וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב: איש העסקים ריצ'רד דייץ מועמד להצטרף

14.4.2013 / 13:27

הצהובים במו"מ למכור אחוזים מהבעלות על המועדון, ודייץ, כלכלן ותיק שמנהל קרן השקעות גדולה, צפוי להיכנס כשותף חדש להנהלה

מכבי תל אביב האיצה בימים האחרונים את המגעים בנוגע למכירת אחוזים מהמועדון לשותף פוטנציאלי חדש. כבר תקופה ארוכה הקבוצה הייתה במגעים להכנסת שותף חדש לבעלות על המועדון, כפי שפורסם לראשונה בוואלה! ספורט. כעת מתברר שריצ'רד דייץ, איש עסקים מארה"ב, צפוי לרכוש אחוזים מהבעלות על הקבוצה.

העסקה, כזכור, קרובה לסיכום, ואם הצדדים לא ייתקלו בקשיים נוספים, אמור דייץ לרכוש לרכוש כ-20 אחוז מהבעלות על הקבוצה תמורת כ-20 מיליון שקל. לא מעט פגישות נערכו בינו לבין הנהלת מכבי בשבועות הקרובים, וכאמור מרבית התנאים כבר סוכמו. במקביל בוחנים הצהובים מספר משקיעים נוספים.

יו"ר מכבי תל אביב שמעון מזרחי לצד דייויד פדרמן. ברני ארדוב
עוד אחד עם זכות דיבור? פדרמן ומזרחי/ברני ארדוב

בשנים האחרונות בחנו ראשי המועדון הצעות רבות, אולם כחלק מלקחי העבר, החליטו לבחון היטב את אופיים והתנהלותם של המועמדים הפוטנציאליים לפני שיוחלט לצרף שותף חדש. עם עזיבתו של רענן כץ לפני כארבע שנים, שונו שיעורי ההחזקה במועדון כך שקבוצותיהם של דייויד פדרמן (באמצעות חברת פדנקו בע"מ) ומשפחת רקנאטי (באמצעות חברת נפתלי ש.ש. השקעות בע"מ) מחזיקות כל אחת בכ-40 אחוז מהבעלות, בעוד שקבוצת 'ניוקו ספורט' של היו"ר שמעון מזרחי מחזיקה בכ-20 האחוזים הנותרים.

על פי מאגר הנתונים של רשם החברות, משפחות רקנאטי ופדרמן מחזיקות כל אחת בכ-33.3 אחוז מהמניות המונפקות של החברה, וקבוצתו של שמעון מזרחי בכ-16.5 אחוז מהמניות ב"חברת מועדון הכדורסל מכבי תל-אביב (1995) בע"מ". את יתר המניות בשיעור של כ-16.5 אחוז מחזיקה החברה עצמה כמניות באוצר, מניות שאינן משתתפות בהצבעה ולמעשה מנוטרלות בחישוב השליטה בקבוצה. כך בפועל שיעורי ההחזקה הם 40, 40 ו- 20 אחוז.

דייץ הוא כלכלן מוכר בארצות הברית וברוסיה שלמד במכללת ייל היוקרתית והחל את הקריירה הפיננסית שלו בבנק השקעות בבוסטון ב-1987, שם התמחה בשוק המזרח אירופי. ב-1995 הוא היה שותף בהקמת בנק השקעות גדול במוסקבה בשם רנסאנס קפיטל. ב-1998 הוא החל לעבוד בבנק הפדרלי בניו יורק כיועץ. הוא מחזיק בתואר דוקטור לכלכלה מאוניברסיטת בינגהמטון, הרצה במספר אוניברסיטאות בצפון ניו יורק ונמצא בדירקטוריון של בית הספר לניהול של ייל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully