וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחקנים בבאר שבע: "אם נאזין למגרשים אחרים, נתפרק"

28.4.2013 / 6:33

בקבוצה מודעים ללחץ לקראת המשחק הגורלי בנתניה: "לא נשחק על תיקו". גורם על אג'ידה: "בלעדיו היינו בלאומית"

one

עד לפני מספר שבועות בהפועל באר שבע עוד חלמו על הפלייאוף העליון. מחזור אחד בלבד לסיום העונה, במועדון מגיעים שוב למצב בו הייתה הקבוצה בעונה שעברה – משחק שיכריע את גורלה בעונה הבאה. בניגוד לעונה שעברה, אז עמד גיא לוי על הקווים, באר שבע של העונה זקוקה לתיקו בלבד בנתניה כדי להישאר. המשחק ההוא, שבסיומו היא ניצחה את בית"ר ירושלים 1:3 מצמד של דובב גבאי וסחף אחריו 11 אלף אדומים בוסרמיל, הוביל לעונה עם תקציב מוגדל, שהובילה את הקבוצה למאבק על כרטיס לפלייאוף העליון, אך עשוי להיגמר בצורה דומה.

אלישע לוי מאמן הפועל באר שבע. קובי אליהו
שוב נמצאים במלחמה על החיים במחזור האחרון. לוי/קובי אליהו

במועדון סירבו אתמול לעסוק בחישובים. "אנחנו צריכים להגיע למשחק בנתניה כשהמטרה היא ברורה – תיקו או ניצחון, מתוך הנחה שכל תוצאה אחרת תוריד אותנו ליגה. אם נאזין למגרשים אחרים, הקבוצה תתפרק. לשחקנים אין אוויר והמתח יכול להשפיע על הצעירים", אמרו במועדון, שם אילצו לאחרונה את השחקנים למלא שאלונים סוציומטרים.

בקרב חלק מהשחקנים, אגב, נשמעו טענות קשות לגבי עניין אחר לגמרי. "אנחנו מגיעים למשחק הליגה האחרון עם 29 שערי זכות. איפה נשמע דבר כזה? אם היינו כובשים עוד שלושה שערים העונה, היינו יכולים לדבר על הישארות בצורה אמיצה יותר. בכל מקרה, לא נשחק על תיקו". כידוע, מאזן השערים של מכבי נתניה, שכבשה העונה 38 שערים, טוב יותר בשער אחד ולכן גם ניצחון מינימלי יגרום לה לעקוף את באר שבע בטבלה.

אגב, גם מצב שבו בית"ר ירושלים ובאר שבע יפסידו בתוצאה זהה, מקנה יתרון לקבוצה היריבה. הסיבה: תקנון ההתאחדות קובע כי במקרה של שוויון בהפרש השערים והנקודות (כרגע יש שוויון בניהן), מה שיקבע הוא מספר הניצחונות. מכיוון שגם בסעיף הזה ישנו שוויון, מה שיקבע הוא מי הבקיעה יותר. הקבוצה של אלי כהן הבקיעה 44 שערים העונה, יותר מכל קבוצות התחתית (רביעית בטבלת הכיבושים).

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
עודד גביש שחקן הפועל באר שבע. ברני ארדוב
לא מסתכלים על היריבות. גביש/ברני ארדוב

לאורך כל השבוע, יש לציין, הלחץ בבאר שבע היה גדול מאוד. לדברי חלק מהשחקנים, אלישע לוי הקרין לאורך השבוע ביטחון רב באסיפות, למרות שחלק מהשחקנים שידרו חוסר. "עד לפני שבועיים שחקנים זייפו באימונים. השבוע יכולת לראות שכולם עבדו. הם ידעו שזאת ההזדמנות האחרונה שלהם, אחרת יירשם כתם גדול על הקריירה שלהם", אמר אחד מהם. לראשונה מזה תקופה ארוכה, במועדון החמיאו למגן אביתר אילוז.

"למרות שעשה טעות נוראה, זה אולי אחד המשחקים הטובים שלו בשנים האחרונות ובכלל, שחקני הבית לקחו אתמול אחריות אחרי תקופה ארוכה שבה הם נעלמו", אמרו בקבוצה והדגישו: "מי שראוי לרוב המחמאות הוא אג'ידה. אם לא הוא, היינו עם רגל וחצי בלאומית". שוער נבחרת ניגריה שהציל אתמול את הקבוצה לפחות פעמיים במצב של אחד על אחד, יישאר בעונה הבאה רק אם הקבוצה תישאר. המשחק הטוב של אילוז לא משנה את המחשבות לגביו. מגן ימני בכיר יגיע בכל מקרה במצב של הישארות.

"לקחנו את זה בחשבון שניצחון היום לא יספיק לנו ונצטרך להילחם עד הסוף, אבל זה עדיין תלוי בנו ואנחנו יכולים לקבוע את גורלנו", אמר אילוז בהתייחס לעתידה של הקבוצה, והסכים עם חבריו שאמרו שלקבוצה אסור לשנות את שיטת המשחק במטרה לצאת עם נקודה. "המשחק בשבוע הבא יהיה מלחמה. נתניה חייבת ניצחון, אנחנו נקודה, אבל כשבאים לשחק על תיקו מפסידים. נשחק חכם, עם סבלנות, ונתכונן טוב למשחק הזה. בחודש האחרון הבאנו מלחמה ונחישות אבל מה שהיה חסר לנו זה לכבוש שערים. אם נבוא באותה גישה ואותה רמת מוכנות אין סיבה שלא ניקח נקודות. המגנים צריכים לדחוף את ההגנה קדימה ולא לשחק על תיקו. אני מאמין מאוד שנישאר בליגה".

אילוז נשאל על המסורת בשנים האחרונות, לפיה הקבוצה נאבקת על הירידה עד הסיום. "לצערי זה מה שקורה בשנים האחרונות, אבל אני מקווה שנבטיח הישארות ובעונה הבאה ונגרום לאנשים לחייך קודם. הקהל היה השחקן ה-12 שלנו, אני מאמין שהם יבואו לעודד אותנו".

לגבי אלישע לוי, במועדון שוב מסרבים לעסוק בעתידו. לאחר שאלונה ברקת כבר הבהירה למאמן להכין את הקבוצה לעונה הבאה, רצף ההפסדים הוביל להקפאת התהליך. פגישה עם המאמן תיקבע בכל מקרה בשבוע הבא אם הקבוצה תישאר בליגה, אבל עדיין לא הוחלט האם להיפגש עם מועמדים נוספים. "אלונה מסרבת בתוקף לעסוק בעונה הבאה. היא הבהירה את זה לאסי רחמים ולכל מי שקשור למועדון הזה", אמרו אתמול בבאר שבע. "השבוע לא יתקיימו ישיבות עבודה, כל התכניות מוקפאות עד מוצאי שבת".

שחקן הפועל באר שבע, אביתר אילוז. נמרוד סונדרס
לקחו בחשבון שניצחון לא יספיק. אילוז/נמרוד סונדרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully