וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: לוזון יתמודד לקדנציה נוספת אם ייבחר כנציג אופ"א

21.2.2013 / 14:10

על פי ההערכות, יו"ר ההתאחדות ירוץ לבחירות לוועד הפועל של אופ"א. אם ייבחר, יתמודד לקדנציה נוספת גם בהתאחדות

"אבי לוזון יתמודד בבחירות הקרובות בוועד הפועל של אופ"א, ואם הוא יזכה, הוא יתמודד עם תפקיד יו"ר ההתאחדות לכדורגל לקדנציה שלישית". כך העריכו הבוקר גורמים בהתאחדות לכדורגל ומקורבים ליו"ר ההתאחדות, אבי לוזון.

על פי כל ההערכות, לוזון יתמודד פעם נוספת בבחירות הוועד הפועל של אופ"א בבחירות שייערכו ב-24 במאי בקונגרס אופ"א בלונדון ואם ייבחר הוא ימשיך כחבר הנהלה מן המניין, תפקיד אותו הוא ממלא מאז תחילת הקדנציה הקודמת, במרץ 2009. הוועד הפועל של אופ"א מוגדר כ"ממשלת הכדורגל האירופי". הוא מורכב מ-15 נציגים, בניהם כאמור לוזון, וכל קדנציה היא לארבע שנים. לוזון נבחר לאחד מאותם נציגים בבחירות הקודמות, שהתקיימו בדנמרק והיה לנציג הישראלי הראשון שנבחר לתפקיד. יש לציין כי לוזון, כמו כל חברי הוועד האחרים, מקבל שכר שמוערך בכ-66 אלף יורו לשנה עבור תפקידו.

אבי לוזון, יו"ר ההתאחדות לכדורגל. ברני ארדוב
לא הולך כל כך מהר. לוזון/ברני ארדוב

כאמור, בהתאחדות ומקורביו של לוזון סבורים כי אם לוזון אכן ייבחר, הוא יתמודד לתפקיד יו"ר ההתאחדות פעם נוספת במטרה להיבחר בפעם השלישית בקדנציה הבאה שתיפתח ב-2014. ראוי לציין כי לוזון הצהיר בחודשים האחרונים בראיונות שונים כי אין לו כוונה להתמודד לקדנציה נוספת בהתאחדות.

למרות זאת, לפחות בשלב זה סיעת הפועל לא מצאה מועמד מתאים שיתמודד מול לוזון בבחירות הקרובות. לוזון לא הצביע בבחירות האחרונות לתפקיד יו"ר הוועד האולימפי, למרות היותו חבר מרכז מכבי ולמרות שנכח בהן, ובהתאם לכך נפוצו שמועות על אפשרות שיו"ר ההסתדרות, עופר עיני, לא מתכוון להריץ מועמד נגדו כאות הערכה על ההחלטה שלא לתמוך במועמד מטעם מכבי, יגאל כרמי. יחד עם זאת, ראוי לציין כי גם בהתאחדות לכדורגל וגם בוועד האולימפי הכחישו זאת והגדירו את השמועות כ"כאלה שאינן מבוססות וחסרות כל שחר".

בינואר 2011 קיבל הוועד הפועל החלטה לארח בקיץ הנוכחי את אליפות אירופה לנבחרות צעירות בישראל, מה שנחשב אולי להישג הגדול של לוזון בקדנציה הנוכחית. ישראל זכתה בבחירות ברוב גדול יחסית, כשקיבלה שמונה קולות וניצחה את צ'כיה, שקיבלה חמישה קולות בלבד. לפחות כרגע, נראה כי אם לוזון אכן ייבחר לוועד הפועל של אופ"א הוא ימשיך לקדנציה שלישית בהתאחדות.

מישל פלאטיני נשיא אופ"א. ברני ארדוב
בקשרי ידידות עם לוזון. מישל פלאטיני/ברני ארדוב

"אין ספק שאבי לוזון נהנה מתמיכה רחבה באופ"א", אמרו בהתאחדות. "החל מהתמיכה והידידות שקיימת בין לוזון לנשיא אופ"א, מישל פלאטיני, וכלה בקשרים ההדוקים שיש לו עם שאר חברי הוועד הפועל. סביר להניח שאם ירצה בכך, הוא ייבחר לקדנציה נוספת".

דוברת ההתאחדות לכדורגל, מיכל גרונדלנד, מסרה בתגובה: "יו"ר ההתאחדות לכדורגל אבי לוזון נתון כל כולו לעשייה היום-יומית לטובת קידום הכדורגל הישראלי. כרגע עניין זה לא מעסיק אותו, שכן יש לו משימות חשובות יותר על סדר היום מהבחירות לוועד הפועל של אופ"א שיתקיימו בסוף חודש מאי השנה".

בנושא אחר: כפי שפורסם אתמול, חבר הנהלת ההתאחדות לכדורגל, ניר חפץ, התפטר מתפקידו כנציג ציבור. הסיבה לכך, בין היתר, נעוצה בחוות דעת משפטית של ההתאחדות לפיה חפץ לא יוכל לקבל שכר או לכהן במקביל בתפקיד יו"ר המנהלת שאמורה לקום, בהיותו חבר הנהלה. חפץ עדיין לא סיכם על גובה שכרו, אך אמור לקבל שכר מההתאחדות. במהלך המשא ומתן עימו יבקש חפץ למנות לפחות שני אנשי שיווק שיסייעו לו במגעים מול הגופים השונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully