וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמים בהפועל ירושלים: "תמוה שקליין יו"ר העמותה"

27.4.2013 / 21:02

גורם במועדון התפלא: "אחרי שדני עזב, גורמים בעמותה טענו שהוא עשה בקבוצה שימוש לצרכיו הפרטיים". קליין סירב להגיב

סערה רבה שגררה שיחות אינטנסיביות מאחורי הקלעים בהפועל ירושלים, בעקבות מינויו המפתיע של דני קליין ליו"ר עמותת הפועל ירושלים, עליו פורסם אתמול בוואלה! ספורט. גורמים בקבוצה הביעו פליאה על המינוי: "זה מפתיע ותמוה שדני קליין נבחר ליו"ר העמותה. הרי לאחר שדני עזב, לא מעט גורמים באותה עמותה טענו לא אחת שקליין עשה בקבוצה שימוש לצרכיו הפרטיים, אם אלו המשכורות השמנות שלקח, או הפיצויים הגבוהים שתרמו גם הם לגירעון". עוד מציינים הגורמים כי בעונה בה קליין שימש כמנכ"ל, סיימה הפועל ירושלים בגרעון של כארבעה מיליון שקלים. "אם תצרפו את זה ואת הפיצוי שקיבל קליין, כמיליון וחצי שקלים, זה בהחלט חלק נכבד מהסיבה שגם השנה ישנו גרעון בקבוצה". דני קליין עצמו, סירב להגיב לדברים.

יו"ר הפועל ירושלים דני קליין. מגד גוזני
חוזר למועדון. קליין/מגד גוזני

כזכור, לאחר שעזב את תפקידו כיו"ר לפני כשנה, קליין מונה אתמול ליו"ר עמותת הקבוצה, והוא ייכנס לתפקיד במקומו של דני כהן, שהתפטר מתפקיד זה עם מינויו למנכ"ל הקבוצה. המינוי משנה דרמטית את יחסי הכוחות והנהגת העמותה, אולם יש להדגיש כי דני כהן ימשיך לכהן כמנכ"ל קבוצת הפועל ירושלים כל עוד השליטה בקבוצה תישאר של גומא אגאייר או נציגיו (המחזיקים ב-60 אחוז ממניות הקבוצה), מכיוון שעמותת הפועל ירושלים מחזיקה ב-40 אחוז ממניות הקבוצה ולא בעלת השליטה. לכן, בשלב זה אין למינוי השפעה על הקבוצה עצמה.

המינוי מתרחש על רקע מאבקים אחרים: לאור היעדרותו של גומא אגייאר, הפועל ירושלים מחפשת בחודשים האחרונים משקיע לקבוצה, כשבכוונת האפוטרופוס הכללי לפרסם הודעה בתקשורת על הזמנה להציע הצעות לרכישת 60 אחוז ממניות הקבוצה. כפי שפורסם בוואלה! ספורט, המכרז לא אמור לעבור ללא התנגדות. יו"ר הדירקטוריון של הפועל ירושלים, עו"ד יעקב לירז, לא יסכים למהלך של העברת בעלות ללא אישורו של בית המשפט. ללירז חשוב לקיים את הנחיותיו של אגייאר לגבי הפועל ירושלים, קרי, לאתר משקיע שיזרים כספים מדי שנה בסדרי הגודל שאגייאר הזרים ולהבטיח את עתיד הקבוצה. ללירז הודגש בעבר על ידי אגייאר: "אם לא יימצא משקיע רציני, יש להחזיר את המניות לעמותה".

עם זאת, גורמים במועדון הדגישו כי לעמותת הפועל ירושלים ישנה זכות סירוב ראשונה לרכישת מניות הקבוצה מגומא אגייאר. כמו כן, עדיין לא ברור מי יצליח לגייס ספונסרים אשר יממנו את הרכישה - נציגי העמותה או גורמים אחרים. יש לציין כי בהפועל ירושלים קיימים לא מעט זרועות: האפוטרופוס הכללי, פרופסור דוד האן, העמותה (המחזיקה 40 אחוז מהמניות) ויעקב לירז, שמונה על ידי אגייאר ומחזיק ב-60 אחוז ממניות הקבוצה. ברקע קיימים אף גורמים נוספים להם יש אינטרסים לנסות לשלוט בקבוצה.

עורך דין יעקב לירז יו"ר הפועל ירושלים. ברני ארדוב
נשמע להוראות הבעלים. לירז/ברני ארדוב
  • עוד באותו נושא:
  • דני קליין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully