וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אגרוף: מרטינס חוזר הביתה, ארגנטינה לא נושמת

האלוף במשקל בינוני פוגש את מרטין מארי מול 50 אלף איש בבואנוס איירס (05:00, ספ' 1). גרסיה-ג'ודה, קאן-דיאז

סרחיו מרטינס מתאגרף ארגנטינאי. AP
"עכשיו נסגר מעגל, ואני יכול לחזור למדינה שלי אדם שונה לגמרי מזה שעזבתי. אני בוגר יותר. לא יכולתי לדמיין לעצמי חזרה מרגשת מזו". מרטינס/AP

בואנוס איירס

אומרים שספורטאי השנה בארגנטינה - אלוף האגרוף סרחיו מרטינס - לא פחות פופולרי במולדת מאשר ליאונל מסי. אז תארו לכם מה יקרה כשמרטינס יחזור לבואנוס איירס, הלילה (05.00, ספורט 1), כדי להילחם באנגלי מרטין מארי. תארו לכם מה יקרה כש-50 אלף מופרעים ישרפו את האצטדיון של ולז סרספילד, בקרב הביתי הראשון של האלוף מאז 2002. קשה לתאר, אפילו בלתי אפשרי לתאר. מלחמת פוקלנד חוזרת, ובגדול.

מרטינס (2-2-50, 28 בנוקאאוט) בן ה-38 זכה בספטמבר האחרון באליפות ה-WBC במשקל בינוני, אחרי קרב מדהים מול חוליו סזאר צ'אבס ג'וניור; קרב שבו שלט הארגנטינאי במשך 11 סיבובים, רק כדי ליפול לרצפה בסיבוב ה-12 ואיכשהו לצאת עם ניצחון מרגש.

הקרב האחרון של מרטינס בארגנטינה היה ב-2002. מאז, הוא נלחם ב-28 קרבות מחוץ למולדת. הוא הפסיד רק באחד. כבר אחרי הדרמה מול צ'אבס, מרטינס הבהיר לסוכנים שהוא רוצה לחזור הביתה לקרב שבו יוכל לחגוג עם אוהדיו הגדולים. "זה מרגיש כמו לידה מחדש", אמר מרטינס. "כשעזבתי לספרד ב-2002, הרגשתי שאני חייב לעשות זאת כדי לדאוג לעצמי כאדם וכמתאגרף. עכשיו נסגר מעגל, ואני יכול לחזור למדינה שלי אדם שונה לגמרי מזה שעזבתי. אני בוגר יותר. לא יכולתי לדמיין לעצמי חזרה מרגשת מזו".

על סיפור החיים המרגש של מרטינס כבר נכתב כאן, ועל כך שהוא תמיד מרגיש שהוא מייצג את ארגנטינה, במדינה שהקשתה עליו כל כך בעבר ולמרות שבעשור האחרון התגורר בספרד ובאוקסנרד, קליפורניה. "לא הייתי צריך לעבוד שם בעבודה נוספת כדי לשרוד", מרטינס הסביר השבוע את הסיבות למעבר. "בארגנטינה לא היו לי את ההזדמנויות האלה".

סרחיו מרטינס מתאגרף ארגנטינאי מול מרטין מארי מתאגרף בריטי. AP
"הקהל יהיה עוין מאוד אבל אני תמיד בזון כשאני בזירה. ברור שאתרגש לפני הקרב, אבל זה דבר טוב. אני אוהב את ההתרגשות הזו". מארי מול מרטינס/AP

מרטינס כוכב כה גדול בארגנטינה, עד שהממשל התערב ועזר בהפקת הקרב מול מארי. הנשיאה כריסטינה קירשנר הכריזה באופן רשמי על הקרב. כשהארגנטינאי נחת במולדת, אף אחד לא נשם. האמרגן לו דיבלה לא נרגע מההמון: "זה היה מדהים, הלם. זה בטוח ריגש אותו".

ולמרות החזרה הביתה, מרטינס לא סידר לעצמו קרב קל, ניצחון בטוח. להפך. מולו עומד האנגלי הקשוח והבלתי מנוצח מרטין מארי (1-0-25) בן ה-30. מארי מקודם על ידי האלוף לשעבר ריקי האטון. והבריטי ממש לא חושש מהקהל העוין. "זה לא מדאיג אותי בכלל", אמר. "הקהל יהיה עוין מאוד אבל אני תמיד בזון כשאני בזירה. ברור שאתרגש לפני הקרב, אבל זה דבר טוב. אני אוהב את ההתרגשות הזו".

גם מארי סוחב סיפור. ארבע קדנציות בכלא, למשל, על מקרי שוד ואלימות. היסטוריה של אלכוהול וסמים שהשאירו עליו יותר צלקות מאשר האגרוף, נכתב ב"גארדיאן". "זה היה כלא, מוות או אגרוף, ואני בחרתי אגרוף", אמר הבריטי.

מרטינס: "מארי הוא יריב טוב. הוא גדול, הוא צעיר, הוא רעב והוא בלתי מנוצח. אני יודע שהוא לא בא לארגנטינה כדי להפסיד. יש לי הרבה כבוד אליו, אבל אין בי ספק שהקרב הזה יסתיים בנוקאאוט. האימונים שלי היו מצוינים והביטחון שלי ברמה הגבוהה ביותר. אני מבטיח שהקרב הזה יסתיים בנוקאאוט".

***

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
המתאגרף דני גרסיה מול אריק מוראלס. Al Bello, GettyImages
"אני מאוכזב שלא ראיתי אותו פה כי לא יכולתי להסתכל לו בעיניים ולחטוף לו את הנשמה מתוך הגוף. לא יכול לחכות יותר". גרסיה מחכה לג'ודה/GettyImages, Al Bello

ברוקלין

דני גרסיה וזב ג'ודה ממש לא אוהבים האחד את השני. כמה? עד כדי כך שמסיבת העיתונאים האחרונה לפני הקרב נערכה בנפרד. קודם דיבר גרסיה (0-25, 16), האלוף הבלתי מנוצח שיגן על תוארו במשקל קל מעורב, הלילה בברקליס סנטר בברוקלין; אחר כך נכנס ג'ודה (7-42, 29). גם האימונים שקדמו ושהתבצעו לאחר מכן, התבצעו תחת אבטחה כבדה. נשיא "גולדן בוי", אוסקר דה לה הויה, היטיב לנסח: "זה היה הדבר הנכון לעשות. כולם רוצים לראות קרב בשבת בלילה. לא רצינו לסכן את זה".

גרסיה החל לדבר, והשנאה ברחה מבין השיניים: "אני מאוכזב שלא ראיתי אותו פה כי לא יכולתי להסתכל לו בעיניים ולחטוף לו את הנשמה מתוך הגוף. לא יכול לחכות יותר". "אני אזכור את זה", ענה ג'ודה לאחר מכן. "בשבת אני אביא הכול לשולחן".

זה התחיל הרבה קודם. בדצמבר, במסיבת העיתונאים שבה הוכרז על הקרב, אבא אנחל גרסיה עשה טראש טוק עם ג'ודה. האחרון התעצבן והשניים כמעט הגיעו למכות. דני גרסיה ראה, התעצבן, והבטיח נוקאאוט תוך ארבעה סיבובים. הקרב היה אמור להיערך בפברואר, אך גרסיה נפצע בצלעות. כאילו לא היה מספיק חם, ג'ודה בן ה-35 האשים את גרסיה (25) בביום פציעה. והנה, הגענו לדדליין החדש.

"מעולם לא הייתי מלא מוטיבציה לקראת קרב כמו שאני עכשיו", אמר גרסיה. "אני אשמיד אותו". ואבא גרסיה הוסיף: "ג'ב הוא לוזר. הוא יכול לדבר, הוא ניסה לאיים עלינו. הוא מזלזל בדני". ג'ודה רוצה לקחת את החגורה מגרסיה, אבל בעיקר להתנקם באבא: "זה לתפוס שתי ציפורים במכה אחת. מה אני עושה? אני מפיל אנשים בנוקאאוט. אני הולך להפיל את דני גרסיה ולראות את אנחל מגיע להרים אותו. אין תירוצים יותר".

***

אמיר קאן מתאגרף בריטי מול קרלוס מולינה מתארגף אמריקאי. AP
"גם כשאני מגיע אחרי שני הפסדים וניצחון, אנשים עדיין יודעים שאני ברמה הכי גבוהה והם צריכים אותי כדי לעשות כסף". קאן/AP

שפילד

אם כבר מדברים על חזרות למולדת, אמיר קאן (3-27, 19 KO) מגיע הערב הביתה, לאנגליה, כדי לפגוש בשפילד את חוליו דיאז המקסיקני (1-7-40, 29 KO). קאן, שהפסיד שני קרבות לאחרונה, מול למונט פטרסון ודני גרסיה, חזר לעצמו עם ניצחון בנוקאאוט על קרלוס מולינה בדצמבר. עכשיו הוא מחכה לסוף השנה הזו, כדי לנסות לחזור לעצמו עם קרב גדול ומתקושר מול לוקאס מתיס, למונט פטרסון או דני גרסיה. כל המעורבים נלחמים הערב. שני האחרונים כבר ניצחו את קאן. בינתיים הוא צובר כוח.

"יכולתי לחכות לדצמבר", אמר קאן. "אבל למה לבזבז זמן ולתת לאחרים סיבובים וניצחונות כשאני יכול לעשות את אותו הדבר. לא משנה לי מי ינצח בקרבות המקבילים. פטרסון וגרסיה יכולים לעשות הכי הרבה כסף אם יילחמו נגדי. גם מתיס. את ג'ודה כבר הבסתי. אני רוצה שגרסיה ופטרסון ינצחו בקרבות שלהם, אבל אני לא מאמין שהם ינצחו. גם כשאני מגיע אחרי שני הפסדים וניצחון, אנשים עדיין יודעים שאני ברמה הכי גבוהה והם צריכים אותי כדי לעשות כסף".

קאן כבר העביר מסר לאוהדים המסורים: "כנראה שזה יהיה הקרב האחרון שלי באנגליה. מעכשיו, הכל יהיה באמריקה". נראה איך הוא ייפרד.

*** שני המתאגרפים שניצחו את מני פאקיאו לאחרונה, אלוף העולם במשקל מעורב טימות'י בראדלי וחואן מנואל מארקס ג'וניור, צפויים להיפגש לקרב ב-14 בספטמבר. כך דווח ב-ESPN.

*** האלוף במשקל קל, אדריאן ברונר, יעלה שתי מחלקות משקל כדי להילחם מול פולי מאלינגי ב-22 ביוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully