וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זוביזארטה: "נעשה את מה שאנו אוהבים - לשחק כדורגל"

ברצלונה מרוצה מהמפגש הססגוני מול באיירן בחצי גמר האלופות. רומיניגה: "נהיה במיטבנו". כל המספרים: הגרמניות לא הפסידו לספרדיות העונה, ריאל כבר עברה בעבר את דורטמונד

הגרלת חצי גמר ליגת האלופות הבטיחה מראש המון ובהחלט קיימה. בהגרלה שנערכה היום (שישי) בניון, שוויץ, נקבע כי באיירן מינכן תפגוש את ברצלונה במשחק בין האלופה הגרמנית הטרייה לזו שעומדת לזכות בתואר בספרד, בעוד דורטמונד תמתין לריאל מדריד, במאבק בין שתי האלופות היוצאות באותן ליגות.

באיירן ובארסה ייפגשו ב-23/4 וב-1/5, דורטמונד וריאל ב-24/4 וב-30/4 והחגיגה הגרמנית-ספרדית הזו תספק לו גמר קלאסי בכל מקרה. אגב, בשישה מפגשים בין קבוצות גרמניות לספרדיות באלופות העונה, המאזן עומד על שלושה ניצחונות לגרמניה, שלוש תוצאות תיקו ואפס ניצחונות לספרדיות.

גם הגמר הוגרל היום והמנצחת במשחק בין ריאל לדורטמונד תהיה זו שתלבש את התלבושת הביתית ותהיה בחדר ההלבשה הביתי במשחק שייערך בוומבלי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חגיגה גדולה של אלופות: רונאלדו, מסי, רויס ושווינשטייגר מוכנים/מערכת וואלה!, צילום מסך

באיירן מינכן - ברצלונה

* שתי הקבוצות זכו בליגת האלופות ארבע פעמים כל אחת. באיירן הפסידה חמישה גמרים, כולל פעמיים בשלוש השנים האחרונות. בארסה הפסידה שלושה גמרים, אך ניצחה בכל שלוש ההופעות האחרונות שלה בגמר האלופות.

* ברצלונה שברה שיא עם עלייה שישית ברציפות לחצי גמר ליגת האלופות.

*בדרכה אל הזכייה במפעל ב-2009, ברצלונה עברה את באיירן ברבע הגמר עם 0:4 במשחק הראשון (כל השערים נכבשו עד לדקה ה-43, מסי כבש צמד) ו-1:1 בגומלין.

* ברצלונה מעולם לא הודחה בשבעה מפגשים מול יריבות גרמניות בשלבי הנוקאאוט של מפעלים אירופים.

* בארסה גם לא הפסידה ב-17 מפגשים רצופים מול יריבה גרמנית. המשחק האחרון היה לפני שנה, כאשר ליאונל מסי חורר את לברקוזן עם חמישייה בדרך ל-1:7 בשמינית גמר האלופות.

* היחס המעודכן של סוכנויות ההימורים באנגליה לאחר ההגרלה עדיין מציב את ברצלונה כמועמדת הבכירה לזכייה עם יחס של 15/8. ריאל שנייה עם 2/1, באיירן שלישית עם 11/4 ודורטמונד אחרונה עם 6/1.

* אנדוני זוביזארטה, שוער העבר ונציג ברצלונה בהגרלה, אמר: "נשמח מאוד להגיע למקום קסום כמו וומבלי. נעשה בדיוק את מה שאנחנו אוהבים מול באיירן וזה לשחק כדורגל".

* יו"ר באיירן קרל-היינץ רומיניגה התייחס להגרלה: "אני מחכה למשחקים האלה. ברצלונה היא הקבוצה הכי מצליחה בשנים האחרונות ויהיה מאוד קשה. אנחנו חייבים להיות במיטבנו. מסי הוא בהחלט השחקן הטוב בעולם, הוא מחץ אותנו לבדו ב-2009 וזו משימה ענקית לעצור אותו. אי אפשר לשלוט לחלוטין בשחקן ברמה כזו".

* רומיניגה הוסיף על המפגש הפיקנטי בין האקסית של פפ גווארדיולה לקבוצתו הבאה: "לא נזדקק כרגע לעזרה שלו, יש לנו סקאוטים מספיק טובים".

* גם המנהל הספורטיבי של באיירן, מתיאס זאמר, הבטיח: "יופ היינקס לא ידבר עם גווארדיולה. זה לא מכובד".

צ'אבי שחקן ברצלונה חוגג שער מול פ.ס.ז'. GettyImages
לפני ארבע שנים בארסה הכניע את באיירן בקלות. צ'אבי/GettyImages

דורטמונד - ריאל מדריד

* ריאל מדריד זכתה תשע פעמים בליגת האלופות והפסידה שלוש פעמים נוספות בגמר. לדורטמונד יש זכייה אחת, בהופעה היחידה שלה בגמר.

* ריאל ניצחה רק משחק אחד מתוך שישה מול דורטמונד בליגת האלופות.

* דורטמונד היא הקבוצה היחידה שטרם רשמה הפסד העונה בליגת האלופות.

* הקבוצות נפגשו העונה בשלב הבתים של המפעל. הגרמנים ניצחו 1:2 בבית וסיימו ב-2:2 בחוץ (אחרי שאוזיל השווה בדקה ה-89). שיחזור של התוצאות האלה, והם בגמר.

* המפגש הזכור ביותר בין הקבוצות היה בחצי הגמר של 1997/98. במשחק הראשון, שנערך במדריד, אוהדי הבלאנקוס שברו את השער לפני השריקה לפתיחה, מה שהוביל לעיכוב ממושך. ריאל ניצחה לבסוף 0:2 (מוריינטס וקראמבו כבשו) ועלתה לגמר אחרי 0:0 בגומלין. היא זכתה במפעל באותה עונה אחרי 0:1 על יובנטוס.

* ב-50 משחקים מול יריבות גרמניות, מאזן השערים של ריאל עומד על 83:85. בשנה שעברה היא הודחה בחצי הגמר מול באיירן מינכן.

* מסוט אוזיל צייץ בטוויטר: "מחכה בקוצר רוח למפגש מול דורטמונד, אנחנו מכוונים רק לגמר".

* אמיליו בוטרגניו, נציג ריאל מדריד וכוכב העבר שלה, אמר: "אני מקווה שנצליח לעשות הפעם את מה שלא השכלנו לעשות בשני המפגשים הקודמים מול דורטמונד העונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully