנט עם שחקן יוסטון רוקטס ג'יימס הארדן. GettyImages
כאן זה נגמר. הארדן מתחבק עם דוראנט/GettyImages

מספרי המשחק בין ממפיס והקליפרס (ממפיס ניצחה 105:118 ועלתה לסיבוב השני עם 2:4 בסדרה):

* רק תשע קבוצות בהיסטוריה חזרו מפיגור 2:0 בסדרת פלייאוף. ליונל הולינס כעת עשה כמאמן את מה שעשה כשחקן, בשעתו, עם פורטלנד ב-1977.

* ממפיס הפכה לקבוצה הראשונה בהיסטוריה שאחרי פיגור 2:0, מנצחת את כל ארבעת המשחקים הבאים בהפרש דו-ספרתי.

* בעונה הסדירה, הגריזליס החזיקו במאזן של 1:23 כשקלעו 100 נקודות או יותר. בפלייאוף הם כבר 0:3.

* 59 עבירות, שבע עבירות טכניות ושתי הרחקות (כריס פול וזאק ראנדולף) היו לנו במשחק האגרסיבי הזה.

* נו, אז מי זוכר את העונה הסדירה הטובה בתולדות הקליפרס כעת? רק נזכיר: 56 נצחונות, 17 רצופים בשלב מסוים, וסוויפ עונתי על הלייקרס. אז מה?

* טוני אלן, שבדרך כלל לא נוהג לקלוע בספרות כפולות, סיפק שיא עונתי של 19 נקודות.

* מייק קונלי הגיע לא פחות מ-17 פעמים לקו העונשין.

* זה לא עזר, אך מאט בארנס סיפק את אחד המשחקים הגדולים בקריירה, עם 30 נקודות ב-11 מ-14 מהשדה, 6 מ-7 ל-3 ו-10 ריבאונדים ב-37 דקות מהספסל.

שחקן ממפיס גריזליס זאק ראנדולף לצד טוני אלן. רויטרס
ועכשיו, לת'אנדר. ראנדולף/רויטרס

ציטוטים ותירוצים:

"לא כך רצינו שזה ייגמר", הודה בלייק גריפין, שלא פתח בחמישיה עקב פציעה, בתום המשחק. כריס פול, מנקודות האור הבודדות של הקליפרס במשחק ובסדרה כולה, הוסיף: "לקח לנו יותר מדי זמן להגיע לקרב. חיכינו עד המשחק השישי כדי להתחיל לשחק אגרסיבי, באותה אינטנסיביות שלהם". אם כך, מה צופן העתיד לרכז שיהיה שחקן חופשי הקיץ? לא ברור. "יש לי הרבה זמן לחשוב על זה", אמר הרכז הנפלא. "אתייעץ עם אשתי, ההורים שלי, המשפחה שלי, ונראה מה יהיה".

"אני מאוד גאה בחברים שלי", אמר מארק גאסול, שסיים סדרה פשוט נהדרת. "נהנה מזה היום ומחר נחזור לעבודה". ליונל הולינס הוסיף: "הקליפרס זרקו עלינו את כל מה שהיה להם. הם הלכו נמוך, הם לחצו, איזורית, עבירות חזקות, אבל פשוט נלחמנו והצלחנו להשיג את הניצחון".

שחקן לוס אנג'לס קליפרס כריס פול. רויטרס
עדיין לא יודע האם יישאר בקליפרס גם בעונה הבאה. כריס פול/רויטרס

מספרי המשחק בין אינדיאנה ואטלנטה (הפייסרס ניצחו 73:81 ועלו לסיבוב השני עם 2:4 בסדרה):

* כשרוי היברט היה על הפרקט במהלך הסדרה, אינדיאנה ניצחה את אטלנטה בפער של 58 נקודות. כשירד לספסל, ההוקס ניצחו ב-27 נקודות.

* היברט אף התכבד בדאבל-דאבל ראשון בסדרה: 17 נקודות ו-11 ריבאונדים.

* אחרי 3 מ-16 במשחק החמישי, ג'ף טיג "צלף" הלילה 3 מ-12 מהשדה.

* ברבע השני אטלנטה קלעה תשע נקודות בלבד, והחטיאה את 13 הזריקות האחרונות שלה לפני הירידה להפסקה. בסך הכל, ההוקס סיימו את הרבע הנוראי עם 1 מ-15 מהשדה (!).

* בשני המשחקים האחרונים בסדרה, יתרון הריבאונד של אינדיאנה היה מוחץ: 63:104.

* קייל קורבר סיים עם 0 מ-7 ל-3.

שחקן אינדיאנה פייסרס רוי היברט. Andy Lyons, GettyImages
איזה הבדל גדול הוא עשה בסדרה. רוי היברט/GettyImages, Andy Lyons

ציטוטים ותירוצים:

"אני מאוד גאה בחבר'ה שלנו, שבאו וניצחו במקום מאוד קשה", אמר המאמן המנצח פרנק ווגל. "טוב שעלינו סיבוב והראנו את הקשיחות הנדרשת כדי להגיע רחוק בפלייאוף. לנצח עם הגנה וריבאונד - זו הזהות שלנו לכל אורך השנה, וזה גם היה המפתח בשני הנצחונות האחרונים".

ג'וש סמית', שסיים סדרה מאכזבת מבחינתו עם 17 נקודות (43% מהשדה, 25% ל-3, 52% מהעונשין) ו-2.7 איבודים למשחק, אולי ערך את משחקו האחרון במדים של אטלנטה. הפורוורד האתלטי יהיה שחקן חופשי בקיץ הקרוב, וכלל לא ברור האם ההוקס יהיו מעוניינים להשאירו. "יש לי הרבה זמן לחשוב על זה", אמר סמית'. "אני לא רוצה לדאוג לזה כעת".

ג'וש סמית' שחקן אטלנטה הוקס. AP
משחקו האחרון במדים הלבנים? ג'וש סמית'/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully