וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעשה בחמישה סיוטים: תסריטי התחתית בליגת העל

בית"ר נשארה? ר"ג ללאומית? שום דבר לא בטוח. 5 תסריטים לסיום העונה בתחתית. אוהדי אשדוד מוזמנים לדלג לכתבה הבאה

דבר אחד אנחנו יודעים לקראת היישורת האחרונה בליגת העל: מ.ס. אשדוד תהיה בעונה הבאה בליגת העל. תוצאות המחזור האחרון הראו שהכול יכול לקרות בליגה הזו, ומשכו חזרה גם את בית"ר ירושלים לתסריטי בלהות, ואפילו את הפועל חיפה. דברים מופרכים כאלו יכולים לקרות, אך הם תלויים בצירוף מקרים מורכב ונשענים על הפרשי שערים שמצריכים בדידים.

הנה חמישה תסריטים אפשריים - מי יותר ומי פחות. כן, יש הרבה יותר תסריטים. וכן, יש כאן תסריטים מאוד ספציפיים. אבל כל מה שכתוב כאן יכול לקרות.

הפלייאוף התחתון כרגע:

7. מ.ס. אשדוד 39 (הפרש שערים 3-)
8. הפועל חיפה 38 (7-)
9. בית"ר ירושלים 38 (8-)
10. הפועל באר שבע 35 (12-)
11. בני סכנין 35 (18-)
12. הפועל עכו 33 (10-)
13. מכבי נתניה 32 (11-)
14. הפועל רמת גן 30 (8-)

***

מחזור 32:

בית"ר - נתניה

אשדוד - סכנין

עכו - רמת גן

באר שבע - הפועל חיפה

***

מחזור 33:

סכנין - בית"ר

הפועל חיפה - עכו

רמת גן - אשדוד

נתניה - באר שבע

ראובן עטר מאמן מכבי נתניה. ברני ארדוב
שנה מסויטת שתיגמר בעוד יומיים. ראובן עטר/ברני ארדוב

1 התסריט שיבטל את המחזור ה-33

מה יקרה: נתניה והפועל רמת גן יורדות כבר השבוע.

איך יקרה: נתניה מפסידה בטדי, עכו מנצחת את הפועל רמת גן, באר שבע וסכנין משיגות נקודה ומעלה (מול הפועל חיפה ואשדוד בהתאמה). במצב הזה, הקבוצה של ראובן עטר תהיה עם 32 נקודות והאורדונים עם 30 - שתיהן בלי סיכוי להשיג את המקום שמעל לקו האדום. כשחושבים על זה, הסתריט הזה כלל וכלל לא מופרך.

סיראז' נאסר שחקן הפועל באר שבע. קובי אליהו
בלאומית. סיראז' נאסר/קובי אליהו

2 התסריט שלא נותן לאלונה לישון

מה יקרה: הפועל באר שבע יורדת.

איך יקרה: המצב של באר שבע, גם על המגרש וגם בטבלאות הסיכויים, קשה משכולם חושבים. מעניין אם בבירת הנגב מודעים לחשיבות העצומה של המשחק מול הפועל חיפה. כמובן שבשתי תוצאות תיקו רצופות, הבאר שבעים ישרדו מכיוון שרמת גן לכל היותר יכולה להגיע ל-36, ושני איקסים של אלישע, שהשני שבאם מול נתניה, יגרום לראובן עטר להיות לכל היותר עם 36 נקודות. לבאר שבע יהיו במקרה זה 37 נקודות, ועוד עונה בליגת העל.

אבל.

הפסד להפועל חיפה מסבך את התמונה לחלוטין, ולאור יחסי הכוחות בין הקבוצות, זה לא דבר מופרך. אם באר שבע מפסידה השבוע, הם יישארו על 35 נקודות. הפסד נוסף, במחזור האחרון בנתניה - עוד דבר לא מופרך - ו-35 נקודות כנראה שלא ישאירו את הקבוצה בליגה.

אם רמת גן מנצחת את שני המשחקים עד לסוף העונה, היא עם 36. אם נתניה עושה זאת, היא עם 38. סכנין צריכה תיקו כדי להגיע ל-36, ועכו תעשה זאת עם ניצחון אחד. כלומר, שני הפסדים של באר שבע, ורוב הסיכויים שהקבוצה תמצא את עצמה בלאומית.

שחקן הפועל רמת גן ישראל זגורי חוגג. ברני ארדוב
ישמחו כמו בחצי גמר הגביע? הפועל רמת גן/ברני ארדוב

3 התסריט האורדוני

מה יקרה: הפועל רמת גן ניצלת.

איך יקרה: קודם כל, האורדונים צריכים לנצח בעכו. ניצחון כזה יביא אותם ל-33 נקודות. כמו עכו, והפרש השערים הטוב יותר כבר יסייע להם לחלוף על פני יובל נעים בטבלה. נתניה, נניח, תפסיד בטדי, ותישאר עם 32. במקרה כזה, הרמת גנים אפילו מעבר לקו האדום כבר במחזור הזה. כל שצריך לקרות במחזור האחרון, במקרה כזה, הוא שרמת גן תנצח את אשדוד בבית. זה אכן יכול לקרות. בגלל שלרמת ולעכו אותו מספר נקודות לפני המחזור האחרון (לפי הספקולציה הנוכחית), הפרש השערים ידבר. לפני המחזור הקרוב, הפרש השערים של רמת גן טוב בשני שערים מאשר של עכו. לפי התסריט הנוכחי, רמת גן מנצחת במחזור הקרוב ולכן הפער יגדל לפחות להפרש של ארבעה. קשה לנו להאמין שרמת גן תנצח את אשדוד, ושעכו תנצח בקרית אליעזר את הפועל חיפה בהפרש שגבוה מארבעה שערים.

במקרה כזה, האורדונים בליגת העל גם בקיץ.

יובל נעים מאמן הפועל עכו. קובי אליהו
יובל נעים יעדיף לא לקרוא את השורות הבאות/קובי אליהו

4 התסריט ההפוך

מה יקרה: האחרונות כיום לא יורדות.

איך יקרה: נתחיל השבוע. הפועל רמת גן מנצחת בעכו ומסבכת את יובל נעים; מכבי נתניה עולה לטדי וראובן עטר יורד משם עם חיוך; אשדוד מוכיחה שהיא ספורטיבית ומפילה את סכנין. באר שבע והפועל חיפה, לשם העניין, מסיימות בתיקו.

התחתית במקרה כזה, לפני המחזור האחרון:

7 אשדוד 42
8 הפועל חיפה 39
9 בית"ר 38
10 באר שבע 36
11 מכבי נתניה 35 (10-)
12 סכנין 35 (19-)
13 הפועל רמת גן 33 (7-)
14 הפועל עכו 33 (11-)

ואז, במחזור ה-33, הפועל עכו מפסידה בקרית אליעזר, סכנין חוטפת מבית"ר בדוחא, הפועל רמת גן מנצחת את אשדוד ונתניה לוקחת נקודה ויותר מול באר שבע.

התחתית במקרה זה:

11 מכבי נתניה 36
12 הפועל רמת גן 36
13 סכנין 35
14 הפועל עכו 33

אבי ריקן שחקן בית"ר ירושלים חוגג שער. קובי אליהו
אם זה נכון, המשחק בדוחא יהיה הכי חם שראיתם. אבי ריקן/קובי אליהו

5 התסריט המשוגע

מה יקרה: בית"ר ירושלים יורדת (או הפועל חיפה, תלוי בכם).

איך יקרה: ההסתברות לא גבוהה, אבל זה יכול לקרות. כדי שזה יקרה, אלו התוצאות שצריכות ליפול: במחזור הקרוב, למשל, נתניה תנצח בטדי (עדיף ביותר משער אחד), עכו תנצח את רמת גן, באר שבע תנצח את הפועל חיפה וסכנין את אשדוד (גם תיקו של סכנין במחזור הזה וניצחון על בית"ר במחזור האחרון יעזור לתזה).

במצב זה, הטבלה לפני המחזור תיראה כך:

7. מ.ס. אשדוד 39 (4-)
8. הפועל חיפה 38 (8-)
9. בית"ר ירושלים 38 (10-)
10. הפועל באר שבע 38 (11-)
11. בני סכנין 38 (17-)
12. הפועל עכו 36
13. מכבי נתניה 35 (9-)
14. הפועל רמת גן 30

ואז, כל הקבוצות שבין המקום ה-8 ל-11, כלומר - הפועל חיפה, בית"ר ירושלים, הפועל באר שבע ובני סכנין, יכולה לרדת. והכול יהיה תלוי בהפרש שערים. סכנין, במצב זה, מחזיקה בהפרש רע מכולן. לשם הפחדת הירושלמים, נמשיך עם התסריט השחור עבורם. אז, במחזור האחרון, נתניה מנצחת את באר שבע ומסבכת אותה, עם הפרש שערים שלילי של 12- ורע מזה. הפועל חיפה מפסידה לעכו בהפרש נמוך וסכנין מנצחת בדוחא את בית"ר ירושלים, מנצחת אותה בהפרש של שני שערים ומעלה, ומורידה אותה ליגה באחד המשחקים הטעונים שיכולנו לראות.

כמובן, שהכול תלוי בהפרש שערים. ההפרשים של הפועל חיפה, הפועל באר שבע בית"ר ירושלים קרובים מאוד, ולכן, אם תקחו את הסעיף הקודם ואת המחזור ה-32 המשוער כפי שהובא שם, תראו שבמשולש הקבוצות במקום ה-8-10 הכול יכול לקרות במקרה של ניצחון של סכנין. המלצתנו החמה לקבוצות המעורבות: אל תנסו להישאר עם 38 נקודות. זה לא בריא.

תחתית הטבלה במקרה זה:

7. מ.ס. אשדוד 42
8. בני סכנין 41
9. הפועל עכו 39
10. מכבי נתניה 38 (8-)
11. הפועל חיפה 38 (9-)
12. הפועל באר שבע 38 (12-)
13. בית"ר ירושלים 38 (13-)
14. הפועל רמת גן 30

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully