וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגת העל: ברק נתניה ניצחה את הפועל ירושלים 81:94

שחקניו של פרנקו רשמו ניצחון רביעי רצוף על חשבון האדומים והבטיחו ביתיות בפלייאוף. גלבוע/גליל ניצחה 75:78 בחולון

המחזור ה-26 בליגת העל והרביעי בבית העליון והתחתון, נמשך היום (שני) עם שני משחקים נוספים. בבית העליון נערך מפגש שצפוי להיות משוחזר גם ברבע גמר הפלייאוף כשהרביעית בטבלה ברק נתניה, שניצחה את שלושת משחקיה האחרונים, אירחה את הפועל ירושלים הלא יציבה וגברה עליה 81:94. ניצחונה הרביעי ברציפות של נתניה מבטיח לה את יתרון הביתיות בסדרה הצפויה לה מול ירושלים.

בבית התחתון אירחה הפועל חולון, שחולמת על כניסה דרמטית לרבע גמר הפלייאוף מהמקום השמיני, את גלבוע/גליל, שהיא ככל הנראה הקבוצה החמה בליגת העל כיום ובסיום משחק צמוד היו אלה האורחים מהצפון שניצחו 75:78 ועשו צעד נוסף לקראת השתתפות בפלייאוף. המשמעות, אגב, היא שמרבית הסיכויים שברבע גמר הפלייאוף נקבל מפגש לוהט בין מכבי תל אביב והפועל תל אביב.

שחקן ברק נתניה ראמל בראדלי. מגד גוזני
לקח את נתניה על הגב. ראמל בראדלי/מגד גוזני

ברק נתניה - הפועל ירושלים 81:94

שלושה ניצחונות מרשימים בפתיחת הבית העליון, מתוכם שני ניצחונות חוץ, קירבו את ברק נתניה אל הביתיות ברבע גמר הפלייאוף וכדי לסיים את העבודה הייתה צריכה הקבוצה של דני פרנקו לנצח את הפועל ירושלים באולם ישורון. זה הלך קשה, אך בתום משחק הפכפך נתניה הצליחה לרשום ניצחון רביעי ברציפות והשיגה את מטרתה. דווקא אחרי הניצחון הגדול על מכבי חיפה בחוץ, הפועל ירושלים חזרה לסורה ורשמה הפסד שני רצוף.

נתניה עלתה בחמישייה עם מרקו קילינגסוורת', ראמל בראדלי, דרו וושינגטון, איל שולמן וריימר מורגן. ירושלים פתחה עם רביב לימונד, קורטני פלס, רון סטיל, אלישי כדיר וג'וש דאנקן. דקות הפתיחה היו של האורחים מהבירה שבעזרת יד טובה של קורטני פלס עלו ל-8:14 באמצע הרבע הראשון. קילינגסוורת ובראדלי נכנסו לפעולה בנתניה, חוללו מהפך ונתניה הוליכה 26:28 בתום הרבע הראשון. ברבע השני נתניה ניסתה להכתיב קצב מהיר, אלירן גואטה תרם בשני צדי המגרש, אולם הזריקות מרחוק לא נכנסו והירושלמים נשארו צמודים. 4:25 דקות למחצית סמארדו סמואלס עלה סוף סוף על לוח הקלעים בהטבעה מאסיסט של רביב לימונד והאורחים החזירו לעצמם את היתרון, בזמן שנתניה לא קיבלה נקודות מקילינגסוורת' ושחקניו של דרוקר הוליכו 48:51 במחצית.

מאמן הפועל ירושלים שרון דרוקר. אדריאן הרבשטיין
הפסד לנתניה סיבך את מצבו. שרון דרוקר/אדריאן הרבשטיין

ברבע השלישי ראמל בראדלי סחב את נתניה על הגב, קילינגסוורת' חזר לקלוע והמארחת רצה 4:11 ליתרון 59:69 כשהיא מנצלת את יכולתו הטובה של ריימר מורגן. נתניה שלטה בריבאונד, ג'וש דאנקן ומאיר טפירו לא מצאו את הסל וההפרש תפח עד ל-62:74 נתנייתי בסוף הרבע השלישי. סטיל וסמואלס הובילו את ירושלים לריצת 0:11 בתחילת הרבע הרביעי, והאדומים מהבירה נראו נחושים וחדים. חמש דקות לסיום ירושלים הוליכה ביתרון נקודה, אולם ריצת 0:7 של נתניה בראשות יהוא אורלנד ודרון וושינגטון העמידה את המארחת בעמדת ניצחון, כשעל השעון שלוש דקות לבאזר. ירושלים ניסתה בכוחותיה האחרונים אך לא הצליחה לצמק את הפער, ונתניה חגגה ניצחון רביעי רצוף עם ריצת 2:16 שהסתיימה בתוצאה 81:94.

קלעו לברק נתניה: מרקו קילינגסוורת' 22 (10 מ-12 מהשדה, 7 ריבאונדים), ראמל בראדלי 16 (5 אסיסטים, 5 איבודים), ריימר מורגן 16 (7 ריבאונדים, 5 אסיסטים), יהוא אורלנד 14, דרון וושינגטון 13 (8 ריבאונדים, 3 חטיפות), איל שולמן 7 (5 אסיסטים), אלירן גואטה 6. טמיר אריאלי שותף ולא קלע.

קלעו להפועל ירושלים: רון סטיל 21 (4 מ-5 ל-2, 3 מ-4 ל-3), ג'וש דאנקן 14, אלישי כדיר 12 (9 ריבאונדים, 4 איבודים), קורטני פלס 11, רביב לימונד 8 (2 מ-8 ל-2, 1 מ-4 ל-3, 6 אסיסטים), סמארדו סמואלס 6, דן גרונפלד 4, ליאור ליפשיץ 3, מאיר טפירו 2.

שחקן ברק נתניה מרקו קילינגסוורת'. מגד גוזני
כשהוא חזר לקלוע נתניה עלתה על הגל. קילינגסוורת'/מגד גוזני

הפועל חולון - גלבוע/גליל 78:75

חולון חולמת לגנוב להפועל תל אביב את המקום השמיני, אבל כדי לעשות זאת היא הייתה חייבת לנצח את גלבוע/גליל בבית. זה היה ככל הנראה משחקם הביתי האחרון של ג'רום דייסון ופרנק האסל, המצטיינים של הקבוצה, באולם הפחים והוא הסתיים בטעם של החמצה נוכח התקופה הנהדרת שעוברת על גלבוע/גליל, שעשתה צעד חשוב להבטחת המקום השביעי בליגה. כדי לעשות זאת, תצטרך הקבוצה של ליאור ליובין לנצח בגן נר את בני הרצליה או מכבי אשדוד. ההצלחה בתקופה האחרונה גרמה לראשי המועדון לשקול מחדש את מעמדו של המאמן ליאור ליובין לקראת העונה הבאה, וגוברים הקולות שתומכים בהשארותו לעונה רביעית כמאמן ראשי.

חולון פתחה עם דומיניק ווטרס, פרנק האסל, ג'רום דייסון, שלומי הרוש ולורנס היל. החמישייה הפותחת של גלבוע/גליל כללה את דגן יבזורי, קני הייז, יניב גרין, ג'מאר סמית וראקים סאנדרס. הרבע הראשון היה דו קרב בין שלומי הרוש ופרנק האסל מחולון לבין דגן יבזורי ויניב גרין מגלבוע/גליל, והמארחת הובילה לאחר 10 דקות משחק 22:23. פתיחת הרבע השני הייתה רוויית טעויות והחטאות מצד שתי הקבוצות, אולם גרין וסמית הובילו את האדומים ליתרון 10. דן שמיר ראה את שחקניו סופגים נקודות בצבע, ווטרס, האסל והיל המשיכו להחטיא בחולון, וההפרש נשמר גם במחצית, אז הובילה גלבוע/גליל 38:43.

יניב גרין שחקן הפועל גלבוע/גליל עליון (למעלה) מול הפועל חולון. קובי אליהו
האיש של גלבוע/גליל בהתקפה. יניב גרין/קובי אליהו

הרבע השלישי נפתח בסל של דגן יבזורי, ווטרס ודייסון המשיכו להחטיא לחולון, והיתרון הקטן של האורחים נשמר. החולונים הלכו פנימה, וארבע דקות לתום הרבע סחטו מגרין, שקלע 14 עד אותו שלב, עבירה שלישית שהורידה אותו לספסל. הקהל באולם הפחים התעורר, היל ו-ווטרס ייצרו נקודות ופחות מדקה לסוף הרבע דייסון העלה את המארחת ליתרון ובתום הרבע השלישי חולון הוליכה 59:60. גלבוע/גליל פתחה את הרבע הרביעי בסערה, ועלתה ליתרון בזכות ריצת 3:10. חולון לא נשברה. דייסון תקף את הסל, היל חסם את הייז ואחר כך קלע שתיים שהחזירו את היתרון לידי המארת 1:45 דקות לסיום. 20 שניות לסיום, במינוס נקודה פרנק האסל איבד כדור לחולון בצבע, והייז הלך לקו, קלע שתיים וגלבוע/גליל הוליכה 75:78 כשעל השעון נותרו 12 שניות. חולון יצאה להתקפה, הכדור הגיע לווטרס שהחטיא שלשה, הריבאונד הלך להיל שגם הוא החטיא שלשה ובסיום גלבוע/גליל ניצחה 75:78.

קלעו לחולון: ג'רום דייסון 22 נקודות ו-7 אסיסטים, דומיניק ווטרס 17, לורנס היל 14, פרנק האסל 13 ו-12 ריבאונדים, שלומי הרוש 9, זאק רוזן, טל הרמן ואלכס צ'רנוביץ' שותפו אך לא קלעו.

קלעו לגלבוע/גליל: יניב גרין 18 נקודות ו-7 ריבאונדים, שון טארגט 14, ג'מאר סמית 13 ו-7 אסיסטים, דגן יבזורי ומיטשל וואט 10 כל אחד, קני הייז 7, ראקים סנדרס 4, עמית שמחון 2.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully