וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה: ריאל מדריד המועדון בעל השווי הגבוה בעולם

לאחר 9 שנים בפסגה, נשרה מנצ'סטר יונייטד (שווי: 3.2 מיליארד דולר) למקום השני ברשימה של פורבס לטובת הבלאנקוס (3.3)

מאז החל מגזין 'פורבס' לדרג את קבוצות הכדורגל בעלות השווי הגבוה ביותר בעולם ב-2004, שלטה מנצ'סטר יונייטד בשוק ותמיד מצאה עצמה במקום הראשון. היום (רביעי), לראשונה, איבדו השדים האדומים את הפסגה כאשר המגזין הכלכלי הגדול בעולם חשף כי ערכה של ריאל מדריד זינק לא פחות מ-76 אחוז בשנה החולפת, ושוויו של המועדון הספרדי עומד כעת על 3.3 מיליארד דולר - הגבוה ביותר בתבל.

בפורבס טוענים כי המגמה הזו עתידה להימשך, וכי הבלאנקוס, שמרוויחים 65 אחוז מההכנסות שלהם מחו"ל ומוגדרים כ"מפלצת בעלת שלושה ראשים", אמורים לרגום עסקאות זכויות שידור, חסויות ומרצ'נדייז גדולות מתמיד.

כריסטיאנו רונאלדו שחקן ריאל מדריד מול ריאן גיגס שחקן מנצ'סטר יונייטד. GettyImages
קודם ניצח את יונייטד בליגת האלופות, עכשיו הוא עושה זאת מחוץ לכר הדשא. רונאלדו/GettyImages

על אף ששווייה של מנצ'סטר יונייטד בעצמו זינק ב-42 אחוז בהשוואה לשנה שעברה, הענקית הבריטית של משפחת גלייזר ניצבת במקום השני עם שווי של 3.2 מיליארד דולר. את החמישיה הראשונה בתחום הכדורגל משלימות ברצלונה (2.6 מיליארד דולר), ארסנל (1.33 מיליארד דולר) ובאיירו מינכן (1.31 מיליארד דולר).

באופן מעט כללי יותר, השווי של מרבית קבוצות הפאר נמצא בעליה. על פי הערכות, שווין של 20 קבוצות הכדורגל הגדולות בעולם עלה ב-26 אחוז בממוצע בשנה החולפת, ועומד על כ-968 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully