וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ז'ואאו הבלאנש התפטר מתפקיד נשיא הכבוד של פיפ"א

הברזילאי, שכיהן כנשיא הארגון בין 74' ל-98', עזב לאחר שהוא, יחד עם ריקדרו טשיירה, נמצא אשם בקבלת שוחד. בלאטר נוקה

יום לא נעים עבר על התאחדות הכדורגל העולמית פיפ"א. נשיא הכבוד של הארגון, הברזילאי ז'ואאו הבלאנש, נאלץ להתפטר מתפקידו היום (שלישי), לאחר שהואשם בשחיתות וקבלת שוחד.

הבלאנש בן ה-96, שכיהן כנשיא הארגון לאורך 24 שנים, בין 1974 ל-1998, הוא אחד משלושה בכירים בפיפ"א, לצד נשיא ההתאחדות הברזילאית עד לפני שנה ריקרדו טשיירה (שאף נשוי לבת של הבלאנש) וניקולאס לאוס, שהתפטר לפני שבוע מתפקידו כנשיא התאחדות הכדורגל הדרום אמריקאית, שנמצאו אשמים על ידי ועדת בדיקה פנימית שערך הארגון בקבלת כספים במרמה בין השנים 1992 ל-2000 מחברת השיווק השוויצרית ISL, שמאז כבר הספיקה לפשוט את הרגל.

נשיא פיפ"א לשעבר, ז'ואאו הבלאנש. Joao Havelange, GettyImages
היסטוריה מלאה בשחיתויות. הבלאנש/GettyImages, Joao Havelange

הסכומים עליהם מדובר עם כ-27 מיליון ליש"ט וגם הנשיא הנוכחי של פיפ"א, ספ בלאטר, לא יצא נקי מהסיפור והדו"ח שהורכב כינה את דרך הטיפול שלו בסקנדל סביב ISL "מגושמת". יחד עם זאת, הדו"ח קבע כי בלאטר לא עבר על אף אחד מחוקי האתיקה של הארגון.

בהצהרה באתר פיפ"א מסר בלאטר כי הוא מרוצה מהממצאים של הדו"ח, אולם לא הגיב באופן ישיר על ההאשמות כלפי הבלאנש או הבכירים האחרים: "אין לי ספק שפיפ"א, תודות לרפורמה בשלטון אותה הנהגתי, מחזיקה כעת ביכולות להבטיח שמקרים כאלה, שגרמו נזק בלתי ניתן לתפיסה למוניטין של הארגון, לא יקרו שוב".

זו אינה פרשיית השחיתות הראשונה בה מעורב הבלאנש. ב-1999 הוא הואשם בהולנד שקיבל שלל מתנות בתמורה לעזרתו לאמסטרדם, שקיוותה לארח את האולימפיאדה ב-1992 (לבסוף ברצלונה אירחה). מלבד פרשת ISL, שהולכת שנים רבות לאחור, הוא הואשם לא פעם באי אילו העדפות כלפי נבחרות או גופים מסוימים, אולם שום דבר לא הוכח עד כה.

חברת ISL הייתה אחראית על שיווק המונדיאלים מטעם פיפ"א, עד שהתרסקה כלכלית ב-2001, לאחר שנקלעה לחובות של 153 מיליון ליש"ט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully