וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית ודם: על היחסים בין דני קליין לאנשי הפועל ירושלים

2.5.2013 / 17:25

תככים, בגידות, פגישות סודיות, מאבקי שליטה וקלף סודי שהביא למהפך. פחות משנה אחרי שעזב את הפועל ירושלים דני קליין חוזר אליה בדלת הקדמית. איך זה קרה? הצצה מרתקת למועדון שהמלחמה הכי גדולה שמתנהלת בו היא מחוץ לפרקט

"דני קליין דואג רק לדני קליין"; "נפל לנו האסימון והבנו מה קורה. לא ניתן לו לחזור"; "צריך לדאוג לטובת הקבוצה ולא לטובתו של דני קליין".

אלה רק חלק מהאמירות שהטיחו חברים רבים בעמותת הפועל ירושלים נגד יו"ר העמותה שפרש בקיץ שעבר, בעידן הקצר והמוזר של גומא אגייאר כבעל השליטה העיקרי במועדון. אך מתברר שדיבורים לחוד ומעשים לחוד: אותם חברי עמותה אשר לשונם גלגלה את קליין בזפת ובנוצות, בחרו בו בשבוע שעבר באסיפה שקיימה העמותה. איך קרה שהאכזבה הפכה להבעת אמון?

דני קליין יו"ר הפועל ירושלים. ברני ארדוב
איך זה שאותם האנשים שהדיחו אותו הם שמקבלים אותו חזרה? דני קליין/ברני ארדוב

הבעת האמון המחודשת בקליין מציגה את עמותת הפועל ירושלים במערומיה: יותר מכל, נראה כי היא נמצאת בצומת מסוכן ובסערה שהגיעה לשיאה באסיפה ביום שישי האחרון. לא כולם מסכימים עם המהלך. בכירים בקבוצה אמרו השבוע: "מאוד מפתיע שפתאום החזירו אותו, אחרי שאמרו בנחרצות שהוא לא יחזור כבר לעמדת כוח. הרי טענו לא אחת שהוא עשה שימוש בקבוצה לצרכיו הפרטיים".

"רבים מהאנשים שהלכו עם דני כהן באו לישיבה הזו ולא פצו פה כשקליין הוצע לתפקיד יו"ר העמותה", ניתח גורם בקבוצה. "מנצלים את זה שכהן התפטר לפני כמה חודשים מתפקידו בעמותה כדי להתמנות למנכ"ל. אולי חלקם רצו את תפקיד המנכ"ל והתאכזבו מכך שהם עצמם לא בתפקיד, ואולי הם פחדו מדני קליין שצובר מחדש כוח וטוען בפניהם לאחרונה שיש לו משקיע. כל אחד עם האינטרסים שלו. הרי הם הפנו את הגב גם לקליין, לאחר שנים שהיה שם שליט יחיד כמעט. אותם אנשים שתמכו בדני כהן אישרו לקליין במשך השנים לעשות בקבוצה מה שהוא רוצה, פלא שהעמותה נראית ככה?".

דני כהן מנהל מקצועי הפועל ירושלים. מגד גוזני
"אותם אנשים שתמכו בדני כהן אישרו לקליין במשך השנים לעשות בקבוצה מה שהוא רוצה, פלא שהעמותה נראית ככה?". דני כהן/מגד גוזני

****

האירוע המכונן, כפי שמגדירים אותו גורמים בירושלים, שא?ת?ח?ל את ההתרחקות של אנשי העמותה מקליין התרחש לפני מספר חודשים. זה קרה כאשר אנשיו של גומא אגאייר רצו דריסת רגל בקבוצה כדי לממש את שליטתם בה וחברי העמותה ניסו לבלום אותם. לצורך כך, הם ניסו לגייס לעזרתם את קליין והופתעו מתגובתו ה"אגואיסטית", כדבריהם. הפגישה שוברת השוויון התקיימה במשרדו של עו"ד אופיר כץ, ששימש כיועץ המשפטי של העמותה במשך שנים רבות ונחשב מקורב לקליין. נכחו בה רוני הירשנזון, שמעון נבון, צחי אידליץ, דני קליין, דני כהן וכץ. באותו מפגש עלו האפשרויות השונות להתמודדות מול אנשי אגייאר, והירשנזון ביקש מקליין להתחייב שאם הולכים למאבק הוא לא פורש ואם מצליחים במאבק, קליין יוותר על הבונוס שהיה אמור לקבל על גיוסו של אגייאר. קליין, על פי הטענות, ענה בתגובה שהם ייצאו למאבק והוא "ידאג לדני קליין". גורם מסביר: "באותה פגישה הבינו חברי העמותה שהוא לא מתכוון לעמוד לצידם ומה שמעניין אותו זה הוא עצמו". גורם במערכת מסכם את הסיטואציה: "מאותו רגע הבינו בעמותה שכדאי לה להישאר בקשר טוב עם אנשי גומא".

ואז החלו הפעולות שמצביעות על הכיוון העצמאי שנטלו אנשי העמותה. אנשי הדירקטוריון אלי גונן ואפי אברמזון, שמונו תחילה מטעמו של קליין, הוחלפו בשמעון נבון, דני כהן ורוני הירשנזון, שאף נבחרו לוועד המנהל.

נקודת השפל של קליין הייתה אסיפה של העמותה שבה הוא הבין שמעמדו דעך. היה זה לאחר שכבר מונה הוועד המנהל החדש של העמותה. קליין תקף בפגישה זו לא מעט גורמים והגיע אליה חמוש בקלסר. בשלב מסוים הוא שלף מסמך והאשים את יובל קורן שהוא לכלך על חבר עמותה אחר. גם את רואה החשבון דוד ממן, שנחשב עד אז כמקורבו, תקף קליין באותה ישיבה. גורם בהפועל ירושלים רומז לפשר המתקפה: "קורן הצליח לגייס המון מפרסמים לקבוצה, כישרון שעד עתה יוחס לקליין, רק שקורן עושה זאת ללא שכר". נוכחים באותה ישיבה העידו שקורן יצא ממנה המום.

אך התקיפה לא 'כתשה' את חברי העמותה. נהפוך הוא: קליין לא זכה באסיפה לתמיכה שבה הוא מורגל. "הוא הרגיש שאין לו תמיכה, שבאותה ישיבה ששמעון נבון, דני כהן ורוני הירשנזון הם השולטים ומי שנראה שמנווט את האסיפה הזו היה נבון", מציין אחד מחברי העמותה שנכחו בה. ביטוי נוסף לניסיון לדחוק את קליין הוא חזרתו של אורי מנצור, הנשיא המיתולוגי, כחבר עמותה. "מנצור עזב לפני כמה שנים, כשהרגיש שהשלטון של קליין בלעדי כמעט. זה לא היה צירוף מקרים שדווקא כשקליין נחלש הוא חזר לעמותה", מאשרים במועדון.

חברי הנהלת הפועל ירושלים דני קליין עם אורי מנצור. ברני ארדוב
"מנצור עזב לפני כמה שנים, כשהרגיש שהשלטון של קליין בלעדי כמעט. זה לא היה צירוף מקרים שדווקא כשקליין נחלש הוא חזר לעמותה"/ברני ארדוב

****

ומנגד, גם קליין עצמו הסתובב בשנה האחרונה עם בטן מלאה. "כל מי שקליין חשב שהוא חבר ובטח בו, פשוט סובב לו את הגב. חלק מה'חברים' התחמקו מלדבר איתו. אלו אנשים שהוא גידל!", מאשימים בסביבתו. " ואז הוא אמר לכולם שהוא גמר עם הפועל ירושלים, שהוא לא רוצה לחזור, שטוב לו בשקט".

בכיר בענף המקורב לקבוצה אמר אז לוואלה! ספורט: "את חושבת שדני באמת עזב? הוא יקבל את הסכומים שמגיעים לו, יישב בבית שנה ויחזור בקיץ כמו גדול". והנה, זה אמנם קרה. "כמה פגישות ושיחות עם חברי עמותה - ודני כבר הרגיש שהכוח שב אליו", לא מופתע אותו בכיר.

איך עשה זאת? ובכן, לא על הכריזמה לבדה יחיה האדם, אפילו אם הוא דני קליין. מתברר שיממה בלבד לפני האסיפה שבה נבחר, קליין הבטיח באוזני כמה מחברי העמותה כי יש לי משקיע פוטנציאלי, אפשר להביא אותו". הפיתיון השמן נבלע במלואו. אותו שמעון נבון שניהל את האסיפה לפני מספר חודשים, בה היה קליין חסר תמיכה, "שינה פתאום את עמדתו", כדברי גורמים. הוא החליט להציע את קליין כחבר ועד מנהל וכיו"ר בישיבה שנערכה לפני שבוע. איש לא העז להתנגד. קליין עצמו לא היה מופתע.

בפגישה שקדמה לאסיפה אמר קליין לנוכחים ולדני כהן, המשמש כמנכ"ל הקבוצה:" לא יעקב לירז ולא דני כהן רלוונטיים לגבי הבעלות העתידית בקבוצה. רק האפוטרופוס יקבע". המתיחות שמתחת לפני השטח, שעד כה רק בעבעה, החלה לגלוש: בשלב מסוים באותה אסיפה של העמותה בשבוע שעבר אף תקף קליין את כהן כאחראי לגירעון. כהן, מצדו, הזכיר למשתלח בו שמי שאישר את התקציב הגירעוני הזה הוא הדירקטוריון שמונה מטעמו של קליין עצמו (אלי גונן ואפי אברמזון, ו.כ.). הקלף שבו נופף קליין, משקיע מבטיח, התברר כמנצח. בעמותה מבינים מאיזה צד מרוחה החמאה.

עורך דין יעקב לירז יו"ר הפועל ירושלים. ברני ארדוב
בפגישה שקדמה לאסיפה אמר קליין לנוכחים ולדני כהן, המשמש כמנכ"ל הקבוצה:" לא יעקב לירז ולא דני כהן רלוונטיים לגבי הבעלות העתידית בקבוצה. רק האפוטרופוס יקבע". לירז/ברני ארדוב

****

אמנם קליין מיצב שוב את עצמו כאיש החזק בעמותה, אך בקדנציה הנוכחית שלו שלטונו אינו מוחלט. המינוי משנה אמנם דרמטית את יחסי הכוחות והנהגת העמותה, אולם דני כהן ימשיך לכהן כמנכ"ל כל עוד השליטה תישאר של נציגי אגייאר (המחזיקים ב-60 אחוז ממניות הקבוצה), מכיוון שעמותת הפועל ירושלים מחזיקה ב-40 אחוז מהמניות ואינה בעלת השליטה. לכן, בשלב זה אין למינוי השפעה על הקבוצה עצמה. זאת ועוד: הזרועות הבוחשות בקדרה הנקראת הפועל ירושלים גדולות. רשימה חלקית: האפוטרופוס הכללי, פרופסור דוד האן, המעוניין להעביר אליו את המניות מיעקב לירז, העמותה ויעקב לירז, שמונה על ידי אגייאר ומחזיק בפועל ב-60 אחוז ממניות הקבוצה. ברקע קיימים גורמים נוספים בעלי אינטרס.

לאור היעדרותו של אגייאר, הפועל ירושלים מחפשת בחודשים האחרונים משקיע לקבוצה, כשבכוונת האפוטרופוס הכללי לפרסם הודעה בתקשורת על הזמנה להציע הצעות לרכישת מניות. עם זאת, לירז לא יסכים למהלך של העברת בעלות ללא אישורו של בית המשפט. ללירז חשוב לקיים את הנחיותיו של אגייאר לגבי הפועל ירושלים, לאתר משקיע שיזרים כספים מדי שנה בסדרי הגודל שאגייאר עצמו הזרים ולהבטיח את עתיד הקבוצה. ללירז הודגש בעבר: "אם לא יימצא משקיע רציני, יש להחזיר את המניות לעמותה". כמו כן, לעמותת הפועל ירושלים ישנה זכות סירוב ראשונה לרכישת מניות הקבוצה מאגייאר.

משקיע אחד אשר מביע עניין רציני ברכישת הקבוצה הוא אורי אלון, יזם הייטק ואיש עסקים מצליח. "אלון והאנשים שרוצים לרכוש את המניות הם אנשים רציניים, שבאים מאהבת הפועל ירושלים", מספרים בסביבתו.

לוואלה! ספורט נודע כי לפני שבועיים טס קליין לניו יורק ונפגש שם לפני כשבועיים עם אלון, אולם בסביבתו של אלון מבהירים כי "קבוצת הרכישה לא קשורה לדני קליין".

גומא אגייאר איש עסקים. קובי אליהו
הדגיש בעבר: "אם לא יימצא משקיע רציני, יש להחזיר את המניות לעמותה"/קובי אליהו

****

גם בישיבת דירקטוריון מצומצמת שנערכה אתמול אהרון פוגל רמז שיקטין את התקציב של "מגדל" לסדר גודל של 15 אחוז מהתקציב, משלושה מיליון שקלים לחמישים אחוז לכמיליון וחצי. פוגל, אגב, שמר בשנה האחרונה על קשר עם קליין ואף דאג לאשר את ההסכם בדירקטוריון. קליין כזכור, קיבל מענק בגובה של שנה משכורת על כך שהביא את גומא ושלושה חודשי הסתגלות, כמיליון וחצי ביחד.

"קליין קיבל אז פיצויים גבוהים שתרמו גם הם לגירעון", אומרים גורמים בקבוצה. עוד מציינים הגורמים כי בעונה האחרונה בה קליין שימש כמנכ"ל, סיימה הפועל ירושלים בגרעון מצטבר של כארבעה מיליון שקלים. "אם תצרפו את זה ואת הפיצוי שקיבל קליין זה בהחלט חלק נכבד מהסיבה שגם השנה ישנו גירעון".

ובעוד קברניטי הקבוצה עסוקים בחשבונאות נמרצת – מקצועית, היא מדשדשת. לאור המאבקים לא ידוע עדיין מי יהיה הבעלים ושל מי יהיו המושכות. עדיין לא ברור מי יצליח לגייס ספונסרים אשר יממנו את הרכישה, נציגי העמותה או גורמים אחרים. אפשר רק להניח שאם וכאשר המשקיע ייכנס במלוא הדרו וארנקו למועדון, זה לא יסתום את הגולל על מאבקי הכוח. רק יחריף אותם.

20:45, ספורט5: מכבי תל אביב - הפועל ירושלים

דני קליין: מאז שעזבתי הקבוצה נקלעה לגירעונות

דני קליין, הגיב לכתבה ואמר: "כעניין של מדיניות, אינני מגיב לטענות שנאמרות בעילום שם. זו צורת התנהלות פחדנית של אנשים שמטיחים רפש ממקומות מסתור. אני מוכן לעמוד מול כל טענה - אבל ראוי שהציבור יידע מי משמיע אותה, כך שהאינטרס החבוי מאחורי הדברים יהיה ידוע לכל".

"עם זאת, למען הסר ספק רק אומר שאני דוחה את כל מה שנאמר ע"י הגורמים האנונימיים המצוטטים בכתבה. מדובר באוסף של טענות ממוחזרות שאין בינן ובין המציאות דבר. לעניין חזרתי לעמותה אומר כך: התבקשתי לשוב ולעזור ע"י חברי העמותה. הדבר אושר בישיבת העמותה שהתקיימה בשישי האחרון, פה-אחד, ע"י 14 איש. הטענות שהעלה 'חבר עמותה' אנונימי אולי הגיעו מאדם שחושש למקומו בעמותה.
"כאשר שעזבתי את הקבוצה בקיץ שעבר הייתה בחשבון הבנק שלה, בפעם הראשונה בהיסטוריה, יתרת זכות של למעלה מ-12 מיליון שקלים, עוד לפני גיוס כספים נוספים מספונסרים. יחד עם הכספים שאמורים היו להתקבל מהספונסרים, הסכום הנ"ל אמור היה להבטיח את עתידה של ירושלים בשנתיים הקרובות לפחות"

קליין הוסיף: "עם זאת, לאור ההתנהלות הכלכלית בשנה האחרונה, בה כידוע לא הייתי חלק ממשפחת הפועל ירושלים, נקלעה הקבוצה לגירעונות של מיליוני שקלים. מצבה הכספי של הפועל קשה מאוד, עד שכעת הקבוצה מצויה בסכנה קיומית. ברור שאם לא יצטרף לקבוצה משקיע חדש, הקבוצה עלולה להיעלם מהנוף. כדי שהפועל ירושלים תמשיך לשמש מקור גאווה לאוהדיה ולעיר ירושלים היא תהיה חייבת למצוא משקיע. התבקשתי לעזור בנושא ונרתמתי לכך מתוך אהבה לפרויקט שהיה חלק מרכזי בחיי. בשבועות האחרונים נראה שישנה התקדמות מסוימת בעניין, אבל הדבר עודנו מצוי בתהליכים. מכל מקום, כל מי שהקבוצה חשובה לו, לרבות יתר חברי העמותה, מוזמנים לנסות ולגייס משקיעים נוספים. אמחא כפיים לאדם שיביא לקבוצה משקיע חדש".

"כל מי שהפועל ירושלים קרובה לליבו צריך לקוות שאכן יצטרף לקבוצה משקיע, כדי שהפועל תוכל להעמיד בעונה הבאה תקציב וסגל שחקנים בסטנדרטים המוכרים שלה. הפועל ירושלים חזקה חשובה לליגה".

שמעון נבון אמר בתגובה: "מה שמעניין וחשוב עבורי זו הפועל ירושלים. יש אלף ואחת סיטואציות ואלף ואחד גורמים. מי שהציע ויכול לעזור מהניסיון והיכולות שלו זה דני קליין ולא דני כהן. אף אחד לא העיף את דני קליין בפעם הקודמת. קליין היה בסיטואציה מאוד קשה, החליט שהוא חוזר ויש לו משקיע. שנה שלמה הייתה ללירז ודני כהן להביא משקיעים והם לא הביאו. אנו נמצאים בגירעון מאוד מורכב. בתחילת העונה בדירקטוריון היה הרבה כסף להתחיל את העונה כפי שצריך ולא לסיים עם גירעון. מי שעושה טועה. מה שאותנו מעניין הוא שתהיה קבוצה ראויה ומכובדת לעיר ירושלים, בירת ישראל. בישיבה בה נפגשו דני קליין עם רמי ברקת, דני כהן ושמעון נבון כהן תמך בחזרתו של דני קליין לוועד המנהל והיה בעד זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully