וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישי בליגת העל: הבית העליון יוצא לדרך

17.4.2013 / 18:50

נתניה תארח את מכבי חיפה (19:45, ספ' 5+) והפועל אילת את מכבי ראשון לציון. בבית התחתון: חולון מארחת את אשדוד

המחזור ה-23 בליגת העל, שהוא הראשון בבית העליון והתחתון, יימשך מחר (חמישי) עם שלושה משחקים נוספים. בבית העליון, שם תארח מכבי תל אביב את הפועל ירושלים במשחק השלמה רק בעוד שבועיים, תתארח השנייה בטבלה מכבי חיפה בנתניה אצל הקבוצה הלוחמת של דני פרנקו. הפועל אילת, שהפסידה רק פעמיים בביתה במהלך העונה הסדירה, תנסה להמשיך בקו החיובי כשתארח את מכבי ראשון לציון. בבית התחתון תארח הפועל חולון את מכבי אשדוד.

דיוויד בלאט מאמן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
יפגוש את הפועל ירושלים רק בעוד שבועיים. דיוויד בלאט/ברני ארדוב

ברק נתניה - מכבי חיפה (19:45, ספורט 5+)

הקבוצה של דני פרנקו לא יצאה טוב מהשביתה עם הפסד חוץ מאכזב להפועל חולון, אבל גם ההפסד הזה לא מנע מהם להכנס לבית העליון מהמקום הרביעי, עם אפשרות ריאלית להשיג יתרון ביתיות ברבע גמר הפלייאוף. בנתניה מודעים לעובדה שלא בכל יום הם יקלעו ליום שחור כל כך של דרון וושינגטון ויהוא אורלנד, ומקווים שהשניים ירימו את המשחק שלהם לקראת ההתמודדות החשובה מול חיפה, כשהמטרה היא להשיג ניצחון ראשון העונה מול הירוקים.

זה לא היה קל, אבל מכבי חיפה הבטיחה בשבוע שעבר את המקום השני בתום העונה הסדירה אחרי ניצחון צמוד על מכבי ראשון לציון. המאמן בראד גרינברג חזר לשחק עם רוטציה קצרה ביותר, כשישה שחקנים שיחקו את רוב הדקות, וזאת למרות חזרתו לסגל של חנן קולמן. בחיפה רוצים את המקום השני גם בתום משחקי הבית העליון, מקום שיבטיח להם ביתיות עד לגמר הליגה, ויודעים שכדי לעשות זאת הם יצטרכו לשמור על היכולת הטובה שלהם ועל רצף ששת הניצחונות מהתקופה האחרונה.

המספר הנוסף

4 - מ-5 המשחקים האחרונים בין הקובצות הלכו לכיוון הירוק.

5.6 - ריבאונדים בממוצע למשחק קוטף עידו קוז'יקרו, מלך הריבאונדים הישראלי.

58 - הנקודות שקלעה ברק נתניה בהפסד להפועל חולון מהוות שיא שלילי לקבוצה העונה.

יעמוד למבחן: דרון וושינגטון. הפורוורד הנהדר של ברק נתניה רשם משחק נורא בהפסד להפועל חולון. אם דני פרנקו רוצה לנצח לראשונה העונה את הירוקים מהכרמל, הוא חייב וושינגטון אחר לגמרי.

הפועל אילת - מכבי ראשון לציון (19:15, פריצות ב-ספורט 5+)

בצורה שקטה, ובלי ששמו אליהם יותר מדי לב, הפועל אילת ביססה את המקום השלישי בו היא נמצאת, והתרחקה משמעותית מהקבוצות שדולקות אחריה. באילת אמנם מפנטזים גם על המקום השני, שיתן להם ביתיות גם בחצי גמר הפלייאוף, אבל יודעים שהמטרה הראשונית תהיה להבטיח לפחות את המקום בו הם נמצאים עכשיו, וכדי לעשות זאת הם יצטרכו לנצח לפחות שלושה משחקים בבית העליון. במועדון מרוצים מאוד מהתרומה של לארי אובאנון, שהצטרף בעקבות הפציעה של סקוטי הופסון, אך פורח דווקא לידו.

שני הפסדים רצופים לא מנעו מהקבוצה של רוני בוסאני להכנס לבית העליון, אך בראשון לציון יודעים שאם לא יהיה שיפור ברמת המשחק שלהם, הם יתקשו לעשות יותר מרבע גמר הפלייאוף העונה. בקבוצה כעסו מאוד על השיפוט בהפסד למכבי חיפה ביום חמישי, כאשר הירוקים הגיעו לקו 41 פעמים לעומת 18 זריקות עונשין של ראשון לציון, ובוסאני נצפה בסיום כשהוא טורק את דלת חדר ההלבשה בחוזקה. למרות העצירה במומנטום, האמונה בקבוצה היא שניתן להפתיע את אילת בחוץ.

ש"ביתת השחקנים למעשה הוציאה אותנו מאיזון והפריעה למהלך התקין של הקבוצה שלנו אך גם שאר הקבוצות בליגה, ולכן צוות המאמנים עובד כרגע להחזיר את הקבוצה ליכולת משחק כפי שהייתה בחודש שלפני השביתה", אמר היו"ר יצחק פרי לקראת המשחק, "מחר אנחנו משחקים באילת, אבל צריך לזכור שכבר בראשון הקרוב, יש לנו משחק לא פחות חשוב, בו אנו מארחים בבית מכבי את מכבי תל-אביב שחוזרת לליגה לאחר שסיימה את דרכה במפעל האירופאי

המספר הנוסף

7 - ניצחונות חוץ ב-11 משחקים רשמה ראשון לציון בליגה הסדירה. המאזן השני בטיבו אחרי מכבי תל אביב.

9 - ניצחונות ביתיים ב-11 משחקים רשמה הפועל אילת בליגה הסדירה. המאזן הטוב ביותר ביחד עם מכבי חיפה ומכבי תל אביב.

48.3 - זריקות ל-2 בממוצע למשחק לוקחים הכתומים, הכי הרבה בליגה. אילת מדורגת במקום ה-11 עם 40.9 זריקות ל-2 בממוצע.

יעמוד למבחן: לארי אובאנון. רבים פקפקו ביכולת של אקס ראשון לציון להשפיע באילת, אך אובאנון הפך לנשק קטלני מחוץ לקשת, ושדרג את הקבוצה של עודד קטש. אילת הפכה תלויה בקליעה שלו מבחוץ, והוא יצטרך להמשיך להוכיח את עצמו גם מול האקסית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

הפועל חולון - מכבי אשדוד (19:40, פריצות ב-ספורט 5+)

דווקא כשנראה היה שהפועל חולון עשויה להתדרדר למאבקי הירידה, הצליחו הסגולים לרשום שני ניצחונות רצופים, להבטיח את השארותם בליגת העל כמעט באופן תיאורטי, והחלו לחלום על רבע גמר הפלייאוף. מי שנוסף לרשימת הפצועים של הקבוצה הוא רם אליאספור ששבר את הלסת במשחק נגד נתניה וגמר את העונה. הקבוצה רשמה בסגל במקומו את הצעיר טל הרמן ממכבי שוהם. במועדון הבטיחו לשחקנים שמשכורות פברואר ומרץ ישולמו להם בימים הקרובים.

במשך שניים וחצי רבעים במחזור הקודם היה נראה ששחקני מכבי אשדוד ממשיכים בשביתה בעוד הפועל תל אביב פתחה פער של 21 נקודות הפרש. אלא שאז החליטו שחקניו של עופר ברקוביץ' לקחת את עצמם בידיים ועשו קאמבק, שלמרות שנגמר בהפסד מאכזב, משאיר להם תקווה גם לבית התחתון. באשדוד יודעים שאם ברצונם להכנס לרבע גמר הפלייאוף מהבית התחתון, כפי שעשו בעונה שעברה, הם יצטרכו לנצח באולם הפחים, אחרת הפער שיפתח מגלבוע/גליל וחולון הוא גדול מדי לסגירה.

המספר הנוסף

18 - עבירות סחט במחזור הקודם ג'רום דייסון, ובכך השווה את שיא הליגה של דורון פרקינס.

18 - נקודות חסרות לדרור חג'ג' כדי להגיע ל-2000 נקודות בקריירה.

90.1 - נקודות בממוצע למשחק ספגה מכבי אשדוד בשבעת המחזורים האחרונים.

יעמוד למבחן: דן שמיר. קשה לבוא בטענות למאמן חולון העונה, אך כדי להפוך את העונה הזאת לעוד אחת מוצלחת הוא יצטרך לפחות להאבק על הכניסה לרבע גמר הפלייאוף, גם בסגל קצר זה, והמאבק מתחיל במשחק עם אשדוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully