וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הספורט לשמעון מזרחי: "חשש כבד לניגוד עניינים"

ראש מינהל הספורט ד"ר אורי שפר פנה ליו"ר מכבי תל אביב שנבחר למ"מ יו"ר איגוד הכדורסל, וביקש הבהרות: "פעל במהירות האפשרית לבחור בתוך זמן קצר יו"ר לאיגוד הכדורסל שימלא אחר דרישות הקוד האתי"

הסערה סביב מינויו של שמעון מזרחי ליו"ר הזמני של איגוד הכדורסל גוברת: לפני זמן קצר שלח ראש מנהל הספורט, ד"ר אורי שפר, מכתב אישי למזרחי, ובו התריע כי הדבר מהווה הפרה של הקוד האתי ומעלה "חשש כבד לניגוד עניינים". שפר דורש ממזרחי ומהאיגוד הבהרות באשר לפרק הזמן בו אמור מזרחי להחזיק בתפקיד, וכן באשר לאופן בו מתכוון מזרחי לפעול כל עוד משמש כיו"ר האיגוד בפועל.

שרת הספורט לימור לבנת. קובי אליהו
לא מוכנים להשלים עם המצב. לימור לבנת/קובי אליהו

לוואלה! ספורט נודע כי במידה ומינויו של מזרחי יתארך מעבר לפרק זמן קצוב של מספר שבועות, עשוי משרד הספורט להודיע על הקפאת התמיכה הכספית באיגוד הכדורסל - לרבות הקפאת מיליוני השקלים שמקבל האיגוד מגופים ציבוריים כמו הטוטו.

"כידוע לך, במהלך חודש ינואר אישרה הנהלת איגוד הכדורסל את ההחלטה בדבר אימוץ הקוד האתי שפורסם על ידי המשרד", כתב שפר למזרחי. "בקוד, אותו אימץ איגוד הכדורסל, יש התייחסות מפורשת לעניין ניגוד העניינים בו עלול יו"ר איגוד או התאחדות להימצא. בבחינת המצב העובדתי לפיו הנך משמש כיו"ר מכבי אלקטרה תל אביב ובה בעת מכהן גם כמ"מ יו"ר הנהלת איגוד הכדורסל, עולה חשש כבד לניגוד עניינים.

שמעון מזרחי יו"ר קבוצת הכדורסל של מכבי תל אביב בבלומפילד מול בני יהודה. ברני ארדוב
טען לאחר הישיבה: "תמיד ידעתי להימנע מניגוד אינטרסים". שמעון מזרחי/ברני ארדוב

"נסיבות העניין לפיו נבחרת לתפקיד מ"מ יו"ר הנהלת האיגוד, בעקבות התפטרות היו"ר אבנר קופל מתפקידו, ברורות לנו", הוסיף שפר. "אנו מבינים כי תפקידך זה זמני וקצוב עד לבחירת יו"ר קבוע לאיגוד. לאור מצב מיוחד זה, אליו נקלע איגוד הכדורסל, אנו פונים אליך על מנת שתפעל בשיתוף עם הנהלת האיגוד ובמהירות האפשרית ככל הנדרש, לבחור בתוך הזמן הקצר האפשרי יו"ר לאיגוד הכדורסל אשר ימלא אחר דרישות הקוד האתי לרבות ביחס לסוגיית ניגוד עניינים. אבקשך כי תודיעני הכיצד בכוונת הנהלת האיגוד לפעול וכן באיזה טווח זמן יבחר האיגוד יו"ר קבוע".

כזכור, בישיבת הנהלת איגוד הכדורסל שנערכה אתמול (רביעי) אמר מזרחי כי "אין בדעתי לשמש בתפקיד היו"ר לאורך זמן... גם בעבר ידעתי להימנע מניגוד אינטרסים".

ד"ר אורי שפר ממנהל הספורט. קובי אליהו
"אנו מבינים כי תפקידך זה זמני וקצוב עד לבחירת יו"ר קבוע לאיגוד". ד"ר אורי שפר/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully