וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוד אמסלם: "ירידת ליגה? יש לי צמרמורת רק מלחשוב על זה"

3.5.2013 / 8:00

שחקן ומאמן בית"ר ירושלים לשעבר מתרגש לקראת סכנין ("קשה לי לעמוד בזה"), בונה על הכוח מהיציע ("האוהדים ייתנו לשחקנים אנרגיות") ומצהיר: "לא רוצה לדבר על המשמעות של ירידה. בית"ר נשארת, אני משוכנע". ראיון

דוד אמסלם מתרגש. שחקן העבר של בית"ר ירושלים חש את המתח לקראת המשחק המכריע של הקבוצה נגד בני סכנין ביום שבת, הוא חי את האהבה למועדון ולאוהדים וסופר את הדקות עד למשחק בשבת. בכל משפט שיוצא לו מהפה ניתן להרגיש התלהבות, חשש, לחץ ואדרנלין. כאילו הוא ירד לפני רגע מהיציע בטדי.

כשאני אומר לו שהרבה שנים לא שמעתי אותו ככה, הוא עונה: "אין, בית"ר זה בדם, היא כבר חלק מהגוף. המצב הזה עושה לי רע על הנשמה. ככל שהימים מתקדמים לקראת שבת, המתח עולה. המועדון הזה כל כך חשוב ויקר ואני לא מנסה אפילו לדמיין אותו יורד ליגה. אני שומע שהאוהדים שמים הכל בצד וחוזרים וזה נותן לי שקט ואמונה שהשחקנים ייקחו את זה למקום הכי טוב שיש".

דוד אמסלם מאמן בית"ר ירושלים. מגד גוזני
"המצב של בית"ר עושה לי רע על הנשמה". אמסלם/מגד גוזני

איך התחושות שלך לקראת שבת?

"אני לא יכול לומר מי יהיה היורדות, אבל בנוגע לבית"ר ירושלים אני מרגיש טוב. התאמנתי עם רוב השחקנים האלה ואימנתי אותם ואני מאוד מאמין בהם. הם עברו הרבה בקריירה עד היום ולמרות שחסרים כמה שחקנים מנוסים שיובילו אותם, אני רואה אותם מביאים את החוסן והביטחון שלהם ומביאים את התוצאה שהם צריכים להביא כדי להשאיר את בית"ר בליגה. זה לא יהיה פשוט, דוחא זה מגרש קשה מול קהל שלא מת על בית"ר. הם יצטרכו להתמודד עם לחץ גדול, אבל אחרי שיעברו 10 דקות ואז עוד 20, הם יביאו את כל מה שהם יודעים".

העובדה שבית"ר ירושלים יכולה להפסיד בהפרש של שער ועדיין להישאר מסוכנת?

"מאוד מסוכנת. אסור בכלל לחשוב על זה. מי שחושב על זה יחטוף את הראשון וגם את השני. צריך לחשוב כאילו אם מפסידים בהפרש של גול יורדים, לשחק עם אמונה שבאים לנצח. חשוב לזכור שאם בית"ר מבקיעה שער היא צריכה לספוג שלושה בשביל להפסיד ואז הסיכויים שלה מאוד גבוהים. לשם היא צריכה לכוון. אם הקבוצה תתרכז כל הזמן במגננה כדי לא לספוג זה עלול לעלות ביוקר כי סכנין לא ילכו אחורה גם אם הם יבקיעו גול. צריך לדעת לסגור, אבל גם להעיז ולהלחיץ את סכנין. בדיוק כמו בית"ר, גם עליה יש לחץ גדול מאוד וגם עבור השחקנים שלה מדובר במשחק לא פשוט".

מה עושים עם השחקנים בשבוע כזה?

"לא מדברים יותר מדי. אלי כהן אמר להם את מה שאמר בתחילת השבוע וזה בסדר, אבל מכאן רק מוטיבציה וטקטיקה לקראת המשחק. השחקנים מודעים לחשיבות שלו ויותר מדי דיבורים רק ילחיצו אותם. צריך לתת להם שקט, לעודד אותם והמאמן צריך להתעסק רק בהכנות המקצועיות והטקטיות לקראת המשחק".

שחקני בית"ר ירושלים חוגגים. קובי אליהו
אמסלם: "השחקנים יצטרכו לעמוד בלחץ. דוחא מגרש קשה"/קובי אליהו

מי לדעתך השחקן המרכזי של בית"ר במשחק הזה?

בכל משחק אחר הייתי נותן לך שם ספציפי. במשחק הזה יש 12 שחקנים. קודם כל ה-11 שישחקו וזאת לא קלישאה. הם חייבים להיות יחידה אחת ושסכנין ירגישו את זה. לא לכעוס על מי שעושה טעות, להעיר לו תוך כדי עידוד, לתמוך אחד בשני, לחפות על השני ולתת ביטחון לכל מי שצריך. על זה הייתי מוסיף את העובדה שהאוהדים חוזרים. הייתי בשני המשחקים האחרונים בטדי וזאת הייתה אווירה של משחק אימון. הייתי די המום והרגשתי מוזר, זאת לא בית"ר ירושלים. העובדה שהאוהדים חוזרים וש-500-600 מגיעים לדוחא ללוות ולעודד, תשפיע על השחקנים. שהיציע המזרחי יגיע לדוחא זה יטריף את השחקנים. הם יקבלו אנרגיות אדירות. הקהל זה הכוח הכי חזק של בית"ר. מי שזה לא נותן לו כוח - כדאי שיבקש לשבת על הספסל".

ירידת ליגה תהיה אסון לבית"ר ירושלים?

"פששש.. אני אפילו לא יכול לשמוע אותך אומר את זה, זה עושה לי צמרמורות בגוף. היו שנים שלא האמנו שהאפשרות הזו בכלל קיימת. לפני עשר שנים זה הפך למציאות וממשחק למשחק הבנת שגם בית"ר לא חסינה. לפעמים ירידת ליגה מאפשרת בנייה מחדש וחזרה בריאה יותר כמו שקרה לפני עשרים שנה, אבל במקרה הזה יש שתי בעיות- הראשונה היא שזו לא התקופה ההיא שאוחנה חזר לליגה השנייה. אם בית"ר תרד, שחקנים יקבלו הצעות מליגת העל ויעזבו. הבעיה השנייה היא שבית"ר נמצאת עם הרבה חובות ואם לא יגיע בעלים חדשים היא עלולה להגיע לבית משפט, לפתוח עם מינוס תשע ולהתחיל בנייה מחדש שיכולה לקחת כמה שנים בלאומית. זה משהו שאני אפילו לא מנסה לדמיין שיקרה. למה לדבר על זה? בית"ר נשארת, אני בטוח בזה".

תעמוד במתח בשבת?

ת: "קשה לי. יכול להיות שאני אעשה סיבוב ואתעדכן בתוצאות. המתח הזה לא בריא לי וקשה לי לעמוד בו. זה לא עוד משחק, זה מחזור אחרון שאחריו אי אפשר לתקן. אני מקווה שבמוצאי שבת אפשר יהיה לעשות סוף לתקופה הזאת ושכבר ביום ראשון אפשר יהיה להתחיל לכוון לדף חדש בבית"ר ירושלים".

אוהדי בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
אמסלם: "האוהדים יביאו אנרגיות אדירות"/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully