וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הליגה האירופית: צ'לסי ובנפיקה עלו לגמר

טורס, מוזס ולואיז בשער ענק סידרו לצ’לסי 1:3 על באזל. היריבה בגמר באמסטרדם: בנפיקה שגברה 1:3 על פנרבחצ’ה

צ'לסי מול בנפיקה - זה יהיה גמר הליגה האירופית שייערך באמסטרדם ארינה ב-15 במאי. אלופת אירופה היוצאת, שרוצה עוד תואר יבשתי, חזרה הערב (חמישי) מפיגור ביתי וניצחה 1:3 את באזל המפתיעה. דויד לואיז כבש שער נדיר ביופיו ובגמר יצפה לו ולראמירס מפגש עם חבריהם לשעבר, לאחר שבנפיקה התגברה על ההפסד 1:0 בטורקיה מול פנרבחצ'ה וחגגה עם אוהדיה אחרי 1:3 בליסבון.

דויד לואיז שחקן צ'לסי חוגג. GettyImages
מפגש עם האקסית בגמר. דויד לואיז/GettyImages

צ'לסי - באזל 1:3 (2:5 בסיכום)

אלופת אירופה היוצאת רחוקה כעת משחק אחד מהיסטוריה, כשתוכל להיות הראשונה שזוכה בליגה האירופית לאחר שזכתה קודם לכן בליגת האלופות. צ'לסי שוב נדרשה למאמץ מיוחד, אבל בליץ אדיר בפתיחת המחצית השנייה סידר לה ניצחון כפול על באזל, שתישאר עם המחמאות על עונה אירופית נפלאה בה רשמה את הישג השיא בתולדותיה עם העפלה לחצי הגמר. מוחמד סלאח המצרי הדהים את האוהדים בסטמפורד ברידג' בדקה ה-45, אבל שחקניו של רפא בניטס יצאו למחצית השנייה כמו מלוע של תותח ונהנו משערים של פרננדו טורס (50) ויקטור מוזס (52) ומשער מרהיב נוסף של דויד לואיז הנהדר (59) שיפגוש בגמר את קבוצתו לשעבר. גם יוסי בניון, שלא שותף הערב, יהיה שם.

ויקטור מוזס חלוץ צ'לסי חוגג. רויטרס
הרגיע את המצב. ויקטור מוזס/רויטרס

* צ'לסי עם השלושער הכי מהיר של קבוצה כלשהי באירופה העונה - תוך תשע דקות.

דקה 59: גול! איזה שער של דויד לואיז. כובש שער הניצחון בבאזל קיבל כדור מלמפארד, ואז מ-25 מטרים סובב באומנות ברגל שמאל לחיבורים של זומר. שער פנטסטי של הבלם/קשר הברזילאי, 1:3 לצ'לסי.

דקה 52: גול! טורס, שכבש את השער הראשון, היה מעורב גם בשער השני שהשלים את המהפך. מוזס מסר לספרדי, שניסה לבעוט לשער. הכדור פגע במגן אורח והגיע למוזס בתוך הרחבה. הבעיטה הראשונה נבלמה, אבל הכדור חזר למוזס, שמקרוב דחק פנימה. 1:2 לצ'לסי ו-2:4 בסיכום.

דקה 50: גול! הזאר פילס דרכו לתוך הרחבה והשאיר ללמפארד שבעט שטוח. זומר הדף לא טוב וטורס עט על הריבאונד והשווה ל-1:1. 2:3 לצ'לסי בסיכום.

שחקני באזל עם מוחמד סלאח המתפלל לאחר השער לרשת צ'לסי. רויטרס
התפילות לא החזיקו במחצית השנייה. מוחמד סלאח ושחקני באזל/רויטרס

דקה 45: גול! העקיצה הגיעה. ולנטין שטוקר מצא פרצה בהגנת צ'לסי והכניס כדור למוחמד סלאח המצרי, שבניגוד להחמצה חמש דקות קודם לכן מול פטר צ'ך, בעט הפעם היטב לצד שמאל ורץ לחגוג. 0:1 לבאזל, אבל צ'לסי עולה כרגע בזכות שערי חוץ.

דקה 30: עוד מהלך מצוין של של צ'לסי. אדן הזאר השאיר בעקב למוזס, שהעביר רוחב לראמירס שנעצר אצל זומר.

דקה 18: טורס השתחרר מצוין מהשמירה, סחב ימינה ובעט שטוח בימין מ-16 מטרים למסגרת, אבל זומר שלח יד ארוכה והדף את הכדור לקרן.

דקה 9: פרנק למפארד ביצע דאבל פס עם פרננדו טורס ובסיום הקשר בעט מהאוויר לקורה של יאן זומר. ויקטור מוזס שלח את הריבאונד לידיו של השוער.

פרנק למפארד שחקן צ'לסי. Frank Lampard, AP
גמר אירופי שני ברציפות. פרנק למפארד/AP, Frank Lampard
ולנטין שטוקר שחקן באזל מאוכזב. רויטרס
עונת השיא האירופית הגיעה לסיומה. ולנטין שטוקר/רויטרס
דויד לואיז שחקן צ'לסי חוגג שער. רויטרס
צ'לסי בטירוף. דויד לואיז/רויטרס

בנפיקה ליסבון - פנרבחצ'ה 1:3 (2:3 בסיכום)

שבוע אחרי שרצף 38 המשחקים שלה ללא הפסד נקטע בטורקיה, בנפיקה השיגה את הנקמה שלה מול פנרבחצ'ה ותוכל לסגור מעגל היסטורי באמסטרדם, שם זכתה באליפות אירופה ב-1962. הפורטוגלים ניצחו ב-12 מ-13 משחקי הבית הקודמים שלה בליגה האירופית, ולא פישלו גם הפעם. אמנם היו רגעי חרדה ולא מעט סבל בדרך, אבל בסופו של דבר בנפיקה עשתה את זה בצורה הכי מתוקה. אוסקר קרדוסו היה גיבור הערב, כשכבש צמד בדקות 35 ו-66 ומחק את שער החוץ של דירק קאוט מהנקודה הלבנה (23) אחרי שניקו גאיטן כבש ראשון (9). פנרבחצ'ה ניסתה ללא הועיל להשיג שער חוץ נוסף שיעלה אותה לגמר. בנפיקה תהיה שם, בגמר אירופי ראשון מאז ההפסד למילאן בגביע האלופות ב-1990.

אוסקר קרדוסו שחקן בנפיקה (משמאל). רויטרס
המושיע של בנפיקה. אוסקר קרדוסו/רויטרס

* בנפיקה ניצחה שניים משמונת הגמרים הקודמים בהם השתתפה, לעומת צ'לסי שניצחה שלושה מארבעה.

דקה 66: גול! הוצאת חוץ ארוכה של מקסי פרירה הגיעה בסופו של דבר ללואיזאו, שלא הצליח לבעוט טוב. הכדור הגיע לקרדוסו, שמול וולקן בעט בקור רוח פנימה והאיר את אצטדיון האור. 1:3 לבנפיקה, שכרגע עולה עם 2:3 בסיכום.

ניקולאס גאיטן שחקן בנפיקה חוגג שער. AP
גמר אירופי ראשון לבנפיקה מאז 1990. ניקולאס גאיטן/AP

דקה 35: גול! אחרי שטענות שלה לפנדל לא התקבלו, בנפיקה המשיכה בלחץ ובאה על שערה. אנסו פרס הכניס כדור לאוסקר קרדוסו, שהסתובב נהדר, השתחרר משני שומרים ובעט שטוח בשמאל לרשת של וולקן. 1:2 לבנפיקה, אבל פנרבחצ'ה עולה כרגע הודות לשער החוץ.

* קאוט עם שער חמישי במשחקי חוץ באירופה העונה. רק כריסטיאנו רונאלדו, עם שמונה, מקדים אותו.

דקה 23: גול! נגיעת יד של אסקיאל גאראי בקצה הרחבה זיכתה את פנרבחצ'ה בפנדל. דירק קאוט ההולנדי לקח אחריות ודייק. 1:1.

דקה 9: גול! הפורטוגלים השיגו את השער המיוחל מהר מאוד. לימה התפנה בצד ימין והעביר כדור רוחב מדויק לניקו גאיטן, שבעט מצוין לפינה הרחוקה של וולקן דמירל. 0:1 לבנפיקה.

דירק קאוט שחקן פנרבחצ'ה חוגג. רויטרס
שער החוץ שלו לא הספיק. דירק קאוט/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully