וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מונטה קרלו: נובאק דג'וקוביץ' ניצח את רפאל נדאל בגמר

המדורג ראשון נקם על ההפסד ברולאן גארוס וקטע רצף של 8 זכיות ו-46 נצחונות מצד השור ממאיורקה, עם 2:6, 6:7 נהדר

נובאק דג'וקוביץ' קטע הערב (ראשון) את אחד הרצפים המרשימים ביותר בטניס העולמי בשנים האחרונות - רצף הנצחונות של רפאל נדאל בטורניר מונטה קרלו. הסרבי האדיר ניצח את השור ממאיורקה 2:6, 6:7 בגמר המרתק, ובכך הגיע לו לסוף רצף בן 46 נצחונות של נדאל, שכללו גם שמונה זכיות רצופות בטורניר המאסטרס היוקרתי בעשר השנים האחרונות. מי שחשב שהניצחון של הספרדי על דג'וקוביץ' ברולאן גארוס של 2012 אמר שהוא עדיין בלתי מנוצח על חימר, התבדה הערב, ובגדול. מה יהיה באליפות צרפת הפתוחה הקרובה, שתצא לדרך בעוד כחודש?

הטניסאי הסרבי נובאק דג'וקוביץ'. AP
הכי גדול כיום, גם על חימר. נובאק דג'וקוביץ'/AP

עד היום, יש לציין, המאזן בין שני האלופים הגדולים הללו על החימר הראה על 12 נצחונות לנדאל, לעומת שניים בלבד של דג'וקוביץ'. אלא שהערב הסרבי נראה בשיאו, ולאחר שנזקק לשלוש מערכות בשתי פעמים שונות בסיבובים המוקדמים (לעומת יריבו, שהפסיד מערכה אחת בלבד לאורך כל השבוע), לרגע האמת הוא בכל זאת הגיע הרבה יותר חד, מדויק ונחוש. הניצחון הערב הכניס אותו להיסטוריה, כשחקן הראשון שמנצח את נדאל על שלושה מגרשי חימר שונים.

הטניסאי הספרדי רפאל נדאל. GettyImages
הרצף העצום הגיע לסיומו. נדאל/GettyImages

מהלך המשחק

מערכה 1

דג'וקוביץ' פתח היטב עם ההגשות שלו, וניצח את המשחקון הראשון במהירות. נולה המשיך בפתיחה החזקה שלו גם במשחקון השני, ואחרי שהפעיל לחץ על נדאל, הצליח גם לשבור לאחר משחקון ארוך, ושוב לשמור על ההגשות שלו בדרך ל-0:3. נדאל קפא ונולה הוסיף עוד שבירה בדרך ל-0:5. הספרדי שוב התקשה בהגשות שלו ודג'וקוביץ' כבר היה על סף ניצחון במערכה כולה, אך התעשת בזמן וצימק ל-5:1, ואפילו השיג שבירה בדרך ל-5:2. דג'וקוביץ' לא ויתר ולמרות שנדאל נראה חד יותר, הצליח אחרי עוד משחקון ארוך לזכות בנקודת המערכה השמינית ולרשום ניצחון 2:6 במערכה כולה, תוך 49 דקות ו-14 שניות.

מערכה 2

נולה המשיך את המומנטום והגיש בפתיחת המערכה השנייה בדרך ל-0:1 קל, אך נדאל ענה גם כן בניצחון קל במשחקון הבא, וסוף סוף נראה כמו נדאל הישן והטוב. במשחקון החמישי השור ממאיורקה השיג שתי אפשרויות שבירה, ניצל את השניה, שמר על הגשותיו שלו ועלה ל-2:4. קאמבק? רק לרגע, כי דג'וקוביץ' ענה עם משחקון הגשה מצוין, ומיד השיג שבירה משלו כדי לאזן ל-4:4 ולאחר מכן לעלות ל-4:5. במשחקון העשירי ביצע דג'וקוביץ' שגיאה לא אופיינית וסידר לנדאל יתרון 15:40 על ההגשה שלו. הסרבי שלח כדור לא מדויק נוסף שיצא החוצה, זעם על השופט וצנח לפיגור 6:5. אלא שהמשחק המטורף הזה נמשך, ודג'וקוביץ', קר רוח מתמיד, ענה עם משחקון אדיר בו שבר את נדאל על האפס כדי לכפות שובר שוויון. המדורג ראשון בעולם המשיך את המומנטום בטיי-ברייק, השיג מיני-ברייק ועלה ל-0:2 מהיר ואז ל-1:4. נדאל פשוט לא עמד בקצב, ראה את יריבו בורח ל-1:6, ומנצל כבר את המאץ'-פוינט הראשון שלו כדי לסגור את המערכה תוך 63 דקות ולחגוג זכיה נהדרת בטורניר.

הטניסאי הסרבי נובאק דג'וקוביץ' חוגג זכיה בטורניר מונטה קרלו. רויטרס
כמה זה מתוק. דג'וקוביץ'/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully