וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יובנטוס: הדרך אל האליפות

הרביעיות על אודינזה ורומא, השלושער המרהיב של קוואליארלה, הפריצה של פרוגבה. כך שייטה הגברת הזקנה לאליפות שניה ברציפות

1:4 על אודינזה בחוץ, מחזור 2

איזה קיץ סוער עבר על יובנטוס. אחרי הסקודטו הראשון פוסט טראומת הקאלצ'ופולי, החגיגות באצטדיון החדש והפרידה מהנסיך אלסנדרו דל פיירו, התפוצצה פרשיית הטיות המשחק וגבתה מחיר כבד דווקא מהאלופה. בעוד לאונרדו בונוצ'י זוכה לבסוף ואף היה חלק מרשימה מכובדת של שחקני יובה שהצעידו את איטליה לגמר יורו 2012, המאמן אנטוניו קונטה הושעה ל-10 חודשים משום שלא דיווח על ניסיון שוחד כאשר אימן את סיינה. ללא קונטה, אבל עם שחקני רכש דוגמת מרטין קאסרס, פול פוגבה, סבסטיאן ג'ובינקו (קדנציה שלישית אחרי שנרכש בחזרה מפארמה), מאוריסיו איסלה וקוג'ו אסמואה, הביאנקונרי החלו את העונה מאותה נקודה בה עצרו בקודמת. אחרי 0:2 קליל על פארמה, הגיע ניצחון משכנע בפריולי של אודינזה. ג'ובינקו סחט פנדל ואדום משוער היריבה וגם כבש צמד במחצית השנייה, אסמואה בישל, אנדראה פירלו ניווט והחבורה בוורוד רקדה על המגרש. סימן לבאות.

1:4 על רומא בבית, מחזור 6

זדנק זמאן הוא שנוא נפשם של אוהדי יובנטוס, עוד מהימים שקשר את שם המועדון לפרשת שימוש בחומרים אסורים. כשהוא הגיע עם רומא שלו ליובנטוס סטאדיום, הדרישה הייתה להשפלה. תוך 19 דקות היא כבר התממשה במלואה. רומא האטרקטיבית אך חשופה, היוותה שטיח עבור יובנטוס. פירלו הבקיע בכדור חופשי, בעוד וידאל הוסיף פנדל ובישול לאלסנדרו מאטרי, שחגג שער ראשון מאז חודש פברואר. זמאן תפס את הראש עוד לפני שחלפו 20 דקות. ג'ובינקו עלה מהספסל כדי לנעוץ את המספר הרביעי וחתם משחק מספר 45 של יובנטוס ללא הפסד בליגה. "הסגל שלנו התחזק, אנחנו מאמינים בעצמנו עוד יותר מבעונה שעברה", סיכם הבלם אנדראה ברצאלי. גם היריבות הפנימו את המצב והרימו ידיים מראש.

0:2 על נאפולי בבית, מחזור 8

יובנטוס קיבלה בשורות טובות עם קיזוז עונש ההרחקה של קונטה, אבל המחליפים שלו המשיכו לעשות את העבודה כהלכה. מאסימו קאררה נטל את המושכות בתחילת העונה, ואחריו לקח אחריות אנג'לו אלסיו. בקרב הצמרת מול נאפולי, שני חילופים מבריקים של אלסיו הובילו לניצחון 0:2 ופתחו פער של שלוש נקודות בפסגה. בדקה ה-78 שלח אלסיו למגרש את קאסרס האורוגוואי. שתי דקות לאחר מכן הוא קיבל ממנו שער יתרון בנגיחה. עוד שתי דקות חלפו ותורו של פוגבה הגיע. המחליף הצרפתי הצעיר, שלא קיבל את הצ'אנס במנצ'סטר יונייטד, הזכיר העונה בכמה משחקים שאלכס פרגוסון פספס אותו. מול נאפולי הוא ציין את שער הבכורה שלו בסרייה A. מאז הוא הוסיף עוד ארבעה, הפך לשחקן נבחרת צרפת ואחד הכוכבים הצעירים המבטיחים באירופה.

1:6 על פסקארה בחוץ, מחזור 12

רגע לפני המשחק ה-50 ללא הפסד, יובנטוס נעצרה. זה קרה בדרבי ד'איטליה, כאשר אינטר ביקרה בטורינו והפתיעה עם ניצחון 1:3 שצימק את הפער ביניהן בפסגה לנקודה בלבד. אבל איפה יובה ואיפה אינטר? מחזור לאחר מכן הגברת הזקנה כבר התאוששה. יובנטוס החלה בבניית רצף הצלחות חדש, כשהוציאה את כל העצבים עם 1:6 על פסאקרה האומללה. אסמואה הבקיע במספרת נהדרת, אבל כוכב המשחק היה פאביו קוואליארלה, שהציג מספרת נפלאה משלו וסיים את המשחק עם שלושער (ראשון של שחקן יובה מאז דל פיירו באפריל 2008) ושני בישולים. התצוגה הזאת המחישה את סוד ההצלחה של יובנטוס העונה, גם ללא סקורר מובהק עליו נשען משחק ההתקפה. פעם זה מאטרי, פעם ג'ובינקו, פעם מירקו ווצ'יניץ' ופעם פאביו קוואליארלה. חלוקה נדירה ואיזון כמעט מוחלט בין ארבעה חלוצים.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

1:3 על קליארי בחוץ, מחזור 18

הנה עוד דוגמה למגוון האפשריות שהיה לביאנקונרי העונה. יובנטוס נראתה בדרך להפסד מביך לפני פגרת חג המולד, כשנקלעה לפיגור מול קליארי (משחק שנערך בכלל באניו טארדיני של פארמה) וגם וידאל הוסיף עוד החטאת פנדל לאוסף בדקה ה-72. אלא שמאטרי המחליף דאג למנוע מבוכה. החלוץ כבש את השוויון מול האקסית שלו וגם השלים מהפך שתי דקות בתוך תוספת הזמן, לפני שעוד מחליף, ווצ'יניץ' המונטנגרי, ביסס את הניצחון בדקה ה-94 והגדיל את הפער בפסגה ל-10 נקודות. יובנטוס נהנתה גם מקורטוב של מזל, כמו כל אלופה שבדרך, וסיימה את שנת 2012 עם בשורה נוספת: קונטה סיים שנה קלנדרית עם 94 נקודות ושבר בנקודה אחת את שיאו של פאביו קאפלו מ-2005. "זו הייתה תצוגה אמיתית של עוצמה", צהל המאמן. "התצוגה האחרונה לשנת 2012 הגדולה שלנו".

1:1 מול נאפולי בחוץ, מחזור 27

את 2013 פתחה יובנטוס עם הפסד ביתי לסמפדוריה, איבודי נקודות מול פארמה וגנואה והדחה מהגביע בידי לאציו, אך גם מהמשברון הזה היא ידעה לצאת בלי יותר מדי בעיות. למשחק העונה מול נאפולי בסן פאולו הגועש - אצטדיון בו לא ניצחה מאז ספטמבר 2000 - התייצבה יובנטוס עם יתרון של שש נקודות בפסגה. "זו ההזדמנות האחרונה של נאפולי", ידע קונטה עוד לפני המשחק. ההגנה שלו לא נתנה ליריבה לנצל אותה. ג'ורג'ו קייליני חזר אחרי פציעה שהשביתה אותו יותר מחודשיים, התעקש לפתוח בהרכב ופיקד על החלק האחורי המתואם להפליא של האלופה. הציוות הזה של קיליני, ברצאלי ובונוצ'י יחד עם בופון הוכיח את עצמו גם בנבחרת איטליה וביתר שאת ביובנטוס, שספגה עד כה רק 20 שערים ב-33 מחזורים. אדינסון קבאני נותר חסר אונים מול ההצקות החוזרות ונשנות של קייליני, שגם נגח בעוצמה לרשת את שער היתרון שהיה היחיד שלו העונה. גוקאן אינלר השווה, אבל יובה יצאה כמנצחת הגדולה. הסדר נותר על כנו.

0:1 על מילאן בבית, מחזור 33

וידאל, זוכרים? אחרי החמצות הפנדלים בתחילת העונה, הגיע הזמן של הצ'יליאני לכפר. קונטה הצהיר לכל אורך הדרך ש"ארתורו הוא השחקן לצאת איתו למלחמה" והמשיך לאפשר לו לבעוט מהנקודה הלבנה. אז וידאל הצדיק את האמון בו כפנדליסט הקבוע וגם הוסיף שער שדה ב-0:2 על לאציו במחזור ה-32, לפני שקבע 0:1 על מילאן בקרב הצמרת בטורינו. שוב עם פנדל מוצלח. הרוסונרי נחלו הפסד ליגה ראשון ב-2013 ואילו יובנטוס שמרה על יתרון מבטיח של תשע נקודות בפסגה בזכות ניצחון ליגה שישי ברציפות (מאז אותו תיקו שהוא כמו ניצחון בנאפולי) ושכחה מההדחה ברבע גמר ליגת האלופות בידי באיירן מינכן האימתנית. "אנחנו רוצים לחגוג בהקדם האפשרי, לא משנה לי נגד מי ואיפה", הגיב קונטה כאשר העלו בפניו את האפשרות להבטיח סקודטו שני ברציפות דווקא בדרבי מול טורינו. הוא המתין שבוע נוסף.

0:1 על פאלרמו, מחזור 35

ושוב וידאל. הפעם, אמנם, הגברת הזקנה היתה יכולה להסתפק בתיקו בלבד כדי להבטיח באופן רשמי את האליפות השניה ברציפות שלה, ובכל זאת הצ'יליאני מצא את הרשת מהנקודה הלבנה בדקה ה-59, כדי לסדר ליובה את האליפות ב-29 בתולדותיה (ה-31, כפי שקבעו מרבית האוהדית, אם מחשיבים את השתיים שהופחתו בגלל פרשת הקאלצ'ופולי). אנטוניו קונטה עושה זאת שוב, ועושה זאת בגדול, עם שלושה מחזורים עד תום העונה. מי זוכר כעת שרק לפני שש שנים שהמועדון הגדול הזה התחרה בליגת המשנה?

  • עוד באותו נושא:
  • יובנטוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully