וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפלייאוף התחתון: התרחישים למחזור הסיום

90 דקות נותרו ושש קבוצות עדיין בסכנת ירידה. נתניה חייבת ניצחון, לבאר שבע יספיק תיקו, בית"ר והפועל חיפה טרם ניצלו

תוצאות המחזור ה-32 בפלייאוף התחתון סיבכו היום (שבת) את העניינים בתחתית הליגה וכשנותרו 90 דקות לסיום העונה, לא פחות משש קבוצות נמצאות בסכנת ירידה. בגלל שמ.ס אשדוד והפועל רמת גן - שתי הקבוצות היחידות שיודעות מה עלה בגורלן - תפגשנה במחזור האחרון, שלושת המשחקים האחרים יהיו של להיות או לחדול. כל שער יכול להכריע, במיוחד כאשר תיתכן סיטואציה ובה ארבע קבוצות תסיימנה עם 38 נקודות.

מחזור הסיום:

הפועל חיפה - הפועל עכו

מכבי נתניה - הפועל באר שבע

בני סכנין - בית"ר ירושלים

הפועל רמת גן - מ.ס אשדוד

טבלת הפלייאוף התחתון:

7. מ.ס אשדוד, 40 נקודות, 39:36 (יחס שערים)
8. הפועל חיפה, 38 נקודות, 44:35
9. בית"ר ירושלים, 38 נקודות, 54:44
10. הפועל באר שבע, 38 נקודות, 39:29
11. הפועל עכו, 36 נקודות, 47:38
12. בני סכנין, 36 נקודות, 49:31
13. מכבי נתניה, 35 נקודות, 47:38
14. הפועל רמת גן, 30 נקודות, 45:36

מוחמד כליבאת שחקן בני סכנין מול חיים מגרלשוילי שחקן בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
איזה מאבק. סכנין ובית"ר ירושלים/ברני ארדוב

תקנון האליפות של ההתאחדות לכדורגל עוסק בנושא ההישארות של קבוצות בליגת העל, ומסביר מה סדר העדיפויות שייקבע את היורדות במקרה של שוויון נקודות. במקרה של שוויון בין שתי קבוצות, הפרש השערים יקבע. אם גם הפרש השערים הוא שווה, הקבוצה שלה מספר ניצחונות גדול יותר תישאר בליגה. אם גם מספר הניצחונות הוא שווה, הקבוצה שהבקיעה יותר תישאר בליגה. אם שתי הקבוצות הבקיעו אותו מספר שערים (מה שאומר שספגו אותו מספר שערים), מה שיקבע הוא המשחקים בין הקבוצות. במקרה שבו גם הסעיף הזה לא ייקבע הכרעה, יתקיים משחק נגד הירידה. יש לציין כי מבדיקה עולה כי לא ייתכן משחק הכרעה, משום שלא יכול להיווצר מצב בו שתי קבוצות יסיימו בשוויון מוחלט של נקודות ויחס שערים.

הפועל חיפה

עוד לא הבטיחה את ההישארות, אבל היא נמצאת במצב הטוב ביותר בגלל שכרגע הפרש השערים שלה הוא הטוב ביותר מבין הקבוצות להן 38 נקודות. ניצחון או תיקו נגד הפועל עכו יבטיחו הישארות בכל מקרה וכדי לרדת, האדומים מהכרמל צריכים להפסיד ואז לגשת לחישובים של הפרש שערים. בכל מקרה, גם הפסד בהפרש של עד שני שערים יספיק לה להינצל.

בית"ר ירושלים

במצב דומה מאוד לחיפאים. ניצחון או תיקו בדוחא והם ממשיכים בליגת העל. גם הפסד בהפרש של גול לא יגרום לנשירה ללאומית. הפסד גבוה יותר, והם יתחילו לעשות חישובים של הפרש שערים במשחקים האחרים. לדוגמה: אם בית"ר תפסיד 2:0 בסכנין, ונתניה ועכו ינצחו 0:1, היא תנשור ללאומית מפני שהפרש השערים שלה יהיה גרוע מזה של נתניה, באר שבע והפועל חיפה שתהיינה גם הן עם 38 נקודות.

הפועל באר שבע

במצב יחסית מטעה. מצד אחד, תיקו נגד מכבי נתניה יבטיח לה עונה נוספת בליגת העל בעונת 2013/14. אם היא תפסיד היא תהיה חייבת שהפועל עכו או בני סכנין תאבדנה נקודות. הבעיה של באר שבע נעוצה בעובדה שלקבוצה נחיתות בהפרש שערים לעומת נתניה, הפועל חיפה ובית"ר. בכל מצב בו באר שבע תגיע לשוויון נקודות והפרש שערים היא תרד בגלל נחיתות במספר שערי הזכות (מה שמאפשר להפועל חיפה ובית"ר להישאר גם בהפסד מינימלי).

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
שחקן מכבי נתניה, עלי חטיב, מול שחקן הפועל באר שבע, קלמי סבן. ברני ארדוב
לבאר שבע תספיק נקודה, נתניה צריכה ניצחון. חטיב מול סבן/ברני ארדוב

הפועל עכו

אם תנצח בקרית אליעזר היא תישאר בליגה מכיוון שהיא בכל מקרה תתמקם מעל מכבי נתניה או באר שבע. תיקו יספיק לה אם מכבי נתניה לא תנצח את באר שבע או שסכנין לא תשיג שלוש נקודות נגד בית"ר ירושלים.

בני סכנין

צריכה ניצחון על היריבה המרה בית"ר ירושלים כדי להישאר ולהיות תלויה רק בעצמה. תוצאת תיקו תספיק לה אם הפועל עכו או נתניה לא תנצחנה במשחקים שלהן. אם סכנין תפסיד היא תהיה חייבת שנתניה גם כן תפסיד בשל הנחיתות בהפרש השערים.

מכבי נתניה

תתייצב למחזור האחרון מתחת לקו האדום והמצב שלה כמובן עדיין לא מעודד. השחקנים של ראובן עטר כמובן יירדו ליגה אם יפסידו לבאר שבע. אם המשחק יסתיים בתיקו, נתניה תהיה חייבת הפסד של סכנין לבית"ר ירושלים או הפסד של עכו, ואז היא תינצל בזכות יחס שערים עדיף על פני הקבוצות הצפוניות. ניצחון שווה לנתניה הישארות מכיוון שיחס השערים שלה טוב מזה של באר שבע כבר היום.

שחקן הפועל עכו, גיא דיין. ברני ארדוב
במקרה של הפסד, כנראה שגם היושב במרומים לא יעזור. גיא דיין/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully