וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה הזמן ללכלך את הידיים: עצות למכבי חיפה ויעקב שחר

29.4.2013 / 14:02

מיטש גולדהאר מציב בפני יעקב שחר את האתגר הכי גדול שלו בקרב על השלטון בכדורגל. את מתחריו הקודמים, נשיא מכבי חיפה ניצח בכלים פשוטים יחסית, אלא שהפעם עליו לשקול גם אופציות אחרות. חמי אוזן עם חמש עצות עתידיות. הראשונה כבר בכותרת

מכבי חיפה

את ארקדי גאידמק יעקב שחר הביס. גם את אלכס שניידר, או כל וריאציה ניהולית שעברה בהפועל תל אביב. לנשיא מכבי חיפה הייתה תשובה אחת לכולם: יציבות. יציבות וסבלנות. שחר ידע שכל אופנה שצצה מסביבו תחלוף. אלא שמכבי תל אביב החדשה של גולדהאר לא מסתמנת ככזו. מכבי תל אביב של גולדהאר נראית כמו איום שיכול להעיק על מכבי חיפה הרבה מאוד שנים. עם תקציבים גדולים יותר וניהול לא פחות טוב, מכבי חיפה מעולם לא נתקלה באיום קשה ומאתגר יותר מזה הנוכחי.

כיצד מכבי חיפה יכולה להגיב למציאות החדשה? לא פשוט בכלל. הנה כמה רעיונות ואזהרה אחת חשובה: בניגוד להרבה מאוד עיתונאים שמרגישים כך, כותב שורות אלה מעולם לא בנה קבוצת כדורגל. הוא ניהל מערכות ותקציבים, אבל לא בסדר גודל כזה. אתם כמובן מוזמנים לתת עצות משלכם או סתם לא להסכים בטוקבקים.

יעקב שחר, מכבי חיפה. אדריאן הרבשטיין
עד עכשיו, רק להתאזר בסבלנות הספיק לו מול כל יריב שניצב מולו. מול גולדהאר זה עלול שלא להספיק. שחר/אדריאן הרבשטיין

1. להתחיל ללכלך את הידיים

לפני כל עצה, יש לסכם על הדרך. והדרך הג'נטלמנית שבה מכבי חיפה נוהגת במכבי תל אביב (ולהפך) חייבת להתרענן. בג'נטלמניות לשחר יהיה מאוד קשה לפגוע בגולדהאר. גם בלי להילחם איתו על השחקנים היקרים, לשחר יש מה לעשות: הוא יכול לפלרטט עם שחקנים שמכבי תל אביב רוצה במטרה לעלות להם את המחירים או סתם לעכב את הגעתם; הוא גם יכול לשלוח את פיני זהבי כדי שיסדר לגרסיה וקרויף הצעות קוסמות מאירופה. שחר יודע כמה טריקים. לא סתם הוא דמות הכדורגל מספר 1 שלנו ואיש עסקים מצליח. אין קבוצה בכדורגל הישראלי שמצליחה להתסיס את מכבי חיפה כמו מכבי תל אביב. כל מחמאה למכבי תל אביב, מוציאה מהירוקים הרבה רגשות ישנים וכואבים. זה הזמן להוציא אותם מהארון ולהתנהל באמת כמו במלחמה, מלחמה על השלטון בענף.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

2. להפסיק לבנות סגל מאוזן

למכבי חיפה יש הרבה שחקנים טובים, אבל כולם בערך באותה רמה. הסגל שטוח מדי, ללא דמויות חריגות שייקחו את העגלה צעד נוסף קדימה. בהתחשב בעובדה שיעקב שחר לא מתכוון להשתולל כלכלית והתקציב לא הולך להשתנות, אולי נכון יותר מבחינתו של נשיא מכבי חיפה לחשוב על מבנה אחר לסגל: שלושה או ארבעה כוכבים שהם מעל הממוצע, ובשאר החללים שחקנים פחות יקרים אבל לא פחות מוכשרים. אולי צעירים מבית, אולי צעירים מבחוץ – העיקר שיענו על שני תנאים: הראשון, שלא יהיו יקרים מדי ויאפשרו להביא כמה כוכבים מעל הממוצע. השני, שיהיו ברמה נאותה. מכבי תל אביב, אגב, מוכיחה בעמדות מסוימת שאפשר להסתדר עם שחקנים שלא נראים מדהימים על הנייר, כל עוד המערכת מצוינת.

אייל גולסה, יניב קטן, שחקני מכבי חיפה. אדריאן הרבשטיין
סגל טוב, אבל לא מצוין. אפשר להביא כוכב. חיפה/אדריאן הרבשטיין

3. להשקיע יותר בגזרת הזרים

השאלה שעולה מהקטע הקודם: כיצד מכבי חיפה מציירת יתרון על מכבי תל אביב בגזרת השחקנים, או לפחות מבטלת את זה שיש כרגע לצהובים. הרעיון הראשון הוא להתחיל להיאבק על השחקנים הישראלים הגדולים שיצוצו בשוק. זה הכי מתבקש, אבל גם הכי יקר. שחר אולי יצליח לשכנע כוכב ישראלי אחד להעדיף את מכבי חיפה על פני מכבי תל אביב, אבל פנקס הצ'קים של גולדהאר לא יבחל באמצעים כדי להשאיר זאת כסטיית תקן. לכן, אולי מכבי חיפה צריכה לשים את הקלפים שלה על זרים. שם כולם שווים. כרגע, המערכת שלה מביאה זרים בצורה קצת מוזרה, ויש יותר מדי כוחות שמונעים מהמערכת לקבל את ההחלטות הנכונות. גם השוק כמובן השתנה, אבל עדיין, כעיקרון – בגזרת הזרים מכבי חיפה יכולה להפתיע את מכבי תל אביב, ששמה את יהבה על ישראלים מובילים או שגרירים שרוצים לחזור. שחקנים כמו ראדה פריצה מוכיחים שאפשר עדיין להביא תותחים מחו"ל. אם מכבי חיפה תשים שם את רוב תקציב הרכש שלה, אולי היא תמצא כמה שחקנים יותר טובים ממכבי תל אביב. שחקנים שהם מעל הממוצע שלה בסגל.

4. לא להתמקד יותר מדי באירופה

על פניו, העפלה לשלב הבתים בליגה האירופית, אמורה להביא ליעקב שחר לא מעט מזומנים איתם יוכל לחזק את הסגל. בפועל, ראינו לא מעט הצלחות אירופיות שמהן מכבי חיפה לא יצרה הישג משמעותי בסגל. מכבי חיפה התקדמה המון כמועדון בזכות החשיבה האירופית, אבל הכספים שנכנסו לה משם, במיוחד בשנים האחרונים, לא הביאו שחקן יוצא דופן. וזה מה שמכבי חיפה צריכה כרגע – סגל טוב יותר. אולי בניית סגל שהוא לא רחב במיוחד, סגל שמתאים יותר למסגרת של ליגה ולא למסגרת משולבת עם אירופה, תתאים למטרות. סגל מצומצם יותר, שיכול להרשות לעצמו השקעה נקודתית בשחקני מפתח. ברגע שמכבי חיפה תסלק את מכבי תל אביב משלטונה בליגה, ליעקב שחר יהיה זמן לחזור למנעמים של המפעלים האירופיים.

יו"ר ההתאחדות לכדורגל אבי לוזון לצד הבעלים של מכבי תל אביב מיטש גולדהאר. ברני ארדוב
יו"ר ההתאחדות לכדורגל אבי לוזון לצד הבעלים של מכבי תל אביב מיטש גולדהאר/ברני ארדוב

5. לא לפחד ללמוד מסוד ההצלחה של מכבי תל אביב

אפשר כמובן לרדת לרזולוציות קטנות יותר: כמו כמה חשוב להשאיר מגן כמו טאלב טואטחה או כמה נחוץ למצוא סקורר לא שגרתי עם מספרים כמו רוברטו קולואטי של פעם או אלירן עטר. אבל זה סתם יוביל לפיזור. אם בכל זאת אפשר לנפק עצה מנצחת למכבי חיפה, זה לא להתבייש ללמוד מהיתרונות של מכבי תל אביב ולהעתיק אותם. מכבי חיפה, כמועדון, עדיין יותר מתקדמת ממכבי תל אביב. תחום רפואת הספורט במכבי חיפה, ולא רק, זה אירופה לכל דבר. כשבמכבי חיפה שומעים מחמאות על הקידמה של מכבי תל אביב בנושאים מקצועיים דומים, הם יוצאים מהכלים. לרוב גם בצדק. אבל עדיין מכבי תל אביב הביאה סוג של בשורת בכל הקשור לניהול ומיצוי קבוצת ספורט – ומשהו מכל אלה יכול ודאי לשרת את מכבי חיפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully