וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרוץ הר לעמק יוצא לדרך ביום חמישי

מרוץ השליחים הקבוצתי היחיד מסוגו בארץ, "הר לעמק", שהפך לאחד מאירועי הספורט הבולטים והייחודיים בישראל, יוצא לדרך בפעם החמישית בין התאריכים 25-26.4.2013, במסגרת שבוע הספורט בישראל. מרוץ "הר לעמק", בחסות נייקי, משרד התרבות והספורט ורשות הטבע והגנים, הינו מרוץ ייחודי הנמשך 24 שעות ביום ובלילה בתוואי שטח למרחק הגדול ביותר בישראל של 215 קילומטרים בנחלים, בהרים, בוואדיות, בין יישובים, אתרים היסטוריים, שטחים חקלאיים בנופיו המרהיבים המוריקים של הצפון מהרי הגליל העליון ועד עמק יזרעאל. מרוץ "הר לעמק" פועל כעמותה ללא מטרות רווח, חברי העמותה, תושבי הישוב הקהילתי תמרת, ומאות מתנדבים פועלים במטרה לקדם את הענף הריצות הארוכות בארץ,חיבור אל הטבע ושמירה על איכות הסביבה.

במרוץ שמתחלק ל-24 מקטעים של כ-5-14 ק"מ,משתתפות קבוצות בנות 4, 6 או 8 רצים (גברים, נשים או קבוצות מעורבות) כאשר כל משתתף רץ בתורו קטע במסלול ובסך הכל כל משתתף רץ שלושה, ארבעה או שישה קטעים – בהתאם למספר הרצים בקבוצה. בנוסף לקטגוריות הקבוצות קיימת קטגוריה של משתתפים בודדים (רצי אולטרה מרתון) הרצים כל אחד למרחק של 127 ק"מ. המרוץ השנה יתחיל בבוקר יום חמישי ה-25 לאפריל באתר "האריה השואג" בתל-חי, ימשיך לאורך הנופים של עמק החולה, הכנרת, בקעת בית נטופה, הרי מנשה, עמק יזרעאל, עד למחרת בבוקר באירוע סיום ביישוב הקהילתי תמרת.

כאשר יצאו לדרך המארגנים בפעם הראשונה ב- 2009, הם כיוונו לאירוע קטן ואינטימי, והגיעו 650 רצים. בשנה השנייה למרוץ היו כבר 1,300 משתתפים, בשלישית 1,750, ובשנה שעברה 2,500 משתתפים מתוך 4,000 שביקשו להירשם ולא הצליחו. השנה, ההרשמה נסגרה בזמן שיא מרגש של 14 דקות מרגע פתיחתה עם 518 קבוצות ו-3,730 רצים.

ייחודו של המרוץ בכך שהוא מושך אנשים מכל קצוות הארץ ומרחבי הקשת החברתית: במרוץ "הר לעמק" הקרוב ייקחו חלק נשים וגברים מדרום הארץ ועד צפונה, מהחברות המובילות במשק, ממערכת הביטחון, סטודנטים, ספורטאים ובעלי מוגבלויות, משפחות, אנשי חינוך ואקדמאים בגילאי 20 – 60 אשר התחילו להתאמן לקראת מרוץ השליחים שהפך לאחד האירועים הספורטיביים הבולטים בישראל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אירועי ספורט ייחודי. מרוץ הר לעמק/מערכת וואלה!, צילום מסך

במרוץ הר לעמק 2013 תבוצע ההשקה הראשונה של אפליקציית הר-לעמק לטלפונים ניידים "חכמים". האפליקציה פותחה על מנת לתת מענה למספר צרכים: בראש בראשונה לאפשר לרצים להפעיל, במקרה הצורך, כפתור מצוקה שיתריע במנהלת המרוץ וגם יציג את מיקומם, כך שזמן התגובה לעזרה לרץ יהיה קצר. האפליקציה מאפשרת לצוות המרוץ, לחברי הקבוצה הרצה, למלווים שלהם ובני המשפחה לעקוב אחר התקדמות הרצים לאורך המרוץ בכל רגע. בנוסף, יוכלו הרצים לראות את מיקומם ביחס לקבוצות אחרות, את קצב הריצה הממוצע שלהם ואת זמן ההגעה הצפוי של הרץ לתחנה הבאה. מדובר בגרסה ראשונה של האפליקציה, שפותחה על ידי חברת T.H.T המתמחה בפתרונות אוטומציה לתהליכים ארגוניים .המשתתפים יכולים להוריד את האפליקציה לטלפון עם יכולות GPS ותקשורת 3G.האפליקציה זמינה למשתמשי אנדרואיד ולבעלי מכשירי אייפד, אייפוד ואייפון.


אריק שלמון, מנהל המרוץ: "משימתנו בהר לעמק הינה לשלב ערכים של אהבת הארץ, טבע ואהבה לספורט, תוך הדגשת האלמנט הקבוצתי-חברתי. האנשים המופלאים שמתנדבים מכל הלב וקבוצות הרצים, הופכים את האירוע לחוויה בלתי נשכחת".

  • עוד באותו נושא:
  • מרוץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully