וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צ'אבי: "אלה המשחקים בהם רואים את מסי האמיתי"

שחקנה של ברצלונה אופטימי לקראת כשירותו של הארגנטינאי לקראת באיירן (ג', 21:45, ספ' 5) והוסיף: "אין לי ספק שפפ יהיה בעדנו". היינקס: "לא צריך עזרה מאף מאמן אחר"

כש-180 דקות מפרידות בין שתי ענקיות אירופאיות ומקום בגמר ליגת האלופות, יפתחו מחר (שלישי, 21:45, ספורט 5) ברצלונה ובאיירן מינכן את המאבק שלהן על הכרטיס שישלח אותן לאיצטדיון וומבלי. הבווארים, שמגיעים במומנטום נהדר, יקבלו את פניהם של הקאטלנים באליאנץ ארינה, וינסו להשיג תוצאה טובה לקראת הגומלין הענק בקאמפ נואו. לעומתם, הקבוצה של וילאנובה צפויה לקבל בחזרה את ליאונל מסי, שנפצע במשחק הראשון בשמינית הגמר מול פריס סן ז'רמן ועדיין לא שיחק משחק מלא מאז, בתקווה שהעילוי הארגנטינאי יחזיר לה את הניצוץ שחסר לה מעט בתקופה האחרונה.

מנג'ר באיירן מינכן יופ היינקס. רויטרס
מכיר יותר מכולם את הקבוצה שלו. היינקס/רויטרס

הגרמנים כבר שתו לא מעט בירה העונה, אחרי שהבטיחו לעצמם את תואר האליפות בשלב מוקדם, ותפסו את מקומם בגמר הגביע הגרמנים אחרי 1:6 מול האנובר ביום שבת. לחצי הגמר הגיעה באיירן לאחר שגברה 0:4 בסיכום שני המשחקים שלה מול יובנטוס, ובכלל, נדמה שאם יש קבוצה אחת ביבשת שלא ממש מפחדת מהענקית הקאטלנית, זוהי באיירן מינכן. הבווארים יחסרו את מריו מנדז'וקיץ' הפצוע, ומי שימשיך להנות מכך הוא מריו גומס, שכבש צמד בדריסה של באיירן בחצי גמר הגביע לפני יומיים.

אחד הסיפורים הצבעוניים לקראת המפגש הוא כמובן העובדה שמנג'ר ברצלונה לשעבר, פפ גווארדיולה, יחליף בקיץ את יופ היינקס, והתקשורת מתעסקת לא מעט בשאלה האם גווארדיולה מוביל את צוות הסיוע למנג'ר הנוכחי. "אני מעריך את פפ גווארדיולה, אבל אני לא צריך עזרה מאף מאמן אחר", חזר היינקס במסיבת העיתונאים שנערכה היום לקראת המשחק. "אני מכיר את הקבוצה שלי יותר טוב מכל אחד אחר, ואני יודע לא מעט לגבי הכדורגל הספרדי וברצלונה. לא היה שום קשר עד כה עם גווארדיולה". כשנשאל האם לדעתו ליאונל מסי ישחק, ענה המנג'ר הגרמני בקרירות: "אני מאמין שהוא יוכל לשחק, אבל זה לא משהו שגורם לי לכאב ראש. בארסה היא הרבה יותר מליאונל מסי".

מי שנשמע יותר מודאג מהמנג'ר שלו הוא חאבי מרטינס, שמכיר מקרוב את ליאונל מסי. "לצערי, כל דבר בברצלונה מדאיג אותי", אמר הקשר. "הם קבוצה מאוזנת מאוד ויש להם את השחקן הטוב בעולם. אפילו אם למסי יהיה יום רע, יש לו עוד חברים לקבוצה שמסוגלים לעשות עבודה טובה, כמו פדרו, אלכסיס, וייה, צ'אבי ואינייסטה". גם קפטן באיירן מינכן, פיליפ להאם יודע כי הארגנטינאי הוא לא המפתח היחיד: "ללא ספק, ברצלונה חזקה בהרבה כשמסי משחק, אבל יש לנו שחקנים שיכולים לפגוע בבארסה".

קפטן באיירן מינכן פיליפ להאם. רויטרס
ברצלונה היא הרבה יותר ממסי. להאם/רויטרס

מנגד, בברצלונה מגיעים למשחק כשהם יודעים שהמשימה שלפניהם תהיה הקשה ביותר שלהם עד כה העונה. טיטו וילאנובה ייאלץ למצוא פתרון בהגנה בעקבות הפציעות של קרלס פויול וחאבייר מסצ'ראנו, ויקווה, כמו מיליוני אוהדים ברחבי העולם, שהכוכב הגדול שלו, ליאונל מסי, יהיה כשיר ויוכל להוות פקטור משמעותי מול הגרמנים. התקשורת בספרד טוענת בתוקף כי הארגנטינאי עדיין לא עבר מבחן כשירות, וכי הטענות שהוא עשוי שלא לפתוח אינן מלחמה פסיכולוגית אלא אפשרות אמיתית.

"הסיכויים הם 50-50", אמר צ'אבי לקראת משחקה הקריטי של קבוצתו. "באיירן זו קבוצה גדולה, היא הגיעה לחצי הגמר בצורה יותר משכנעת מאיתנו. אבל גם מולם נמשיך בסגנון שלנו, ננסה לשלוט במגרש ולעשות את מה שאנחנו יודעים הכי טוב. אני מסכים שאנחנו לא נראים טוב כמו בשנים הקודמות, אבל המטרה שלנו היא לשנות את זה. יש לנו הרבה פצועים בהגנה ולא כולם בכושר, אבל מחר ננסה לחזור לרמה המוכרת שלנו".

על מצבו של חברו לקבוצה, אמר צ'אבי: "מסי מאוד רוצה לשחק. אלה המשחקים בהם רואים את מסי האמיתי, וגם מחר אני מקווה שנראה את הגדולה שלו. הוא רוצה להיות בכל משחק על המגרש ולכן היה לו קשה בתקופה האחרונה, אבל מחר אני בטוח שהוא יהיה כשיר במאת האחוזים". כשנשאל את מי יעודד פפ גווארדיולה, מנג'ר באיירן מינכן לעתיד, נה צ'אבי המחוייך: "אני מאמין שפפ הוא אוהד בארסה ושהוא יהיה בעדנו. מה שבטוח הוא שהוא יהנה מהמשחק הזה, לא משנה מה יהיה".

שחקן ברצלונה ליאונל מסי באימון. רויטרס
יהיה כשיר בזמן? מסי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully