וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא צריך יו"ר, צריך דחפור: למה לשמעון מזרחי אסור להיות יו"ר איגוד הכדורסל

30.4.2013 / 7:30

במכבי תל אביב הוא מנהל הספורט הכי מוצלח, אבל באיגוד הוא חלק מהכישלון. שי האוזמן מסביר למה לשמעון מזרחי אסור להיות יו"ר איגוד הכדורסל ומה באמת יעזור לגוף הזה

שמעון מזרחי לא יכול להיות יו"ר איגוד הכדורסל. תחת ההגדרה הלשונית של המונח 'אובר קווליפייד' סביר שניתן יהיה למצוא סצנריו בו מתמנה עו"ד מזרחי ליו"ר איגוד הכדורסל.

אוהבים או שלא, מעריצים או נחרדים, מזרחי הוא מנהל הספורט המוכשר ומצליח ביותר שיש ושהיה לנו. ממרומי ניהול אימפריית הכדורסל של מכבי תל אביב, היישר לביב השופכין חסר התקווה שבשדרות יהודית 36, משול מינוי כזה להחתמתו של אלכס פרגוסון כמנג'ר של צפרירים חולון (יש עדיין קבוצה כזאת?). כן, עד כדי כך.

איגוד הכדורסל מהווה דוגמא, אות ומופת לאיך אסור לנהל עסק, אפילו אם הוא "רק" עסק ספורטיבי. שנים על גבי שנים של חדלון, פוליטיקה נמוכה ואפס מוטיבציה אמיתית לשנות הפכו את המוסד הזה ללא רלוונטי. ולו לשם דוגמא אחת ויחידה ואחרי שנבחרת אולימפית חשובה וקודמת מצאה דרכה לאוניברסיאדה עם אימונים-לא-אימונים, תנאים-לא-תנאים ועם פיתרונות מאולתרים ברמת הביגוד המינימאלי ובכל נושא הפיזיותראפיה והטיפול בפציעות, נראה שנמצא הפעם פיתרון ראוי הרבה יותר. לא מוציאים נבחרת אולימפית לאוניברסיאדה שבקאזאן, רוסיה. ועכשיו אין בעיה. לא דבר שמפריע לחבורה העליזה לדבר בפאתוס על הדאגה לשחקן הישראלי בכלל והצעיר בפרט.

שמעון מזרחי, מכבי תל אביב. קובי אליהו
ממרום האימפריה הצהובה אל ביב השופכין של האיגוד? מזרחי/קובי אליהו

ביום רביעי הקרוב יתמנה שמעון מזרחי ליושב ראש האיגוד (הזמני). אך טבעי שממלא המקום (הבכיר) יעשה בדיוק את זה, ימלא את המקום שהתפנה ויהפוך להיות יושב ראש חלופי. מסבירים לנו שמדובר במינוי של קונצנזוס, שנועד להשקיט את הרוחות הסוערות ולהחזיר את איגוד הכדורסל לתפקוד תקין, עד שתתכנס ועדת איתור ותאתר מועמד מתאים.

במציאות הישראלית כידוע, מילה היא מילה ומינוי זמני הוא בדיוק כזה. כמו למשל המינוי הזמני של אריק שרון ליו"ר (הזמני, כן?) של הליכוד או זה של יצחק שמיר. אמרנו כבר ששמעון מזרחי הוא מנהל הספורט הטוב ביותר שיש כאן. הקרדיט הזה ניתן לו אך ורק בשל פעילותו תחת הכובע הכחול צהוב. כממלא מקום (בכיר) באיגוד הכדורסל מאז ומתמיד, הוא אחראי בדיוק כמו האחרים לכשלי ותחלואי איגוד הכדורסל וכל מה שהוא מייצג. אז שמעון מזרחי לא יכול להיות יו"ר איגוד הכדורסל, גם כי הוא אובר קווליפייד וגם כי הוא לא הוכיח שיש לו את הכישורים הנדרשים. אוהבים סתירות? גם אנחנו.

לא דיברנו עדיין על הבעיה האתית. כתבנו החרוצים יגעו ומצאו שמינויו של יו"ר מכבי תל אביב הנצחי לתפקיד מהווה הפרה ברורה וגלויה של הקוד האתי שהנחיל משרד הספורט. כאשר הפרה שכזו עלולה לחשוף את איגוד הכדורסל להפסקת העברת תקציבים מאותו המשרד וגם מהטוטו. אף אם הגזירה הזו תימנע, הרי שפשוט לא יעלה על הדעת שיו"ר של קבוצה כלשהי, ולא רק מכבי תל אביב, ינהל (באופן זמני, כן?) את איגוד הכדורסל ויהיה אחראי על איגוד השופטים ועוד בזמן של פלייאוף. שמעון מזרחי לא יכול להיות יו"ר איגוד הכדורסל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זוכרים שגם הוא היה רק "זמני"? אריק שרון/מערכת וואלה!, צילום מסך

בנוסף לכל מה שכתבנו עד עכשיו, מעבר להיבטים המשפטיים, הציבוריים והתקציביים, פשוט יש גבול למה שאנחנו מוכנים לספוג ולסבול מהדילים שמרכז X רוקח בסתר עם מרכז Y. די.

איגוד הכדורסל לא צריך ועדת איתור וגם אם כן, אפשר יהיה "לאתר" מועמד מתאים בתוך מספר ימים. אלא שהבעיה לא תיפתר כאן, האיגוד הזה צריך בעיקר פריש מיש, התחלה חדשה וכדי להתחיל מחדש, מוטב ורצוי להרוס חלקים נרחבים ככל האפשר מהישן. כאשר תשב לבסוף אותה ועדת איתור (מישהו רוצה לנחש את הרכבה?) על המדוכה ותשקול בכובד ראש מתבקש את הקריטריונים והגדרות התפקיד הנדרשות מהמועמד, מומלץ להוסיף לרשימת הדרישות קבלן הריסות עם ידע ונסיון בשיקום, כזה שיודע להפעיל דחפורים. לא בטוח שחייבים לצאת החוצה ולחפש. מכירים אחד כזה? גם אנחנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully