וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אריק אבידל: "עברתי ימים קשים, הכאב היה בלתי נסבל"

אחרי שעבר השתלת כבד וחזר למגרשים, מגן ברצלונה סיפר בגילוי לב: "השלתי 19 ק"ג, פעם אחת ביקשתי שיזריקו לי אוכל"

מה לא עבר על אריק אבידל. המגן הצרפתי של ברצלונה אובחן במרץ 2011 כמי שסובל מסרטן בכבד, חזר למגרשים, ואז הושבת שוב לאחר שנודע כי עליו לעבור השתלת כבד. לפני 10 ימים הוא שב למגרשים לאחר היעדרות בת יותר משנה שלמה, כשעלה כמחליף מול מאיורקה.

מאז, הוא הספיק ליטול חלק במשחק נוסף, ובעוד ברצלונה החלה את ההכנות לקראת המפגש המרתק בחצי גמר ליגת האלופות מול באיירן מינכן, אבידל התפנה לספר למגזין 'אס' הספרדי מעט מהמציאות הקשה שחווה במהלך התקופה בה נעדר.

אריק אבידל שחקן ברצלונה עם ג'רארד פיקה. David Ramos, GettyImages
התקופה הקשה בחייו. אבידל חוזר למגרשים/GettyImages, David Ramos

"כשאמרו לי שאני צריך לעבור ניתוח, ביקשתי לעבור אותו כמה שיותר מהר", סיפר בגילוי לב. "לא רציתי שזה יידחה. אחרי שהיו כל מיני סיבוכים בניתוח הראשון, הייתי צריך לעבור ארבעה או חמישה ניתוחים במשך תקופה קצרה. אלו היו ימים קשים מאוד. השלתי מגופי לא פחות מ-19 קילו. אף פעם לא הייתי חזק במיוחד,אבל באותו זמן הייתי רזה מאוד, רזה מדי. פעם אחת, כשכבר הסבל היו כבד מנשוא, ביקשתי מהרופאים שיזריקו לי אוכל לורידים".

"הרופאים לא ידעו כיצד אוכל לסבול את כל הכאב הזה", המשיך. "אבל אני פייטר, וכך נשארתי גם בימים הקשים ביותר. אמנם הייתה לי את המחלה, אבל המטרה שלי כל הזמן נותרה זהה - לחזור לשחק כדורגל. הייתי צופה במשחקים של ברצלונה מבית החולים ושומע את האוהדים קוראים בשמי, וזה היה מרגש מאוד".

מרסלו שחקן ריאל מדריד עם חולצת תמיכה באריק אבידל. רויטרס
התמיכה חצתה גבולות. שחקני ריאל עם במפגם תמיכה באבידל/רויטרס

ויש לו גם מסר, לכל הכדורגלנים באשר הם: "כל מה שקרה לי העניק משמעות לחיים שלי. פעם, הייתי לחוץ ועצבני לפני משחקים. היום? שום דבר. בזמנו חשבתי יותר מדי על הדברים החומריים בחיים. ככדורגלן, אתה יכול להרשות לעצמך לרכוש מכוניות יקרות ולהנות מהחיים, אבל כשגילו לי את המחלה, הדבר הראשון שעשיתי היה למכור את שתי המכוניות שלי - 'אסטון מרטין' ו'פורשה'. את הכסף שהשגתי מהמכירה שלהן תרמתי לרעבים ולחולים. אני חושב שזו הייתה מחווה חשובה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully