וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן דרבי תל אביב ברבע גמר הפלייאוף בכדורסל

26.4.2013 / 9:32

העניינים עוד פתוחים, אבל סדרות הפלייאוף מתחילות לקבל צורה. אור שקדי מנסה לעשות סדר בבלאגן בצמרת וגם בתחתית

משחקי המחזור ה-25 בליגת העל שהסתיימו אמש פתחו במעט את מאבק הירידה בליגת העל בין בני הרצליה לאליצור אשקלון, אך יותר מכך מסתמן כי תמונת סדרות רבע גמר הפלייאוף מתחילה להסתדר. כרגע נראה כי ברבע גמר הפלייאוף ייפגשו מכבי תל אביב והפועל תל אביב, הפועל אילת או מכבי חיפה, מי שתסיים שנייה מביניהן, נגד גלבוע/גליל, הקבוצה השנייה מבין אילת או חיפה תפגוש את מכבי ראשון לציון, וברק נתניה והפועל ירושלים צפויות להאבק בסדרה האחרונה.

רק קבוצה אחת הבטיחה את מקומה בליגה, מכבי תל אביב שתסיים ראשונה, והיא תפגוש את הקבוצה שתסיים במקום השמיני, שבשלב הזה קיימות שלוש אופציות. האופציה הריאלית ליריבת הצהובים ביותר היא הפועל תל אביב, שניצחון אחד יבטיח לה לפחות את המקום השמיני, אך גם גלבוע/גליל יכולה לסיים שמינית אם תפסיד שני משחקים יותר מהפועל תל אביב, כשנותרו לה שלושה משחקים ולקבוצה של אדלשטיין שניים. חולון תסיים שמינית אם תנצח את שני משחקיה, והאדומים מתל אביב יפסידו את שני המשחקים שנותרו.

ליאור אליהו שחקן מכבי תל אביב (שמאל) מול יהונתן שולדברנד שחקן הפועל תל אביב. ברני ארדוב
מפגש עירוני בשלב מוקדם?/ברני ארדוב

הפועל אילת או מכבי חיפה יסיימו במקום השני. אילת תסיים שנייה אם תנצח ברוממה במחזור האחרון, או אם תנצח את מכבי תל אביב ביום ראשון, וחיפה תפסיד בביתה למכבי ראשון לציון. חיפה תסיים שנייה אם תנצח את שני משחקיה, או רק את אילת במחזור האחרון, במידה והקבוצה הדרומית תפסיד למכבי תל אביב. היריבה של חיפה או אילת תהיה ככל הנראה גלבוע/גליל, ששני ניצחונות בשלושה משחקים יספיקו לה למקום השביעי. שני הפסדים של הקבוצה של ליאור ליובין, והפועל תל אביב עשויה לסיים שביעית.

ניצחון של מכבי חיפה על מכבי ראשון לציון, יקבע כי המפסידה בין חיפה לאילת במחזור הסיום תסיים שלישית. אם חיפה תפסיד לכתומים, היא עשויה לסיים רביעית, אם תפסיד גם לאילת, וברק נתניה תנצח את מכבי תל אביב בחוץ והפועל ירושלים בבית, אפשרות לא ריאלית. הקבוצה שתסיים שישית תהיה מכבי ראשון לציון או הפועל ירושלים. אם ירושלים תנצח באחד משני משחקיה עד למחזור הסיום, והכתומים יפסידו בחיפה, ראשון לציון תסיים שישית. ניצחון של הקבוצה מעיר היין ברוממה, והמקום השישי יילך ככל הנראה למפסידה בינה לבין ירושלים במלחה.

שחקן הפועל ירושלים אלישי כדיר מול שחקן מכבי חיפה דונטה סמית'. אדריאן הרבשטיין
רוצים את המקום השישי. אלישי כדיר/אדריאן הרבשטיין

סדרת הפלייאוף האחרונה מסתמנת בין ברק נתניה להפועל ירושלים. ניצחון של הצהובים על ירושלים במחזור הקרוב יסגור את הסיפור מבחינת השגת המקום הרביעי לפחות מבחינתם, אך אז הם יכולים לסיים גם במקום השלישי, כפי שפורט למעלה. ירושלים תסיים רביעית אם תנצח את כל משחקיה עד לסיום העונה, או את נתניה בחוץ ומשחק נוסף, ובמקביל נתניה תפסיד למכבי תל אביב.

כאמור, הניצחון של אשקלון על מכבי אשדוד, פתח גם את מאבק הירידה. ניצחון של הרצליה באחד משני משחקיה הקרובים, נגד מכבי אשדוד בחוץ או גלבוע/גליל בבית, יוריד את אשקלון. הפסד של הקבוצה הדרומית להפועל תל אביב יספיק גם כן לירידת ליגה. במידה ואשקלון תנצח את האדומים, והרצליה תפסיד את שני המשחקים, במחזור האחרון ייפגשו הקבוצות בהרצליה למשחק מכריע נגד הירידה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully