וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלופ: "דורטמונד היא רובין הוד". מוריניו: "אפשר להפוך"

דורטמונד בטירוף אחרי ה-1:4 על ריאל. לבנדובסקי על הרביעייה: "הכי חשוב שנעלה". ראמוס: "חסר לנו אופי, יהיה מאוד קשה"

מי שחשב שהכדורגל הגרמני הגיע לנקודת שיא אתמול עם ה-0:4 של באיירן מינכן על ברצלונה בחצי גמר ליגת האלופות, קיבל הערב (רביעי) הוכחה מהדהדת נוספת לכך, כשדורטמונד היממה את ריאל מדריד עם 1:4, וגם היא דוהרת בכיוונו של גמר כל-גרמני באיצטדיון וומבלי בחודש הבא. הקבוצה של קלופ קיבלה את אחת מההצגות הגדולות שנראו בשנים האחרונות משחקן בודד, כשרוברט לבנדובסקי הפולני הפגיז רביעייה לרשת של הספרדים, דווקא ביום בו נכתב בכלי התקשורת כי הוא כבר חתום בבאיירן מינכן. כן, אותה באיירן מינכן שהוא צפוי לפגוש בגמר. פשוט לא ייאמן.

שחקני דורטמונד חוגגים. AP
הצגה של איש אחד, הצגה של מדינה אחת. לבנדובסקי מטיס את דורטמונד בכיוון הגמר/AP

ה'בילד' זכה להפציץ ערב שני ברציפות: "שיגעון של ארבעה שערים מצד לבנדובסקי" הייתה הכותרת שלו בעוד עיתוני מדריד, שרק אמש חגגו על חשבון ברצלונה, היו בהלם: "אסון של מדריד", כתב ה'מארקה', "הגרמנים עם רגל וחצי בגמר אחרי מחצית שנייה מלאת השראה. זה נראה בלתי אפשרי מבחינת ריאל". גם ה'אס' היה נחרץ: "לבנדובסקי מכריח נס", נכתב בכותרת ובעיתון הודו שהפנדל לטובת הגרמנים היה מוצדק. בקטאלוניה עברו במהרה מסקנדל לפסטיבל: "כישלון טוטאלי של ריאל. אין לה תירוצים", כתב ה'אל מונדו דפורטיבו'.

יורגן קלופ היה כמובן מאושר, אבל בו בזמן השתדל להישאר עם רגליים על הקרקע: "זה היה משחק בלתי רגיל, מאוד קשה לשחק נגד ריאל כי הם כל כך חזקים ומהירים. מה שחבל זה שזה בסך הכל המשחק הראשון, ואנחנו עדיין צריכים לשחק במדריד. ברור לנו שזה לא יהיה טיול בפארק". קלופ טען ש"דורטמונד היא כמו רובין הוד", עם רמיזה לעניים שגונבים את העשירים, והוסיף כי "שלחתי גם שחקני ההגנה שלנו למעלה, זה היה טוטאל פוטבול".

גיבור הערב רוברט לבנדובסקי סיכם: "אני מאושר לכבוש רביעייה, אבל מן הסתם התמונה הגדולה יותר היא שנגיע לגמר ליגת האלופות, וזה הדבר היחידי שנחשב". על היריבה שפירק במו ידיו, אמר הכוכב הפולני: "ריאל שיחקו טוב מאוד במחצית הראשונה, אבל הדברים היו תחת שליטתנו במחצית השניה".

מאטס הומלס התמוגג גם הוא בסיום, ואמר: "היום כל הקבוצה נתנה הופעה מדהימה, וגם הקהל שלנו היה ענק. התקרבנו מאוד למטרה שלנו, אבל אנחנו חייבים להיות מוכנים למה שהולך להיות במדריד".

מיכאל זורק, המנהל הספורטיבי של דורטמונד, אמר: "זו הייתה הופעה פנטסטית כמעט לכל אורך 90 הדקות. הניצחון הגיע לנו לחלוטין, אבל חבל שספגנו באשמתנו. לשמחתנו, הקבוצה כיפרה על הטעות הזו במחצית השנייה ו-1:4 זו תוצאה נהדרת, אבל אנחנו יודעים שריאל מסוגלת לכבוש בביתה, אז צריך להישאר מרוכזים".

אילקאי גונדואן, שהיה נפלא במרכז המגרש וכמעט כבש את אחד משערי העונה, הוסיף: "זה היה ערב מלכותי עבורנו, וזה היה מושלם אם רק היינו שומרים על רשת נקייה. אם זאת, יהיה קשה מאוד להשיג תוצאה טובה יותר מול קבוצה כמו ריאל מדריד". על החגיגה עצמה אמר הטורקי של דורטמונד: "שיחקנו משחק ענק מתחילתו ועד סופו, והגיע לנו לנצח ביתרון כזה".

שחקן ריאל מדריד סרחיו ראמוס מאוכזב. רויטרס
ריאל לא הייתה במשחק. ראמוס המום/רויטרס

ז'וזה מוריניו ידע כי התוצאה המשפילה היתה צודקת: "הקבוצה הטובה יותר ניצחה. אישית וקבוצתית דורטמונד היתה טובה יותר, וזה מגיע לה. לא הצלחנו להחזיק בכדור כשהם לחצו, אבל אני חושב שכל השחקנים נתנו את מה שהיה להם. ידענו על דורטמונד הכל, אבל איבדנו את לבנדובסקי שלוש פעמים וזה מאוד מאכזב". יחד עם זאת הבטיח המאמן: "אפשר להפוך את זה".

קפטן ריאל מדריד סרחיו ראמוס ניסה להסביר את ההתפרקות של קבוצתו ואמר בסיום: "היה חסר לנו אופי ואני מאשים את עצמי כשאני אומר את זה. יהיה מאוד קשה לחזור מהפיגור הזה בבית, אבל אנחנו חייבים להמשיך להאמין ולנסות להגיב. כשנערכה הגרלת חצי הגמר הרבה אנשים חשבו שיהיה לנו קל, אבל הם קבוצה פשוט מצוינת".

מאמן ריאל מדריד ז'וזה מוריניו. רויטרס
לא מוותר. מוריניו/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully