וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא מלאגה: "זה לא כדורגל, זו גזענות. אופ"א צריכה לחקור"

בזמן שבדורטמונד לא ידעו את נפשם מאושר לאחר ההעפלה הדרמטית לחצי הגמר, בקבוצה הספרדית זועמים. פלגריני: "השופטים לא רצו שנהיה בחצי הגמר". קלופ צהל: ”אני מרגיש כאילו זכינו בתואר". רונאלדו על הפסד ריאל לגלאטסראיי: ”העיקר שזה נגמר”

הו. שתיים מתוך ארבע העולות לחצי גמר ליגת האלופות נקבעו הערב (שלישי) בתום שני משחקים דרמטיים. באיסטנבול, גלאטסראיי כמעט הצליחה למתוח את ריאל מדריד וכמעט הפכה יתרון 0:3 של הבלאנקוס מהמשחק הקודם בבירת ספרד. הטורקים מסיימים את העונה עם 2:3 יוקרתי על אלופת ספרד, שלא מספיק לחצי הגמר.

בגרמניה, הגיעה הדרמה הכי גדולה העונה בליגת האלופות. דורטמונד פיגרה 2:1 מול מלאגה והייתה נראית בדרך הבטוחה להדחה מאכזבת, ביצעה מהפך מדהים בדקה ה-90, ניצחה 2:3 ועלתה לחצי הגמר. אחרי אובדן האליפות בגרמניה שקיבל חותמת סופית לאחר הניצחון של באיירן מינכן בסוף השבוע, דורטמונד יכולה להתנחם.

כריסטיאנו רונאלדו שחקן ריאל מדריד. רויטרס
"העיקר שזה נגמר". רונאלדו/רויטרס
פתיח טרים מאמן גלאטסראיי. רויטרס
כמעט, רק כמעט. פתיח טרים/רויטרס

כריסטיאנו רונאלדו: "העיקר שזה נגמר"

ריאל מדריד פתחה את המשחק באיסטנבול עם שער מוקדם של כריסטיאנו רונאלדו בדקה השביעית, וחשבה שתשייט כל הדרך לרבע הגמר. ובכן, דידייה דרוגבה וחבריו חשבו אחרת. פתיח טרים ראה את קבוצתו כובשת שלושה שערים ברבע שעה, מרגליהם של אבואה (57), ווסלי סניידר (71) ודידייה דרוגבה כמובן (72). רונאלדו כבש את השני שלו בדקה ה-90 כדי להבטיח לריאל את ההעפלה. אז גלאטסראיי יתיפרד מהמפעל, איך לפחות היא עושה זה בסטייל. ומה עם מוריניו? הוא יכול לנשום לרווחה למרות ההפסד והיכולת הבינונית.

ז'וזה מוריניו אמר בסיום: "לא היה לי זמן להיות עצבני. גלאטסראיי לא שיחקה היום 11 שחקנים. היא שיחקה עם 50,000. במשחק מהסוג הזה היה לנו יותר מדי להפסיד ולא היה בכלל מה להרוויח. עכשיו יש לנו חצי גמר, שיהיה נגד קבוצה גדולה, זה בטוח. אנחנו עדיין לא יודעים מי זו תהיה, אבל זה ייה קשה.

כריסטיאנו רונאלדו אמר בסיום: "אנחנו שמחים להיות אחרי המשחק הקשה הזה. המשחק הזה יהווה עבורנו דוגמא לעתיד - בכדורגל אתה לא יכול לתת לקבוצה השנייה כל כך הרבה הזדמנויות. הם הקשו עלינו אבל למעשה, אנחנו היינו אלו שסיבכנו את עצמנו. בעתיד, נהיה חייבים לוודא שאחנו משחקים במשך 90 דקות. אני מרגיש טוב, עשיתי את העבודה שלי היום. עכשיו, נראה את מי נקבל בהגרלה".

קשר גלאטסראיי יוהאן אלמנדר אמר: "אחרי התוצאה במשחק הראשון, לא באנו למשחק הזה עם יותר מדי תקוות. כמעט בלתי אפשרי להדיח קבוצה כמו ריאל מדרי, במיוחד כשהיא באה עם יתרון 0:3. הוכחנו שאנחנו קבוצה טובה עם רוח לחימה. אנחנו גאים במה שעשינו העונה בליגת האלופות, זאת הייתה עונה טובה מאוד. עכשיו נתרכז בליגה הטורקית ונעשה הכול כדי לזכות באליפות".

קשר גלאסטראיי נורדין אמרבאט הוסיף: "התחלנו את המשחק עצבניים. אחרי מחצית אחת, התעוררנו, הבקענו שלושה שערים יפהפיים וספגנו עוד אחד בשניות הסיום. אני חושב שעשינו עבודה טובה מאוד. ההפסד במשחק הראשון הכריע את גורל ההתמודדות, אבל האוהדים יכולים להיות גאים בנו. ניצחנו קבוצה ענקית כמו ריאל מדריד".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
מנג'ר דורטמונד יורגן קלופ חוגג. GettyImages
מהפך מדהים. קלופ/GettyImages

דורטמונד חוגגת מהפך מדהים: "כמו סיפור הוליוודי"

אחרי שאובדן האליפות לבאיירן מינכן הפך לרשמי בסוף השבוע, דורטמונד קיוותה למצוא נחמה לפחות בליגת האלופות, וחלמה על העפלה לחצי גמר המפעל לראשונה מאז שנת 1998. התקוות הללו כמעט נגוזו על ידי מנואל פלגריני ושחקניו, אך אז הגיעה הפינאלה המדהים ביותר שניתן להיעלות על הדעת. שער של אליאסו בדקה ה-80 קבע 1:2 למלאגה והיה נראה שהסיפור נגמר. רויס הפך בדקה ה-90 ופיליפה סנטנה עשה את הבלתי ייאמן והפך בדקה ה-93 כדי להעניק לדורטמונד ניצחון עצום. עוד לפני כן חואקין הדהים את סיגנל אידונה פארק עם שער בדקה ה-25. דורטמונד השוותה בדקה ה-40 לאחר מבצע קבוצתי מצוין שהסתיים עם כיבוש נוסף של רוברט לבנדובסקי.

יורגן קלופ הודה בסיום: "אני חושב שאני צריך ללכת ולראות רופא עכשיו. אי אפשר להסביר מה קרה לי בשריקת הסיום. זה מרגיש כאילו זכינו בתואר, לא כאילו עלינו לחצי הגמר. אני והעוזרים שלי פשוט הסתכלנו אחד על השני בחדר ההלבשה ומלמלנו אחד לשני 'זה מטורף, זה מטורף'. זו התחושה הכי טובה שהייתה לי אי פעם".

"היה לנו מזל", הוסיף קלופ, "לא הייתה לנו מספק סבלנות, יצירתיות וגמישות. אבל משחקים הופכים לגדולים בזכות זה שהם צמודים ומותחים, ויש בהם מהפכים בסיום. לעולם לא אשכח את המשחק הזה".

מיכאל צורק, המנהל המקצועי של דורטמונד, אמר בסיום: "זה לא היה המשחק הכי טוב שלנו העונה. קשה לבטא את המשחק הזה במילים. מה שבטוח - היה לנו הרבה מזל הערב. החמצנו הרבה, אבל הקבוצה המשיכה להאמין. הטקטיקה של מלאגה במשחק הזה הייתה יוצאת מהכלל, אני אם מסתכלים באופן כללי על שני המשחקים, אני חושב שהגיע לנו לעלות".

בלם דורטמונד נבן סובוטיץ' לא ידע את נפשו מרוב אושר: "אני פשוט לא יכול להאמין לזה. זה ללא ספק הרגע הכי מטורף בקריירה שלי ככדורגלן. אני בטוח שזה היה רגע מיוחד גם עבור האוהידם שלנו. עד עכשיו, העונה שלנו היא כמו סיפור הוליוודי. נקווה שעכשיו יהיה לסיפור הזה גם הפי-אנד".

שחקני דורטמונד חוגגים, משמאל לוקאש פישצ'ק. GettyImages
המהפך של השנה. שחקני דורטמונד חוגגים/GettyImages

בצד המפסיד מי שהיה מזועזע מההפסד הוא המאמן מנואל פלגריני, שיצא במתקפה חסרת תקדים על השופטים, ואמר: "הם לא רצו אותנו בחצי הגמר. אחרי שהובלנו 1:2, היו כל כך הרבה טעויות שיפוט. השער השלישי היה כמו פטיש מבחינתנו. היו אמורות להיות שתי הרחקות וגם אופסייד ב-2:3. בעשר הדקות האחרונות השופטים החלישו אותנו ובמצב כזה הכל הופך להיות קשה".

אל הדברים הצטרף גם נשיא מלאגה שייח עבדולאח בין נאסר על תאני, שאמר: "זה לא כדורגל, אלא גזענות ברורה. אני מקווה שאופ"א תפתח בחקירה באשר לקבוצה ספרדית שמודחת בצורה כזו, במה שאין לו קשר לרוח הספורט. תודה לקבוצה, הייתם אלופים על המגרש. אני מצטער שאנחנו מודחים בצורה לא צודקת וגזענית". כזכור, מלאגה הורחקה בעונה הבאה מהשתתפות במפעלים האירופים בעקבות חריגה מהוראות הפייר פליי.

רוקה סנטה קרוס ממלאגה אמר בסיום: "אנחנו עדיין מנסים לפענח מה קרה בסוף המשחק. היינו רחוקים רק כמה דקות מהעפלה לחצי הגמר. האכזבה בחדר ההלבשה עצומה. זה היה בידיים שלנו".

בלם מלאגה מרטין דמיצ'ליס גם הוא התקשה להסתיר את האכזבה הקשה: "היינו גאים בעצמנו לכמה רגעים, ואז, בדקה ה-90, הכל התהפך. יש דרך להפסיד משחק, אבל כשזה קורה בצורה כזו זה כל כך מאכזב. אין מילים לתאר את זה. זה כואב מאוד".

שחקני דורטמונד חוגגים. GettyImages
הצגה בלתי נשכחת. דורטמונד חוגגת/GettyImages
שחקני דורטמונד חוגגים העפלה לחצי גמר ליגת האלופות. GettyImages
ועוד חגיגות/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully