וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמשת הניצחונות הגדולים של מכבי תל אביב העונה

22.4.2013 / 14:00

מכבי תל אביב לא סבלה העונה ממשברים גדולים, אבל עברה כמה רגעים מכריעים שהגדירו את העונה הזו ופתחו את הדלת בדרך לאליפות. בחרנו עבורכם את חמשת המשמעותיים והחשובים מכולם, אתם מוזמנים להצביע או לחלוק עלינו

one

5. 20.10.2012, מחזור 7: הפועל עכו – מכבי תל אביב 2:0

תוצאות אחרונות לפני המשחק: הפסד בבאר שבע 3:1, ניצחון על על מ.ס. אשדוד 1:2.

במבט לאחור, מכבי תל אביב ניצחה קבוצת תחתית, מסוג המשחקים שלכל מועמדת לתואר אסור לאבד בהם נקודות. אלא שבאותה נקודה הפועל עכו עדיין הייתה קבוצת מרכז טבלה ויותר מכך: היא הייתה הסמל הכי גדול לרעות החולות ולמשברים של מכבי תל אביב בעשור האחרון, מה-0:4 הסנסציוני בגביע בבלומפילד ב-2005/6 ועד ל-0:3 שפירק לחלוטין את היסודות שהניח מוטי איוניר בעונה שעברה. הפעם מכבי תל אביב לא נתנה להיסטוריה להשפיע עליה ויצאה מעכו עם 0:2 קליל, שהגיע מעצמי של אימורו לוקמן בדקה ה-6 ועוד שער של אלירן עטר בדקה ה-44.

מה עשה הניצחון הזה? מנע משבר לאחר היכולת הפושרת בבאר שבע ובאשדוד, סייע להמתת הסוס השחור של המועדון בעשור האחרון.

אלירן עטר מכבי תל אביב כובש מול דודו גורש הפועל עכו. אדריאן הרבשטיין
הפעם לא נתקל בבעיות ונפטר מהכבשה השחורה. אלירן עטר כובש בעכו/אדריאן הרבשטיין

4. 18.2.2013, מחזור 23: בני יהודה – מכבי תל אביב 3:2

תוצאות אחרונות לפני המשחק: ניצחון 0:1 על הפועל רמת גן, ניצחון 0:4 על הפועל תל אביב.

אם תשאלו את אוהדי הכדורגל איזה משחק הכי נצרב בתודעתם בעונה הנוכחית, סביר להניח שרובם יצביעו על הדרמה שהתרחשה בבלומפילד במפגש הזה, אבל צריך לזכור שבאותה עת מכבי תל אביב כבר הייתה קבוצה טובה ושלמה יותר מזו של הסיבוב הראשון והוליכה בבטחה את הטבלה. ובכל זאת, המשחק הזה חייב להיכנס לרשימה ממספר סיבות. ראשית, הייתה בו דרמה עצומה וכמובן גול גדול שיגרוף ללא קושי את התואר "שער העונה". בנוסף, חשוב לזכור שהיריבה, בני יהודה, היא טראבל מייקר קבועה של הצהובים, והקבוצה היחידה שניצחה אותה בבית העונה, 0:1 בסיבוב הראשון. סיבה נוספת היא מכבי חיפה. אורי אוזן, עוזר המאמן, הודה מספר שבועות לאחר מכן שהניצחון הזה הוציא לירוקים את הרוח מהמפרשים. העובדה שהעימות שודר בפריים טיים רק מעצימה את המיתוס המוצדק שיצר. כמה חבל שיורם ארבל ודני נוימן לא ידעו אז לחיות את הרגע כמו שהיינו רוצים.

מה עשה הניצחון הזה? זרע ביטחון עצום ותחושה ששום דבר כבר לא ייקח את האליפות מקרית שלום, התיש את מכבי חיפה והוציא את האוויר ממפרשי הקאמבק של בנאדו.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
משה לוגסי מכבי תל אביב חוגג שער. ברני ארדוב
ניצחון גדול, שער עצום - אבל היו חשובים ממנו. לוגסי חוגג/ברני ארדוב

3. 11.2.2013, מחזור 22: מכבי תל אביב – הפועל תל אביב 0:4

תוצאות אחרונות לפני המשחק: ניצחון 0:4 על הפועל עכו, ניצחון 0:1 על הפועל רמת גן

מכבי תל אביב כבר ניצחה את הפועל תל אביב 0:1 בעונה שעברה ושברה הגמוניה אדומה בת ארבע שנים, אבל האירועים הזכורים ביותר מהמשחק ההוא הן ההתפרעויות בבלומפילד שגררו דרבי נוסף, מאופס, חסר משמעות וללא קהל. דרבי של 0:4 חד צדדי כבר כולם זוכרים. מכבי עלתה לכר הדשא עם רצח בעיניים וכמיהה עזה לנקמה על ה-0:1 האדום בסיבוב הראשון. ראדה פריצה פתח את מסכת ההבקעות בדקה ה-14, אלירן עטר הכפיל בדקה ה-43 והוסיף פנדל בדקה ה-75. שלוש דקות לאחר מכן חתם מהראן ראדי משחק חד צדדי לחלוטין והפך את תל אביב לצהובה, הפעם באופן שלא משתמע לשתי פנים.

מה עשה הניצחון הזה? ניתץ את ההגמוניה של הפועל ושבר לחלוטין את הפחד של מכבי תל אביב ממשחקי הדרבי.

שחקני מכבי תל אביב ראדה פריצה, דור מיכה. ברני ארדוב
חגיגה צהובה על הדשא. פריצה, עטר ומיכה בחינגת ה-0:4/ברני ארדוב

2. 27.8.2012, מחזור 1: מכבי תל אביב – מכבי חיפה 1:2

תוצאות אחרונות לפני המשחק: גביע הטוטו, למי אכפת

קלישאה אחת קוראת לזה משחק על שש נקודות, גם אם הוא חל במחזור הראשון של העונה. קלישאה אחרת גורסת כי מפגשים מהסוג הזה מכתיבים עונה שלמה. כל העובדות מצביעות על כך שזו גם התזה הנכונה. לניצחון הזה של מכבי תל אביב, שהושג באמצעות צמד של מונס דאבור (6, 55) הייתה משמעות עצומה עבור שתי הקבוצות, במיוחד למכבי חיפה. סביר להניח שניצחון חיפאי היה יוצר אפקט שרשרת הפוך לחלוטין, שבמהלכו היה ראובן עטר צובר ביטחון ואולי גם מושך את הקבוצה שלו קדימה, בעוד אוסקר גרסיה וג'ורדי קרויף נאלצים לספק הסברים כבר במבחן הראשון שלהם בליגת העל. הלחץ עבר למכבי חיפה, שכבר במחזור הזה ספגה את המהלומה הכי כבדה לסיכויי הזכייה בתואר.

מה עשה הניצחון הזה? פתח את העונה עם שלוש נקודות חשובות, ערער את הביטחון של מכבי חיפה בעטר, זרע התלהבות ואמונה בדרך של אוסקר גרסיה.

שחקן מכבי תל אביב מואנס דאבור. מגד גוזני
פתיחה ברגל ימין. דאבור חוגג את השער השני מול מכבי חיפה/מגד גוזני

1. 24.11.2012, מחזור 11: עירוני ניר רמת השרון – מכבי תל אביב 4:3

תוצאות אחרונות לפני המשחק: הפסד להפועל תל אביב 1:0, הפסד לבני יהודה 1:0

כל קבוצה שזוכה באליפות נהנית להסתכל על הרגע שסובב עבורה את העונה, שממנו יצאה לדרך חדשה. לא תמיד אפשר לשים את האצבע על הרגע הזה, אבל במקרה של מכבי תל אביב זה ברור לחלוטין: הדקה ה-49 באצטדיון גרונדמן, שבה העלה רן יצחק את המארחים ל-1:3. כשההפסד השלישי ברציפות כבר הידפק בדלת, זו נראתה מכבי תל אביב הקלאסית, זו שלא יודעת להתמודד עם משברים. צריך לזכור מה עבר אז על הצהובים: שמו של אוסקר גרסיה נקשר באימון בבלגיה, טילים על תל אביב, הפסד נוסף בדרבי להפועל ובאופן כללי, האנרגיות הרעות איימו לשוב לשלוט במועדון.

בתנאים הללו ניתן היה לצפות לשריקות בוז ולקריאות תסכול ממאות האוהדים הצהובים שהגיעו לרמת השרון, אבל אז התרחשה ההתעוררות הגדולה: תמיכה מאסיבית ודחיפה קדימה מהקהל הובילה התפרצות אמוק מוחלטת במגרש ומהפך עצום שהחל בשער של גונסאלו גרסיה בדקה ה-63, נמשך עם שוויון של אלירן עטר בדקה ה-75 והסתיים בבישול של וינסנט אניימה לרוברטו קולאוטי ארבע דקות מאוחר יותר. קשה לזכור 45 דקות חשובות יותר עבור מכבי תל אביב העונה כמו אותה מחצית במגרש במורשה.

מה עשה הניצחון הזה? הציל למכבי תל אביב עונה שלמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully