וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההזדמנות לקאמבק של אל שעראווי

11.4.2013 / 13:00

למה חלוץ מילאן מקרטע מאז שבאלוטלי הגיע? למה צ'לסי מתה לנצח את אגוארו? ולמה יהיה סופ"ש גדוש באדומים? יוכין מתכונן

הרומן עם קון (צ'לסי – מנצ'סטר סיטי, ראשון, 18.00)

בין עשרות השחקנים שרומן אברמוביץ' ניסה להחתים ולא הצליח, שמו של קון אגוארו בולט במיוחד. צ'לסי עקבה אחרי הארגנטיני מאז 2008 לפחות, הגישה תמורתו הצעות מפתות לאתלטיקו מדריד, והכישלון הראשון נרשם בקיץ 2009 כאשר הספרדים דחו את האפשרות על הסף. חודשים ספורים לאחר מכן כבש אגוארו צמד לרשת הכחולים בליגת האלופות, והמאמצים של צ'לסי נכנסו להילוך גבוה יותר.

בתחילת 2010 העסקה נראתה כמעט סגורה. הדיווחים על החתימה הקרובה נפוצו הן באנגליה והן בספרד. מחזרות נוספות, וביניהן מנצ'סטר סיטי, נראו לא רלוונטיות אז, וקון עצמו הצהיר: "לדעתי אוכל להשתלב היטב בסגנון המשחק של צ'לסי. זה מועדון ענק, ואין לי ספק שאלמד המון משחקנים כמו דידייה דרוגבה ופרנק למפארד. לונדון היא עיר נהדרת, ויהיה לנו כיף לגור בה". באותה נשימה הוסיף הכוכב הארגנטיני: "קרלוס טבס עושה עבודה נהדרת בסיטי, אבל אני רוצה להצטרף לקבוצה שנלחמת על תארים, וסיטי עדיין לא מוכנה לכך".

שחקן מנצ'סטר סיטי, סרחיו אגוארו. GettyImages
מבחינת צ'לסי, הפספוס עדיין כואב. אגוארו/GettyImages

40 מיליון ליש"ט היו אמורים לעבור לאתלטיקו, אבל אז החליט נשיאה אנריקה סרסו לעשות שרירים, ולבסוף העסק התפוצץ. אגוארו האריך את החוזה בספרד, אברמוביץ' שילם 50 מיליון תמורת טורס בינואר, וההמשך ידוע. כאשר הארגנטיני דרש להיכלל ברשימת ההעברות בקיץ 2011, דרכו לסיטי כבר הייתה סלולה. בשנה שחלפה היא שכנעה את הארגנטיני בבשלותה להיאבק על האליפות, ואגוארו בכבודו ובעצמו כבש את השער הדרמטי שהעניק לה את ההישג ההיסטורי.

מבחינת צ'לסי, הפספוס עדיין כואב. הניסיונות המתמשכים להחתים מאתלטיקו את רדאמל פלקאו רק מדגישים את התסכול – וגם הפעם עלול אברמוביץ' להיכשל במשימה. דמבה בה עשוי להיות כשיר ביום ראשון, ושיתופו של טורס לא ודאי, אבל בכל פעם מחדש יש משהו אירוני במפגש בין שני יוצאי אתלטיקו. נכון לעכשיו, המאזן של אגוארו מול צ'לסי במדי סיטי דווקא לא מזהיר – כיבוש בודד בחמישה משחקים, וגם הוא בהפסד ליגה בעונה שעברה. שער הניצחון המרהיב של אגוארו בדרבי באולד טראפורד מראה שהפעם העסק יכול להיות אחר, בביקורו הראשון של קון בוומבלי במדי הקבוצה שמיהרה להציע לו הארכת חוזה לחמש שנים נוספות. זו יכולה להיות גם הזדמנותו האחרונה ללמוד מקרוב מלמפארד.

שחקן מילאן, סטפן אל שעראווי. GettyImages
נותר בצל. אל שעראווי/GettyImages

הזמן של אל שעראווי (מילאן – נאפולי, ראשון, 21.45)

את המשחק בסיבוב הראשון בנאפולי מילאן כמעט הפסידה. היה זה באמצע נובמבר, כאשר הרוסונרי עדיין היו במשבר עמוק מאוד בחלק התחתון של הטבלה, והמארחת נחשבה לפייבוריטית ברורה. התכולים הובילו 0:2, סטפן אל שעראווי, שסחב את מילאן על גבו במשך החודשים הראשונים של העונה, השיב עם צמד מבריק וכפה 2:2. שבוע לאחר מכן ניצחה הקבוצה של מסימיליאנו אלגרי את יובנטוס ויצאה לדרך חדשה.

היום מקומה במוקדמות ליגת האלופות כבר כמעט מובטח, והיא מקווה לעקוף את נאפולי כדי להתברג במקום השני ולהעפיל הישר לשלב הבתים. אלא שהתרומה של אל שעראווי פחתה דרמטית ב-2013. מאז החתמתו של מריו באלוטלי בסוף ינואר, מצא ילד הפלא של מילאן את הרשת פעם אחת בלבד ומותיר את כל הבמה לחברו המתוקשר יותר לחוד נבחרת איטליה. כבר חודש וחצי הוא תקוע על 16 שערי ליגה, והתסכול מתחיל לדבר. "כולם אומרים לי להתרכז בהישגי הקבוצה, אבל אני רוצה להגיע ל-20 שערים לפחות" הצהיר השבוע.

אז הנה הצ'אנס שלך, סטפן. השעייתו של באלוטלי משלושה משחקים בשלב כה קריטי של העונה פורסת בפני אל שעראווי שטיח אדום. רק בוא וקח. סוכנו חימם את האווירה לקראת המפגש הגדול וטען כי נאפולי הגישה בינואר הצעה לרכוש את החלוץ ונדחתה על הסף. עכשיו זה הזמן למאבק ראש בראש מול אדינסון קבאני, אשר גם עבורו 2013 לא הייתה מדהימה בינתיים, בלשון המעטה.

וויליאם גאלאס שחקן טוטנהאם מול ואלנטין סטוקר שחקן באזל. AP
קבוצה גדולה. באזל/AP

גדולים מספיק כדי להפסיד? (באזל – טוטנהאם, חמישי, 22.05)

ממש לא נכון להגיד שבאזל תמיד הורסת את העונה האירופית לנציגות אנגליה. חלק מהן זוכרות בדיוק להיפך. מידלסברו ביצעה מהפך מפואר מול השווייצרים ברבע-גמר גביע אופ"א ב-2006, כאשר הפסידה 2:0 במשחק הראשון, ופיגרה בגומלין הביתי, לפני שניצחה 1:4 משער דרמטי של מאסימו מקארונה האיטלקית בזמן פציעות. בורו העפילה לגמר באותה עונה, וכך עשתה גם פולהאם בליגה האירופית ב-2010, אחרי שניצחה בבאזל 2:3 במחזור הנעילה בשבת הבתים, בקרב בו הייתה זקוקה לשלוש נקודות כדי לעקוף את היריבה בטבלה.

לעומת זאת, מועדוני הפאר של הממלכה היו מעדיפים לשכוח את הטראומה של באזל. ליברפול הייתה חייבת לנצח במחזור האחרון של שלב הבתים בליגת האלופות ב-2002, חזרה מפיגור 3:0 ל-3:3, אבל לא השלימה את המהפך. בעונה שעברה, בשלב זהה, נזקקה מנצ'סטר יונייטד לנקודה, והפסידה 2:1 באחת ההפתעות הגדולות בתולדות המפעל. השאלה, אם כך, פשוטה – האם טוטנהאם נחשבת לקבוצה גדולה מספיק מבחינת באזל? אם כן – היא תודח, אם לא – היא תמשיך ותעפיל גם לגמר. מה אוהדי התרנגולים מעדיפים?

הרבה דברים השתנו בבאזל בזמן שחלף מאז הנצחון העצום על השדים האדומים. המאמן הייקו פוגל, שהינדס את הניצחון באחד המשחקים הראשונים בקריירה, פוטר באוקטובר. מוראט יאקין, בלם עבר מצוין שירש אותו, נחשב בצדק לכשרון הגדול בשווייץ בקרב המאמנים. הוא מטפח במיוחד את ולנטין שטוקר, הקשר הנמרץ שיחגוג מחר את יום הולדתו ה-24. שימו לב אליו – אלמלא קרע ברצועות ברכו לפני שנתיים, הוא כבר היה מככב בבונדסליגה. האיש שכבש את שער הנצחון על באיירן מינכן בשמינית גמר ליגת האלופות אשתקד, הבקיע והיה מעורב בשער נוסף גם ב-2:2 בווייט הארט ליין בשבוע שעבר. מאז המכירה של ג'רדאן שאקירי לבאיירן מינכן הוא השחקן היצירתי ביותר של באזל, ובמונדיאל 2014 השניים צפויים לשתף פעולה בנבחרת מלהיבה.

מאמן נבחרת רוסיה, דיק אדבוקאט, מתכונן למשחק הפתיחה של נבחרתו. רויטרס
יצא למלחמה חזיתית מול הפרשנים. אדבוקאט/רויטרס

הקרב של אדבוקאט (איינדהובן – איאקס, ראשון, 17.30)

בכל הליגות הגדולות האליפות הוכרעה, אבל בהולנד המצב מרתק – כמו תמיד, ואולי אפילו יותר מכך. חמישה מחזורים לסיום העונה, לארבע קבוצות סיכוי ממשי לסיים בפסגה. איאקס מקדימה את איינדהובן ואת ויטסה בשלוש נקודות, כאשר פיינורד – היחידה ששומרת על מאזן ביתי ללא הפסד ומצפה לשלושה משחקים ביתיים בארבעה המחזורים האחרונים – מפגרת בנקודה נוספת. הפרש השערים של איינדהובן עדיף בהרבה על כל יריבותיה, והקבוצה שכבשה העונה 88 פעמים תדיח את איאקס מהמקום הראשון אם תנצח אותה במשחק העונה. טוב יותר זה לא יכול להיות.

דיק אדבוקאט, שסיכם על חוזה באיינדהובן עוד לפני הכישלון המהדהד עם רוסיה ביורו 2010, נמצא בשבוע האחרון במוקד סערה תקשורתית בהולנד. המאמן הוותיק נפגע מהביקורת שהוטחה בעיתונות על היכולת הבעייתית של הקבוצה, ויצא למלחמה חזיתית מול הפרשנים. ההנחה היא כי אדבוקאט לא יאריך את החוזה ויפנה את הבמה לעוזרו פיליפ קוקו, דמות אהובה מאוד במועדון, לקראת העונה הבאה. עתידו לא ברור, אולם דיווחים מקשרים אותו לאנז'י מחצ'קלה, שם הוא עשוי להחליף את יריבו/עמיתו חוס הידינק, כפי שכבר עשה בעבר בנבחרות דרום קוריאה ורוסיה, בהצלחה קטנה יותר מקודמו. המאבק מול אייאקס הוא הזדמנות אחרונה בהחלט מבחינתו להותיר מורשת חיובית באיינדהובן, אותה הוביל לאליפות עוד ב-1997.

רובן קסטרו שחקן בטיס. Gonzalo Arroyo Moreno, GettyImages
רק תביאו את הדרבי. קסטרו/GettyImages, Gonzalo Arroyo Moreno

מלכות השערים של ספרד (בטיס – סביליה, שישי, 23.00)

כאשר הזרים נותנים את הטון, התבוננות במלכי השערים המקומיים בחלק מהליגות עשויה להפתיע. הידעתם, למשל, כי ריקי לאמברט מסאותהמפטון הוא האנגלי שכבש הכי הרבה בפרמיירליג העונה (14 פעמים)? קשר איינדהובן ג'ורג'יניו ויינאלדום הוא מלך השערים ההולנדי של הולנד. באפטימבי גומיס, הסקורר של ליון ומלך השערים הצרפתי של צרפת, כבש 13 פעמים – מחצית בדיוק ממלך השערים האמיתי של הליגה, זלטן איברהימוביץ'.

בספרד איש לא ישיג את לאו מסי, כריסטיאנו רונאלדו ורדאמל פלקאו, אבל הקרב עם המקום הרביעי בדירוג מרתק בהחלט. אלבארו נגרדו מוביל את המאבק עם 17 כיבושים, וזה טבעי. הימצאותו של רובן קסטרו במקום השני מפתיעה יותר, אבל הסקורר של בטיס מקדים אפילו את רוברטו סולדאדו. האיש שמעולם לא לבש את חולצת נבחרת ספרד הבוגרת יהיה עוד מעט בן 32. חלוץ מרכזי בגובה 170 סנטימטרים, הוא בילה את רוב הקריירה הרחק מאור הזרקורים, אבל בשלוש השנים לא מפסיק לכבוש. 27 שערים לפני שנתיים בעונת העליה של בטיס, 16 כיבושים אשתקד, והעונה הוא אפילו טוב יותר כאשר קבוצתו חולמת ברצינות על ליגת האלופות. במחזור האחרון נרשמו לזכותו צמד ושני בישולים ב-1:5 ענק על גרנאדה בדרבי הקטן של אנדלוסיה. מחר מצפה לו הדרבי הגדול, וגם נגרדו מוכן בהחלט, אחרי צמד נפלא שהביא 1:2 על בילבאו.

נשיא סביליה חוסה מריה דל נידו הודה קבל עם ועדה: "העונה בטיס טובה מאיתנו". זו מלחמה פסיכולוגית קטנה, כי במפגש הישיר בסיבוב הראשון פירקה סביליה את היריבה ללא רחמים 1:5, עם 0:4 מטורף במחצית הראשונה. קסטרו כבש אז את שער הניחומים של בטיס, והפעם הוא מקווה להרשית במשחק עם תוצאה אחרת לגמרי. יהיה לוהט, ובכלל זה זמן טוב לחובבי דרבי. אחרי יום שני הגדול במנצ'סטר וברומא, ביום ראשון מצפה לנו גם מעדן בקרב תחתית בין ניוקאסל לסנדרלנד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully