וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מונטה קרלו: רפאל נדאל ונובאק דג'וקוביץ' עלו לגמר

נדאל, שמחפש תואר תשיעי רצוף, ניצח במשחק ענק 3:6, 6:7 את צונגה, ויפגוש את דג'וקוביץ', שהביס 2:6, 1:6 את פוניני הפצוע

רפאל נדאל ונובאק דג'וקוביץ' העפילו היום (שבת) לגמר טורניר מונטה קרלו, וסידרו לחובבי הטניס מפגש קלאסי ומסקרן בגמר הטורניר היוקרתי. נדאל גבר על ג'ו ווילפרד צונגה, דג'וקוביץ' גבר על פאביו פוניני, ומי שנחשבים כיום לשני הטניסאים הטובים בעולם (כנראה) ייפגשו בקרב ישיר על החימר במונאקו.

ראשון לעלות לגמר היה נדאל, שפשוט לא עוצר. הטניסאי הספרדי, שנמצא בעיצומו של קאמבק חלומי ושרד קרב מתיש ברבע הגמר מול גריגור דימיטרוב הבולגרי, ניצח בצורה מרשימה 3:6, 6:7 את ג'ו ווילפריד צונגה הצרפתי. כעת הוא רחוק משחק אחד מתואר תשיעי בטורניר המאסטרס 1000 היוקרתי (סך פרסים 2.6 מיליון יורו).

הטניסאי הספרדי רפאל נדאל. רויטרס
בדרך לזכייה תשיעית. רפאל נדאל/רויטרס

נדאל סיפק טניס נהדר בדרך לניצחונו ה-46 ברציפות במונטה קרלו. צונגה, שחגג אתמול עלייה ראשונה בקריירה לחצי הגמר בטורניר הזה, לא מצא תשובה לחבטות ההעברה הנפלאות של הספרדי, שחזר מהפציעה כמו חדש. נדאל חגג על החימר, שבר פעמיים במערכה הראשונה וביצע רק ארבע טעויות בלתי נחוצות.

צונגה נותר חסר אונים גם בפתיחת המערכה השנייה, כשנדאל שבר כבר במשחקון השני וכפה על הצרפתי לא מעט שגיאות. זה נראה כבר גמור, אבל אז צונגה נכנס לעניינים בצורה מופלאה. הוא לקח קודם כל את המשחקון הרביעי, שבר פעם אחת כדי לצמק ל-5:2 ואז הציל ארבע נקודות משחק כדי הלחיץ את נדאל לקראת משחקון ההגשה הבא שלו. נדאל אכן התקשה, הציל שתי נקודות שבירה ולאחר מכן כבר נכנע. בעידוד הקהל, צונגה המשיך ל-5:5 והכריח את נדאל שוב להתעלות. השניים שמרו על ההגשות והלכו לשובר שוויון, בו נדאל יצא עם ידו על העליונה לאחר קרב משובח.

הטניסאי הסרבי נובאק דג'וקוביץ'. רויטרס
יצליח לדגדג את רפא על החימר? דג'וקוביץ'/רויטרס

לדג'וקוביץ' זה כבר הלך הרבה יותר בקלות, עם ניצחון 2:6, 1:6 על פביו פוניני האיטלקי (35 בעולם). האיטלקי, שהדיח בדרך שני טניסאי טופ-10 (תומאס ברדיך ורשארד גאסקה) ונהנה מטורניר מצוין, עלה מעט פצוע למשחק, ובמהלך המערכה הראשונה נזקק פעמיים לטיפול רפואי. האיטלקי נראה מוגבל, ובמערכה השנייה דג'וקוביץ' המשיך לדרוס את יריבו בלי בעיות, בדרך לגמר השלישי שלו במונטה קרלו.

הבעיה: דג'וקוביץ' זוכר שהוא כבר הפסיד עמיים בגמר מול נדאל במונטה קרלו. ב-2009 נולה גרר את "השור ממיורקה" לקרב של שלוש מערכות, אבל בשנה שעברה הספרדי איבד ארבעה משחקונים בלבד בגמר מול הסרבי. זה יהיה המפגש ה-34 בין שני הענקים, והמאזן ביניהם עומד על 15:19 לנדאל. זה יהיה המפגש הראשון ביניהם מאז גמר הרולאן גארוס ב-2012, אז ניצח רפא בארבע מערכות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully