וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש חובות, ויש את בית"ר: המדור של א. טבק

א. טבק

18.4.2013 / 15:28

שלטונות המס דורשים מקבוצות הכדורגל סכומי עתק, ומסבכים עוד יותר את בית"ר ירושלים. איך תנהג הבקרה? ואיפה הכסף על תמוז? המדור של טבק מברר

- אלי טביב בעלי הפועל תל אביב. קובי אליהו
מומלץ בחום לבדוק לעומק את ספרי החשבונות. טביב/קובי אליהו

ימים קשים עוברים על קבוצות ליגת העל. לא מספיקים מאבקי הליגה, הרי שגם נחתה עליהם גזירה מצד שלטונות המע"מ – דרישה להחזר חוב של מיליוני שקלים על אי תשלום, מע"מ וקניית ושכירת שירותים של כדורגלנים זרים.

צריך כמובן להפריד. התנהלות הקבוצות הגדולות והקבוצות הקטנות היא שונה במקרה הזה. רוב הקבוצות הגדולות, אלו שהצליחו במשחקי הליגה, נדרשו לשלם לפחות 5 מיליוני שקלים. הבקשה, אגב, מתייחסת לשנת 2009 ושבע שנים אחורה. הקבוצות ערערו על כך לבית המשפט, אך הן נדחו והתבקשו לשלם את מה שנדרש מהן.

נכון לעכשיו, רק שתי קבוצות שילמו את הנדרש מהן. אחת היא הפועל תל אביב, שחברת "כתר" שילמה את המגיע ממנה בפנים חמוצות מתוך אמונה שבית המשפט יחזיר לה את הכסף. השנייה היא מכבי הרצליה, שהיתה אז בליגת העל, וזאת בהתאם למדיניות של הבעלים אריאל שיימן לא להיות חייב כסף לאף אחד. כמובן כי אצלו לא מדובר בתשלום של מיליונים.

מכבי תל אביב, לעומת זאת, לא שילמה עד היום, בנימוק שמס הכנסה לא מכיר בה כרשאית לקזז את ההוצאות שלה במע"מ ועל כן אין היא חייבת למע"מ כספים. מכבי תל אביב היא הקבוצה היחידה שהודיעה ואף נוהגת כך כי היא מוכנה לעבור למעמד של קבוצה שעושה רווחים. מס הכנסה לא מכיר בהודעה זו, מאחר ואין בארץ קבוצת כדורגל רווחית. הטיעון של מס הכנסה: כדי להתקזז ממע"מ, הבעלים של קבוצות יעשו זאת מעסקים אחרים, שגם הם אינם רווחיים, והדבר יגרום להפסד כספי לשלטונות המס.

חלוץ הפועל תל אביב טוטו תמוז. ברני ארדוב
אז מה עם הכסף מהכח רמת גן? סיפור תמוה. תמוז/ברני ארדוב

בית"ר ירושלים היא דוגמה אחרת. הדרישה הזו לשלם את 5 מיליון השקלים באה בתקופה כספית מאוד לא טובה עבורה. כי מעבר לאותם 5 מיליון שקל, היא בגרעון כספי נוסף, שכולל בין היתר חוב של 1.2 מיליון שקל ליו"ר איציק קורנפיין, על שכר שנתי שהוא דחה כדי להקל על הקבוצה. כמו כן, באותו סטטוס, מתווספים לגירעון גם 800 אלף שקל אותם חייבת הקבוצה לעמית בן שושן.

כך נוצר מצב שבו בית"ר בגירעון של 7 מיליון שקל, כשהליגה אפילו עוד לא הסתיימה. לכך אפשר להוסיף חוסר של עוד 3 מיליון שקל הנובעים מהכנסה נמוכה מהמצופה על משחקים בהם הקהל הדיר את רגליו מטדי, וכן ממענק כספי קטן יותר מהמשוער על המיקום הסופי בליגה והנשירה לפלייאוף התחתון. כך, הגירעון עשוי להגיע ל-10 מיליון שקל.

אגב, מאוד לא ברור מדוע בית"ר לא משתמשת בחוב שחייבת לה הכח עמידר רמת גן על סך חצי מיליון שקל, שנותר מהתחייבות של מיליון וחצי שקל עבור 20 אחוז מכרטיסו של טוטו תמוז. הכח שילמה מיליון ונשארה חייבת חצי מיליון, כחלק מחוב בן ארבע שנים.

בכל מקרה, בקרת התקציבים מבינה היטב את מצבה של בית"ר ולא צפויה לנהוג בה בשיטת "בית הלל", כפי שנעשה בשנתיים האחרונות. הצעד יינקט מאחר ולא נראה כי הקבוצה תוכל לשלם את החובות ואפילו לעמוד בתקציב של העונה הנוכחית, הצפוי להיות גירעוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully