וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגת העל: ברק נתניה ניצחה 94:99 את מכבי חיפה

למרות 32 של גל מקל, הירוקים איבדו את המקום השני לאילת שניצחה את מכבי ראשל"צ 76:95. מכבי אשדוד נשארה בליגה

המחזור ה-23 בליגת העל, שהוא הראשון בבית העליון והתחתון, נמשך הערב (חמישי) עם שלושה משחקים נוספים. בבית העליון נרשמה מיני הפתעה כשמכבי חיפה נעצרה לאחר שישה ניצחונות רצופים ופתחה את השלב השני בליגה עם הפסד לברק נתניה 99:94 למרות שגל מקל רשם שיא קריירה של 32 נקודות ומשחק אישי מצוין. הירוקים איבדו את המקום השני לטובת הפועל אילת שעלתה לשם אחרי 76:95 על מכבי ראשון לציון שמסתבכת. בבית התחתון מכבי אשדוד פיגרה במשך רוב המשחק נגד הפועל חולון, אבל הצליחה לנצח 79:83, הבטיחה את הישארותה בליגה והיא מתקרבת לפלייאוף העליון. המשחק בין מכבי תל אביב להפועל י רושלים יתקיים רק בעוד שבועיים.

אפיק ניסים, שחקן הפועל אילת. אדריאן הרבשטיין
משחק מצוין שלו. הופסון/אדריאן הרבשטיין

הפועל אילת - מכבי ראשון לציון 76:95

הפועל אילת הוכיחה גם הערב שהיא ההפתעה הנעימה של העונה ואחרי שהיא ביססה את המקום השלישי, היא ממשיכה לפנטז על המקום השני בזכות ניצחון במשחק חד צדדי לחלוטין. הערב היא עלתה אליו בעקבות ההפסד של מכבי חיפה, אבל היא יודעת שיהיה לא פשוט לשמור עליו. הכתומים סופגים הפסד שלישי רצוף עם משחק חלש מצידם. אפיק ניסים באילת היה המצטיין עם 20 נקודות ואלי הולמן הוסיף 19. בראשון לציון הבולט היה אדריאן יוטר עם 19.

לזאריק ג'ונס הפצוע לא שיחק, ואת המשחק פתחה אילת טוב יותר כשאלי הולמן קלע שש נקודות מה-11 הראשונות של הדרומיים. מהר מאוד אילת הצליחה ליצור לעצמה יתרון והגיעה לפער דו ספרתי, אבל שון דאוסן הצליח לעצור את הדהירה עם שלשה לקראת סיום הרבע שנגמר ב-16:25. דווקא אחרי שראשון לציון עשתה סימנים של חזרה והקטינה לארבע, אילת שוב ברחה כששתי שלשות של אבי בן שימול וסקוטי הופסון סידרו יתרון 13. הכתומים לא התייאשו וקיזזו לחמש, אבל אילת עם 37:49 בהפסקה.

יוטר ורייט ניסו לנגוס בהפרש בפתיחת הרבע השלישי, אבל הולמן וטילמן דאגו לנקודות אצל המקומיים. הופסון הגדיל ל-15 וראשון לציון נראתה אומללה. אפיק ניסים הלך לקו פעם אחר פעם ודייק בזריקות שלו כשאילת פשוט דרסה בדרך ל-56:74 בסוף הרבע. דניאל איידן קלע שמונה נקודות רצופות לראשון לציון, אבל אילת המשיכה לדהור קדימה והמשיכה לנסות להגדיל את היתרון וחגגה בסיום 76:95.

קלעו להפועל אילת: אפיק ניסים 20 נקודות, איליי הולמן 19 (8 ריבאונדים), ג'רום טילמן 18 (7 ריבאונדים ו-3 חטיפות), סקוטי הופסון 16, אבי בן שימול 7, לארי אובנון 4, אוריה מזרחי, דור שופן וגיא כהן 3 כל אחד, יחזקאל סקוורר 2, טוני יאנגר שיחק ולא קלע.

קלעו למכבי ראשון לציון: אדריאן יוטר 17 (7 ריבאונדים), ג'וליאן רייט 15, ווילי וורן 12, דניאל איידן 8, אור סולומון 7, שון דאוסן 6, עמית בן דוד 5, ניצן חנוכי, ניר כהן וגיא פרבר 2 כל אחד.

שחקן מכבי חיפה גל מקל. קובי אליהו
כבר רוצים שהפלייאוף יתחיל. גל מקל/קובי אליהו

ברק נתניה - מכבי חיפה 94:99

אחרי שהבטיחה בשבוע שעבר את המקום השני בתום העונה הסדירה בעקבות ניצחון על מכבי ראשון לציון, הירוקים הורידו את הרגל מהגז וחוו משחק פחות טוב שהסתיים בהפסד אחרי שישה ניצחונות רצופים. גל מקל הגיע למשחק מצוין וסיים עם 32 נקודות בדרך לשיא קריירה, אבל החברים שלו היו ביכולת נמוכה מרמתם. בראד גרינברג הורחק ברבע האחרון, אבל דווקא בלעדיו הקבוצה שלו השלימה ריצת 0:14 שכפתה משחק צמוד בדקות האחרונות. אלא ש-20 נקודות של ראמל בראדלי ו-18 של יהוא אורלנד השאירו את נתניה עם הניצחון.

גל מקל היה האס של מכבי חיפה בדקות הראשונות, כשהוא קלע שמונה נקודות מתוך התשע הראשונות של הירוקים, בעוד בחיפה הבולט היה אייל שולמן שקלע שבע מה-11 הראשונות. אף אחת לא הצליחה לברוח ואחרי שדונטה סמית' צלף לשלוש, טמיר אריאלי הוריד את המארחים ליתרון 22:23 עם סיום הרבע. דונטה סמית' היה אחראי לשלשה הראשונה של חיפה ברבע השני, אבל מורגן החזיר לנתניה את היתרון ושולמן עם שלשה מצוינת הקפיץ לשבע. כשנראה היה שנתניה בורחת, סטול החזיר את חיפה ושמר על משחק צמוד. בשניות האחרונות קילינגסוורת' ואורלנד קלעו ליי אפים קלים שהשאירו את נתניה עם יתרון 46:54 בהפסקה.

נתניה המשיכה לשלוט בפתיחת הרבע השלישי כאשר בראדלי דאג לנקודות בצד של המארחים. קלאת'ס ומקל החזירו את חיפה בצורה טובה, אבל נתניה המשיכה לדאוג ליתרון. דולב דראפיץ' סיים את הרבע עם שלשה שהשאירה את נתניה עם יתרון 63:77. ברבע האחרון בראד גרינברג לא שלט בעצמו, סינן מילים קשות לשופטים וראה את הדרך החוצה כשרמי הדר מילא את מקומו על הקווים. בראדלי ואורלנד המשיכו עם השלשות בנתניה, שהגיעה כבר ל-90 נקודות, אבל דווקא בשלב הזה הירוקים רצו 0:14 והורידו לחמש כשנותרו 45 שניות לסיום ובזמן שנתניה לא הפסיקה להחטיא. קילינגסוורת' עצר את הדהירה מהקו של חיפה שקלעה לבדה במשך ארבע דקות וחצי. חנן קולמן צלף שלשה ומקל עם עוד סל הקטין לשלוש כשנותרו שתי שניות, אבל זה הסתיים ב-94:99 לנתניה.

קלעו לברק נתניה: ראמל בראדלי 20, יהוא אורלנד 18, אייל שולמן 17 (8 אסיסטים), מרקו קילינגסוורת' 13, דרון וושינגטון 9, טמיר אריאלי 8, ריימר מורגן ודולב דראפיץ' 6 כל אחד, אלירן גואטה 2. שיחק ולא קלע: שגב זיקרי.

קלעו למכבי חיפה: גל מקל 32, פט קלאת'ס 23, דונטה סמית' 14, ג'יימס תומאס ופול סטול 7 כל אחד, חנן קולמן 4, עידו קוז'יקרו 3, אנטון שוטבין ואלכס צ'וברביץ' 2 כל אחד. שיחק ולא קלע: קורי קאר.

עופר ברקוביץ' מאמן מכבי אשדוד. ברני ארדוב
הורחק, אבל קבוצתו לא נפגעה. עופר ברקוביץ'/ברני ארדוב

הפועל חולון - מכבי אשדוד 83:79

מכבי אשדוד מוכיחה שלמרות פתיחת העונה הלא מספיק טובה שלהם, הם לפחות מסמנים וי אחד גדול על נושא ההישארות בליגה. גם ללא עופר ברקוביץ', שהורחק בשלב מוקדם של המשחק, אשדוד הצליחה לחזור מצוין למרות שחולון הכתיבה את הקצב, והניצחון באולם הפחים מקרב אותה עוד יותר לעבר הפלייאוף העליון. חולון לעומת זאת תצטרך להמשיך ולהיאבק על מקומה בליגת העל. חמישה שחקנים מאשדוד סיימו בדאבל פיגרס ובראשם דיימון סימפסון עם 16 נקודות. בחולון קלעו רק חמישה שחקנים, ובראשם פרנק האסל עם 24 ו-17 ריבאונדים. שלומי הרוש קלע 14 נקודות, מתוכם ארבע שלשות.

האירוע המשמעותי הראשון במשחק הגיע כמה דקות לאחר פתיחתו כאשר עופר ברקוביץ' מחה כנגד החלטות השיפוט, נכנס למגרש וחטף שתי טכניות שעלו לו בהרחקה. בזמן שברקוביץ' יצא, חולון דהרה קדימה וכבר הובילה 4:15. ההפרש רק הלך וצמח ככל שנקפו הדקות, וחולון טיפסה ל-10:23 אחרי ששלומי הרוש קלע שמונה נקודות. עד סיום הרבע אשדוד הצליחה לצמק ל-26:20. חג'ג' עוד הוריד לשתיים ברבע השני, אבל דייסון נכנס מצוין לעניינים והחזיר לפער דו ספרתי. עד המחצית יזרעאלי וחג'ג' איזנו ל-39:39.

שתי הקבוצות החליפו הובלות בפתיחת הרבע השלישי, ושלומי הרוש עם שלשה שנייה של חולון במחצית השנייה העניק ביטחון למקומיים, שהמשיכו עם ריצת 0:8 אחרי שהרוש המשיך לצלוף מחוץ לקשת, וחולון ירדה בסוף הרבע עם יתרון 56:61. יזרעאלי דאג שחולון לא תברח עם דקות טובות, ודווקא בשלב הזה הרוש התחיל להחטיא מחוץ לקשת את הזריקות שלו. ג'יימי סקין העניק יתרון לאשדוד עם שלשה, אבל גם ההמשך היה צמוד. קולינס קלע שתיים לאשדוד, ווטרס איזן ל-79:79. הרוש החטיא שלשה קריטית ואשדוד סגרה את הסיפור עם 79:83.

קלעו להפועל חולון: פרנק האסל 24 ו-17 ריבאונדים, דומיניק ווטרס 15 ו-10 אסיסטים, ג'רום דייסון ושלומי הרוש 14 כ"א, לורנס היל 12 ו-15 ריבאונדים.

קלעו למכבי אשדוד: דיימון סימפסון 16 ו-8 ריבאונדים, ג'יימי סקין 15 ו-9 ריבאונדים, מארדי קולינס 15 ו-8 ריבאונדים, דרור חג'ג' 14, גוני יזרעאלי 10, אוסטין פרימן 9, דניאל גור אריה וזאק גורדון 2 כ"א.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully