וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוהדי לבסקי סופיה: היסטוריה של גזענות ואלימות

התיעוד המזעזע של האוהדים הבולגרים חוגגים יום הולדת לאדולף היטלר היו רק חלק משורה של שערוריות שדבקו בהם בעבר

צפו בחגיגות יום ההולדת להיטלר, שהסעירו את בולגריה:

התמונות בהן נראים אוהדי לבסקי סופיה חוגגים יום הולדת להיטלר ממשיכות להכות גלים ולהסעיר את בולגריה. כזכור, במהלך משחק הצמרת במחזור ה-23 של הליגה הבולגרית אמש (שבת) בין לבסקי לליטקס לובץ הניפו אוהדי לבסקי שלט גדול רחב וגדול ובו נכתב "יום הולדת שמח", ולצידו נראו מספר שלטים נוספים עם ציורים של צלבי קרס, לכבוד יום הולדתו של הצורר הנאצי, שנולד ב-20 באפריל בשנת 1889. גם אוהדי ליטקס לא טמנו ידם בצלחת ותלו בעצמם שלט גזעני: "יום הולדת שמח. בואו ננקה את בולגריה ליום אחד".

האירוע הזה, למען האמת, היה רק אחד מתוך רצף של אירועים שערורייתים ואלימים בהם היו מעורבים אוהדי לבסקי. ארגון אוהדי האולטראס של לבסקי נודע בעבר בשל מספר תקריות גזעניות ואלימות, בעיקר כאשר מזדמן להם מפגש עם אוהדי היריבה העירונית צסק"א סופיה. במהלך חודש ינואר האחרון, רגע לפני דרבי שתוכנן בין היריבות המושבעות, החלו אוהדי לבסקי במהומות ובעימותים עם אוהדי צסק"א, במהלכם עשרה אוהדי נעצרו וכמה מהם אושפזו בבית החולים עם פגיעות קשות.

אוהדי לבסקי סופיה. GettyImages
היסטוריה ארוכה ולא מחמיאה. אוהדי לבסקי/GettyImages

בעונה שעברה, למשל, חשפו את פרצופם הגזעני דווקא לעבר שחקן משלהם, כשבאסילה דה קרבאליו, שחקן שחום עור מגינאה שהוחתם בקבוצה, ספג קריאות גזעניות. החלוץ, שכבש שער באותו משחק, רץ לחגוג עם אוהדי לבסקי בסיום, אך התקבל בצורה מכוערת במיוחד - כשהאוהדים הגיבו בהשלכת בננות לעברו, בקריאות גזעניות, בשריקות בוז, ובתנועות המדמות הליכה של קוף. הפרשייה הסתבכה כאשר גם חלק מהסדרנים החלו בעימות פיסי עם החלוץ שחום העור.

לאוהדים הללו, מסתבר, שיש כוח לא מבוטל במועדון עצמו. רק לפני כשבוע וחצי התפטר מאמן לבסקי, איליאן אילייב מתפקידו, לאחר ששורה של תוצאות חלשות הביאו אותו לעימות עם אוהדי הקבוצה הפנאטים, שאף ניסו לחסום את מכוניתו ולתקוף את אוטובוס הקבוצה. המשטרה הבולגרית עצרה 20 אוהדים בגין אלימות כלפי השחקנים, אך נראה שאוהדי לבסקי ממשיכים להתפרע.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

צפו בקריאות הגזעניות ובקללות לעבר שחקן שחום עור בקבוצה שלהם

אוהדי לבסקי וצסק"א בעימותים אלימים במיוחד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully