וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופית: אבי לוזון יתמודד בבחירות לוועד הפועל של אופ"א

24.4.2013 / 12:17

נמצא בין תשעה מועמדים שנאבקים על שמונה מקומות בוועד וינסה להיבחר בשנית. צפוי לרוץ שוב גם לתפקיד יו"ר ההתאחדות

יושב ראש ההתאחדות לכדורגל אבי לוזון יתמודד בבחירות הקרובות לוועד הפועל של אופ"א. לוזון הגיש לפני כחודש רשמית את מועמדותו להיבחר לקדנציה נוספת כאשר הבחירות יתקיימו ב-24 במאי במהלך קונגרס אופ"א בלונדון. אגב, על שמונה מקומות שמתפנים בוועד מתמודדים תשעה אנשים, מהם שישה שמנסים להיבחר פעם נוספת. לוזון נבחר לראשונה כחבר בוועד ב-2009 ואם ייבחר לקדנציה שנייה, יחזיק בתפקיד עד 2017. לוזון, אגב, חוגג היום (רביעי) את יום הולדתו ה-58.

הוועד הפועל של אופ"א מוגדר כ"ממשלת הכדורגל האירופי". הוא מורכב מ-15 חברים (ביניהם חמישה סגני נשיא שנבחרים על ידי חברי הוועד) ונשיא אופ"א מישל פלאטיני. כל שנתיים במהלך קונגרס אופ"א עומדים לבחירות מחצית מהחברים. לוזון נבחר לאחד מאותם חברים בבחירות הקודמות, שהתקיימו בדנמרק והיה לנציג הישראלי הראשון שנבחר לתפקיד. יש לציין כי לוזון, כמו כל חברי הוועד האחרים, מקבל שכר שמוערך בכ-66 אלף יורו לשנה עבור תפקידו.

נשיא אופ"א מישל פלאטיני עם אבי לוזון יושב ראש ההתאחדות לכדורגל. אדריאן הרבשטיין
נהנה מתמיכה רחבה. לוזון עם פלאטיני/אדריאן הרבשטיין

"אין ספק שאבי לוזון נהנה מתמיכה רחבה באופ"א", אמרו בהתאחדות. "החל מהתמיכה והידידות שקיימת בין לוזון לנשיא אופ"א, מישל פלאטיני, וכלה בקשרים ההדוקים שיש לו עם שאר חברי הוועד הפועל. סביר להניח שאם ירצה בכך, הוא ייבחר לקדנציה נוספת", אמרו בעבר בהתאחדות. במסגרת פועלו כחבר בוועד הפועל, אגב, רשם לוזון הישג גדול כשישראל נבחרה לארח את יורו 2013 לנבחרות צעירות.

לבחירה מחדש של לוזון לתפקיד באופ"א עשויות להיות השלכות גם לגבי תפקיד יושב ראש ההתאחדות. כזכור, בחודש פברואר העריכו גורמים בכירים בהתאחדות: "לוזון יתמודד בבחירות הקרובות בוועד הפועל של אופ"א ואם הוא יזכה, הוא יתמודד על תפקיד יו"ר ההתאחדות לכדורגל לקדנציה שלישית". הבחירות לראשות ההתאחדות לכדורגל יתקיימו במרץ 2014, ועל פי כל ההערכות לוזון, שמחזיק בתפקיד היו"ר בשש השנים האחרונות, ירוץ לקדנציה נוספת וזאת למרות הכחשות פומביות שנתן בחודשים האחרונים.

  • עוד באותו נושא:
  • אבי לוזון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully