וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורוליג: צסק"א בפיינל פור, אנדולו כפתה משחק חמישי

הרוסים עלו בפעם העשירית ב-11 שנים אחרי 85:94 במשחק 4 על קאחה. קאמבק משוגע קבע 73:74 לטורקים על אולימפיאקוס

אימג'בנק GettyImages

שתי פיינליסטיות היורוליג מהעונה שעברה הגיעו הערב (שישי) אל משחק מספר 4 בסדרות ההצלבה שלהן כשהן צועדות ביתרון 1:2 ואחרי הפסד כואב במשחק השלישי, שמנע מהן סוויפ. שתיהן קיוו להשלים את המלאכה ולעלות לפיינל פור, שם כבר ממתינה כמובן ריאל מדריד, אבל רק אחת עשתה זאת. צסק"א מוסקבה, שגברה 85:94 על קאחה לבוראל בספרד תהיה בלונדון. אלופת אירופה אולימפיאקוס לעומת זאת, תשחק במשחק חמישי ומכריע מול אנדולו אפס, שרצה 0:6 בחצי הדקה האחרונה ובזכות סל ניצחון של ג'אמון לוקאס ניצחה בביתה 73:74 משוגע.

ג'אמון לוקאס ג'ורדן פארמר אנדולו אפס. Salih Zeki Sayar, GettyImages
סל ניצחון סנסציוני. לוקאס חוגג עם פארמר/GettyImages, Salih Zeki Sayar

קאחה לבוראל - צסק"א מוסקבה 94:85

סגנית אלופת אירופה ביקשה לשכוח כמה שיותר את המשחק השלישי, בו ספגה את התבוסה הגדולה בתולדותיה בשלב ההצלבה של היורוליג, 21 הפרש. אחרי מחצית ראשונה צמודה, זה בדיוק מה שהיא עשתה, כשהיא נעזרת בכל הניסיון שלה וביכולת מצוינת של ויקטור חרייאפה וסוני ווימס. קאחה איבדה את הראש וזעמה על השופטים, הפער הלך וצמח ולמרות כמעט קאמבק של הספרדים, שהרוסים חגגו עוד עלייה לפיינל פור, עשירי ב-11 השנים האחרונות.

צסק"א פתחה היטב בהגנה, אבל שלשה של מילקו בייליצה עוררה את קאחה. תאודוסיץ' וסוני ווימס עבדו היטב בהתקפת הרוסים, אבל בייליצה המשיך לצלוף והשאיר את הספרדים צמודים והרבע הראשון הסתיים ב-20:22 לצסק"א.

ממש כמו הרבע הראשון, גם השני המשיך להיות צמוד, כשננאד קרסטיץ' נכנס לעניינים, אבל קאחה מוצאת תשובה לכל מהלך של הרוסים. שתי נקודות ראשונות של תיאו פפאלוקאס, שהגיעו מהקו, הורידו את צסק"א למחצית עם יתרון זעום, 34:36.

צסק"א נכנסה מצוין לרבע השלישי עם שלשות של מיצוב ו-ווימס, שהעלו אותה ליתרון שיא במשחק, 36:44. נוצ'יוני איבד את הראש וחטף טכנית והפער המשיך לצמוח לטובת הרוסים. רגע לפני שזה נגמר, קאחה רצה ל-2:9 וחזרה לחיים, מה שהכריח את מסינה לקחת פסק זמן. הטיים אאוט הזה העיר מחדש את צסק"א ועוד ריצה קטנה בסיום הרבע הורידה אותה למנוחה עם 54:67 מבטיח מאוד.

קאחה הייתה נואשת לצמק בפתיחת הרבע המכריע, אבל שלשה של סן אמטריו נענתה באחת מהצד השני של חרייאפה והיתרון הרוסי נשאר גדול. קאחה כבר צימקה למינוס שמונה וכדור שלה, אך החטיאה ומאמנה ז'אן טבק ספג עבירה טכנית. הספרדים פשוט לא הפסיקו לעשות שטויות ונוצ'יוני המתפרע שלח מרפק לפניו של תאודוסיץ', מה שעלה לו בעבירה לא ספורטיבית, דווקא כאשר הפיגור ירד לתשע. המשחק המשיך להתחמם, נמניה בייליצה וחרייאפה ספגו טכניות הדדיות אחרי עימות, אבל כלום לא מנע מצסק"א לשייט לניצחון. קוזר עלה ל-19 נקודות עם שלשה שצימקה לשמונה, 1:45 לסיום ומיד לאחר מכן הורטל תפר עוד אחת ופתאום, רק חמש הבדל, 1:35 לבאזר. עוד חטיפה, דאנק של הורטל וזה רק שלוש, לא ייאמן. תאודוסיץ' כמעט איבד, אבל רגע לפני ששעון ה-24 נגמר הוא צלף שלשה אדירה והעלה את צסק"א ל-82:88. לאמפה החטיא שלשה קריטית, ווימס סחט עבירה והפעם היה זה תורו של סן אמטריו לקבל את הטכנית, כששחקני קאחה פשוט רוצים להרוג את השופטים. זה גם גמר את המשחק וצסק"א ניצחה, 85:94.

שלושה שחקנים בצסק"א סיימו עם 19 נקודות: קרסטיץ', ווימס וחרייאפה, שקטף גם 12 ריבאונדים. תאודוסיץ' תרם 13. מלבד קוזר, שקלע 19 לקאחה, הורטל שוב בלט עם 17 וסן אמטריו הוסיף 15.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
מילוש תאודוסיץ' צסק"א מוסקבה. Rafa Rivas, GettyImages
נקמו וסגרו את הסדרה. תאודוסיץ'/GettyImages, Rafa Rivas

אנדולו אפס - אולימפיאקוס 73:74

לפעמים קשה להסביר כמה גדול יכול להיות הספורט, אבל זה בדיוק מסוג המשחקים שמזכירים לנו. 33 שניות לסיום אלופת אירופה מיוון עוד הובילה בחמש נקודות, אבל היא איבדה את הראש לחלוטין, נכנעה לריצת 0:6 כולל סל ניצחון של ג'אמון לוקאס שתי שניות לסיום והפסידה, אחרי שהובילה כל המשחק. הסדרה הפנטסטית הזו תוכרע במשחק חמישי ביוון, יהיה לוהט.

אולימפיאקוס הבהירה כבר מהרגע הראשון שהמשחק הזה לא יהיה כמו הקודם. פפאניקולאו צלף שתי שלשות, הוסיף סל ועבירה וקבע 5:13 אחרי חצי רבע. עוד שלשה של לואו כבר הכניסה את המארחים ללחץ, אבל הם גירדו את דרכם חזרה למשחק, לפני שלואו שוב צלף מחוץ לקשת והרגיע אותם. הרבע הראשון הסתיים ב-12:20 יפה ליוונים.

שש מהירות של סטנקו באראץ' בתחילת הרבע החזירו את אנדולו למשחק, אבל עוד שלשה יוונית, הפעם של סלוקאס, שמרה אותם ביתרון. פארמר סוף כל סוף עלה על הלוח אחרי 15 דקות של כדורסל, אבל כרגיל, בכל פעם שאנדולו קיוותה להתקרב, היא חטפה, כאשר סלוקאס קבר עוד צ'אקה מחוץ לקשת. שלשה של טונצ'רי הורידה את הפיגור הטורקי לנקודה בלבד. פפאניקולאו המשיך להיות האיש של היוונים ו-14 נקודות שלו, כולל שלשת באזר, הורידו את אולימפיאקוס להפסקה ביתרון 38:44.

המחצית השנייה נפתחה עם הרבה מאוד לחץ מצד שתי הקבוצות, מה שהוביל לירידה באחוזי הדיוק ובקצב. ספאנוליס הצליח לשמר את היתרון הקטן, אבל הטורקים נותרו דבוקים וחמש דקות לסיום הרבע, התוצאה עמדה על 47:51 לאורחים. הטורקים התקרבו והתקרבו, אבל פשוט לא הצליחו לעלות ליתרון, כאשר וויאצ'יץ' נשאר על אפס נקודות. את הרבע השלישי והרע במיוחד שלה, סיימה אלופת אירופה ביתרון קטן, 56:58.

עם פתיחת הרבע האחרון, סל של ארדן החזיר את אנדולו לשוויון לראשונה מאז הרבע הראשון ומיד לאחר מכן הוא גם השלים מהפך. היוונים נתקעו על שתי נקודות בארבע הדקות הראשונות של הרבע, עד שהיינץ שיחרר אותם מעט עם סל חשוב שקבע 62:62. אחרי הירדמות ארוכה, פרינטזיס היה שם במאני טיים ושלוש דקות לסיום הוא שם שלשה שהעלתה את אולימפיאקוס ל-62:68 מבטיח. הלחץ עלה ואולימפיאקוס איבדה את הראש. פארמר צלף שלשה עם 33 שניות על הבאזר ומיד לאחר מכן אנדולו חטפה כדור. פארמר קלע רק אחת מהקו, אבל הריבאונד נחת אצל הטורקים. שיפ החטיא שלשה, אבל לוקאס המשיך את הריבאונד פנימה וקבע 73:74 מטורף לטורקים, כשהכדור האחרון של אולימפיאקוס לא מגיע לשום מקום.

פארמר, שהתקשה תחילה, סיים עם 15 למנצחים. סבאנוביץ' וארדן הוסיפו 12 כל אחד. 15 היו גם לאייסי לואו, בעוד פפאניקולאו נתקע על אותן 14 מהמחצית הראשונה.

ואסיליס ספאנוליס אולימפיאקוס מול סשה וויאצ'יץ' אנדולו אפס. Salih Zeki Sayar, GettyImages
וויאצ'יץ' ואנדולו ניצחו בסיום משוגע, ספאנוליס שוב היה חלש/GettyImages, Salih Zeki Sayar

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully