וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל גלבוע/גליל עליון זכתה בליגה הבלקנית

21.4.2013 / 22:52

סאנדרס צלף 30 נק', קבוצתו שמרה על התואר עם 79:87 בגמר המותח (שתי הארכות) מול לבסקי. פלג: "הבאנו כבוד לגלבוע"

הפועל גלבוע/גליל עליון זכתה הערב (ראשון) בפעם השנייה ברציפות בליגה הבלקנית. הקבוצה מהצפון קיבלה את ההזדמנות להגן על תארה, ועמדה באתגר עם ניצחון 79:87 (לאחר שתי הארכות) בתום מותחן אדיר מול לבסקי סופיה שאירחה את הפיינל פור בבולגריה. שחקניו של ליאור ליובין התגברו על אווירה עוינת וידעו לחזור מפיגור ברבע הרביעי, בדרך לניצחון היוקרתי שסידר עוד גביע לארון של המנהל המיתולוגי עמית גל והפך את גלבוע/גליל לראשונה בהיסטוריה שמצליחה לזכות פעמיים ברציפות בליגה הבלקנית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עשו כבוד לכדורסל הישראלי. שחקני גלבוע/גליל עם הגביע/מערכת וואלה!, צילום מסך

המשחק נפתח בצורה מהוססת מצד גלבוע/גליל, שהסתמכה על נקודות של ראקים סאנדרס, שלבדו החזיק את הקבוצה בעניינים עם 12 נקודות ברבע הראשון (30 בסך הכל וגם 17 ריבאונדים בערב גדול) והוליך ל-17:18. לבסקי סופיה הפכה את התוצאה ברבע השני, עם הגנה משופרת וכמה סלים קלים שסייעו לה לברוח ל-27:36. סאנדרס צלף עוד שלשה, גם דגן יבזורי קלע מחוץ לקשת ולהפסקה ירדה גלבוע/גליל בפיגור 41:33.

יניב גרין וג'מאר סמית' דאגו לצמק את היתרון של הבולגרים לנקודה בלבד במהלך הרבע השלישי, אבל המארחים שוב ברחו והוליכו 52:58 בסיום הרבע. הקהל המקומי היה בטירוף, אבל שחקני גלבוע/גליל לא נשברו. ריצה נהדרת בפתיחת הרבע הרביעי הפכה את התוצאה ל-58:60, עם אסיסט של יבזורי לגרין, אבל פאבל איבנוב קלע שלשה ומרקו מרינוביץ' הגדיל ל-60:63, לפני שהקבוצה הישראלית איזנה מקו העונשין עם קליעה אחת של סאנדרס ושתיים מדויקות של גרין, ששלח את המשחק להארכה.

חמש דקות התוספת נפתחו עם יתרון של גלבוע/גליל אחרי שלשה של סמית' וסל של גרין, אבל הבולגרים לא הרימו ידיים והפכו ל-69:71 אחרי שלשה של נמניה פרוטיץ' וסל של מלאדן פאנטיץ' הגבוה. סאנדרס, מי אם לא הוא, ענה עם דאנק בצד השני וסמית' הגדיל את היתרון מהקו ל-71:75. מספיק? כנראה שלא. לבסקי הצליחה להשוות שוב, ובמהלך האחרון נמרוד טישמן החטיא והגמר הדרמטי נגרר להארכה נוספת.

הפעם גלבוע/גליל לא נתנה לזה לברוח מבין הידיים. יבזורי צלף שלשה, סאנדרס המצוין חדר בקלות כדי להוסיף עוד שתיים וההפרש צמח ל-77:86. מכאן לבסקי כבר לא הצליחה לחזור, גלבוע/גליל שמרה על מרחק הביטחון וחגגה אחרי 50 דקות מתישות תואר אירופי נוסף עם 79:87. ממש מכבי תל אביב של הליגה הבלקנית.

קלעו לגלבוע/גליל עליון: ראקים סאנדרס 30 נקודות (17 ריבאונדים), יניב גרין 16, ג'מאר סמית' 14, דגן יבזורי 9, קני הייז ומיטשל וואט 8 כל אחד, נימרוד טישמן 2, עמית שמחון ויועד בית יוסף שותפו ולא קלעו.

הרבו ללבסקי סופיה: מרקו מרינוביץ' 18, מלאדן פאנטיץ' 17, נמניה פרוטיץ' 13.

מאמן הפועל גלבוע/גליל עליון ליאור ליובין על כתפיו של עוזרו, ברק פלג. אדריאן הרבשטיין
שמר על התואר. ליאור ליובין/אדריאן הרבשטיין

יניב גרין: "המשחק הכי קשה שהייתי שותף בו"

עוזר המאמן ברק פלג אמר לאחר הזכייה: "וואו. בתום חמישה ימים אינטנסיביים קיבלנו גמר עם פלשאבק לעונה החולפת. יש כאן שחקנים שאנחנו קוראים להם ילדים והם מלאי תשוקה למשחק ואינם מוכנים לוותר בשום רגע. הבאנו כבוד לגלבוע, עוד הישג להיסטוריה המרשימה של המועדון. שמחים ומחכים לשוב לארץ".

דגן יבזורי הוסיף: "כל שנה זה הופך להיות יותר ויותר קשה. שנה שעברה הארכה אחת, השנה כבר נזקקנו לשתיים. לא שיחקנו טוב ברוב המשחק, אבל אני שמח שגם משחק שכזה אנחנו יודעים ומצליחים לנצח".

יניב גרין חגג גם הוא בסיום: "זהו ללא ספק המשחק הכי קשה שהייתי שותף בו בחיי. ככה זה בחיים, מה שהכי קשה להשיג, הוא בסופו של דבר הכי מתוק. זהו ניצחון של רצון עז למרות משחק לא טוב. עשינו זאת בעבודה קשה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully