וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורוליג: ברצלונה ניצחה 53:64 את פנאתינייקוס

הקטלאנים התגברו על קאמבק של היוונים והעפילו לפיינל-פור בזכות חואן נבארו שכיכב עם 15 נקודות. ריאל מחכה בחצי הגמר

אחת הסדרות הכי מרתקות של שלב ההצלבה בשנים האחרונות, הגיעה לסיומה הערב (חמישי) עם העפלתה של ברצלונה לפיינל-פור אחרי ניצחון במשחק החמישי על פנאתינייקוס היוונית, 53:64, בדרך ל-2:3 בסדרה כולה. היוונים נתנו פייט ראוי לשבח, אך נכנעו בסופו של דבר לקטלאנים, שנעזרו במשחק גדול נוסף של חואן קרלוס נבארו שקלע 15 נקודות. סטפון לאזמה, אקס מכבי, היה היחיד שתיפקד אצל פאו וכיכב עם 16 נקודות, אבל הוא לבדו לא הספיק מול המכונה הקטלאנית.

ברצלונה תפגוש בחצי הגמר לא אחרת מאשר ריאל מדריד, שטיטאה את מכבי בסוויפ בסדרה המקבילה ולחובבי הכדורסל מצפה קלאסיקו אמיתי שסיפק כבר העונה מפגשים מדהימים בליגה ובגביע הספרדי. פנאתינייקוס, שחוותה זעזוע בקיץ ונפרדה מהמאמן האגדי שלה זלימיר אובראדוביץ' הסרבי, מסיימת עונה די מוצלחת בהתחשב בנסיבות כשהיא נותנת פייט גדול לקבוצה עדיפה ממנה בהרבה.

שחקני ברצלונה בכדורסל חוגגים. GettyImages
חוגגים עוד העפלה לפיינל-פור. שחקני ברצלונה/GettyImages

היוונים נתנו פייט ראוי להערכה לאורך הסדרה הזו וגם הצליחו לגנוב ניצחון חוץ במשחק השני בברצלונה, אבל הפעם, במשחק החשוב מכולם, ברצלונה הצליחה להתעלות ולנצח בעיקר בזכות הרבע הראשון שהיה המפתח לכל המשחק. חואן קרלוס נבארו, נתן ג'אווי וארזם לורבק התנפלו על פאו' מהפתיחה ופתחו פער של 14 נקודות כבר ברבע הראשון המדהים, בו הם קלעו 28 נקודות לעומת 14 בלבד של היווניםץ.

פנאתינייקוס שיפרה מאוד את ההגנה ברבע השני וסטפון לאזמה, שהציג יכולת טובה החזיר את היוונים למשחק והמחצית הסתיימה ב-33:44 בלבד לברצלונה. ברבע השלישי ההגנה המדהימה של פאו נמשכה והיא הצליחה לעצור את ברצלונה על שבע נקודות בלבד, לעומת עשר שלה, אך מרסליניו הוארטאס קבר שלשה קריטית ברבע הרביעי, פתח פער של תשע נקודות ממנו היוונים לא הצליחו לחזור ובסיום הייתה ידה של בארסה על העליונה.

ג'רארד פיקה שחקן ברצלונה בכדורגל עם הזמרת שאקירה. GettyImages
תראו מי הגיע לבקר. פיקה עם שאקירה/GettyImages

רבע ראשון:

ברצלונה פתחה חזק מאוד את המשחק, כששתי שלשות רצופות של אברינאס הצעיר ונבארו, העלו אותה ליתרון מהיר של 5:9. היוונים לא מצאו את הטבעת ונתן ג'אווי קבע יתרון שיא, 6:14, חמש דקות בתוך הרבע. הקצב המצוין של המשחק נמשך, כשהיוונים עשו את הנקודות שלהם בצבע בזכות סטפון לאזמה וג'יימס גיסט, שצימק את הפיגור של קבוצתו ל-20:14, כשנותרו שתי דקות לסיום הרבע. אולם, בניגוד למשחקים הקודמים, היוונים לא הצליחו לעצור את ברצלונה, שצלפה שתי שלשות רצופות של הוארטס ולורבק ולפתע רצה ליתרון עצום של 14:28 בסוף רבע התקפי מדהים שלה.

רבע שני:

היוונים פתחו את הרבע השני עם סל של גיסט, אבל בארסה רצה מיד ל-0:7 בזכות שני סלים של נבארו והטבעה של ג'אווי ורק הגדילה את הפער ל-18:35. ליוונים אין תשובה. ברצלונה איבדה במהלך הרבע השני את ג'יי סי וואלאס, שנפצע בכתפו ויצא, אך המשיכה לשלוט ברסן המשחק. שלשה של רוקו אוקיץ', צימקה מעט את הפיגור הגדול של היוונים ל-25:39. היוונים המשיכו אט אט לקזז בפער עם נקודות של לאזמה מהקו וקוסטאס צרצריס, שהורידו את ההפרש ל-31:42, 2 דקות לסיום הרבע. עוד שתי נקודות מהקו של לאזמה מהקו וליי-אפ של נתן ג'אווי קבעו את תוצאת המחצית: 33:44 לברצלונה.

סטפון לאזמה שחקן פנאתינייקוס בכדורסל. GettyImages
החזיר את פאו למשחק ברבע השני. סטפון לאזמה/GettyImages

רבע שלישי:

פאו פתחה חזק את הרבע השלישי כשהמוציא לפועל העיקרי שלה היה סטפון לאזמה, שעשה שוב ושוב נקודות בתוך הצבע והעלה את מאזנו האישי ל-14 נקודות. אנטה טומיץ' דאג לשמור את ברצלונה ביתרון עם ארבע נקודות רצופות והתוצאה בתום חמש דקות בתוך הרבע הייתה 41:50 לברצלונה. אחרי רבע ראשון חלש מאוד הגנתית, פאו' חזרה להציג את ההגנה האגרסיבית שאיפיינה אותה במשחקים הקודמים וניסתה לשמור את ברצלונה בפער חד ספרתי. הרבע השלישי התאפיין בעיקר בהחטאות אך סל נדיר של דיאמנטידיס עם הבאזר, קבע את תוצאת הרבע השלישי: 43:51 לברצלונה.

רבע רביעי:

דיאמנטידיס היה גם זה שפתח את הרבע הרביעי עם סל נוסף והחל להלחיץ את ברצלונה שראתה את הפער שלה נעלם כמעט לחלוטין, אבל נבארו הרגיע את ההיכל עם שלשה שלישית שלו שקבע 45:54, והעלה את מאזנו האישי ל-13 נקודות. נבארו הוסיף עוד שתי נקודות אישיות והריץ את בארסה ליתרון דו ספרתי לראשונה מזה זמן רב, אבל היוונים לא ויתרו וסלים של לאזמה ומאצ'וליוס קבעו 51:59 לבארסה, ארבע דקות לסיום המותחן. הסל אולי הקריטי במשחק שייך למרסליניו הוארטאס, שדקה ו-36 שניות לסיום קבר שלשה והעלה את ברצלונה ליתרון 62:53, ממנו פאו כבר לא יכלה לחזור ובסיום 53:64 לברצלונה.

חואן קרלוס נבארו שחקן ברצלונה בכדורסל. GettyImages
האיש של ברצלונה. חואן נבארו/GettyImages

קלעו לברצלונה: חואן קרלוס נבארו 15, מרסליניו הוארטאס 10, נתן ג'אווי 9, ג'ו אינגלש 8, שאראס וארזם לורבק 6 כ"א, אנטה טומיץ' 5, מרקו טודורוביץ' 3, אלכס אברינס 2

קלעו לפנאתינייקוס: סטפון לאזמה 16, יונאס מאצ'וליוס 9, רוקו אוקיץ 7, דימיטריס דיאמנטידיס וג'יימס גיסט 6 כ"א, קוסטאס צרצריס 4, מייקל בראמוס 3, מרקוס בנקס 2

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully