וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקבוצה של המדינה נגד הקבוצה של המדינה

10.4.2013 / 7:30

הנכס הלאומי מול מכונת השערים מקטלוניה, ההיסטוריה נגד ההיסטריה, בלאט מול מסי. הקרב החזיתי בין מפלצות הרייטינג יחל הערב ב-21:45 עם דילמה קשה: את מי לראות, מכבי תל אביב או ברצלונה?

עריכה: רן מנחם

בתקציר: כשמכבי תל אביב פוגשת את ברצלונה (בכדורסל, אמנם, אבל משרת יופי את הכתבה)

עולמו של חובב הספורט מורכב מריגושים נקודתיים. בעידן טכנולוגי כל כך מפותח, הוא מקבל כמעט הכול ברגע נתון. אם פעם יכולנו לקבל בסיפוק תקציר משידור חוזר בשחור-לבן של משחק השבוע מאנגליה, היום לא נתפשר על פחות משלושה אירועי ספורט שביניהם צריך לבחור. החיים קשים.

שתי קבוצות תמיד מקלות על הבחירה: מכבי תל אביב, הנכס הלאומי, וברצלונה, מושא אהבתם של חובבי הכדורגל. אלופת ישראל הנצחית והאימפריה מקטלוניה לא משאירות הרבה ברירות לצופה, שכמו נמשך באופן אוטומטי לשידורי משחקיהן. אלא שפעם בכמה שנים, כמו ליקוי חמה, אנחנו זוכים להתנגשות בין מפלצות הרייטינג: בזמן שמכבי תל אביב תשחק הערב במדריד, ברצלונה תארח את פריס סן ז'רמן. לפני שנשאל את מי תראו (ואנחנו עוד נשאל אתכם, אל תדאגו), הנה כמה נקודות שיכולות לסייע לכם להחליט באיזה משחק לצפות הערב.

פעם, כשהיינו מחכים לתקציר של משחק מאנגליה

רקע

מכבי תל אביב: בשנות השבעים חוללו הצהובים מהפכה בכדורסל הישראלי. אם עד אז ניזונה הקבוצה מהמגרש בקולנוע אוריון מהישגים ספורדיים כמו נס בדאלונה (1967), המעבר ליד אליהו הפך אותה לנכס לאומי. מכבי החלה לזלול אליפויות ברצף, להתחזק בקרבות מול אריות אירופה, הגיעה לשיא ב-1977 עם ניצחון ענק בווירטון על צסק"א וכמובן, הזכייה בגביע אירופה לאלופות. מצעד הסלבריטיז להיכל בראשות "ידיד המחלקה" משה דיין החל, ובמשך כמעט ארבעה עשורים מכבי תל אביב משמשת מדורת השבט לכל עם ישראל, בעיקר הודות לעובדה שמשחקיה שודרו לכל המדינה בערוץ עם הרייטינג הגבוה ביותר דאז (והיחידי) - ערוץ 1.

ברצלונה: ליאונל מסי לא המציא את האהדה לבלאוגראנה בישראל. החיבה לכדורגל האטרקטיבי של ברצלונה בישראל נבנתה עוד בשנות ה-70 אצל יוהאן קרויף וצברה תאוצה דרך כוכבים כמו מראדונה, שוסטר, לאודרופ, רומאריו, פיגו וכמובן רונאלדו. את האצבע על קפיצת המדרגה של ברצלונה בישראל אפשר לשים על עונת 2005/6, אז נכנס לפעולה ילד ארגנטינאי נמוך וכחוש, ששיתף פעולה עם ענקים כמו סמואל אטו ורונאלדיניו. ב-2008/9, כשפפ גווארדיולה מונה ובארסה זללה כל תואר בנמצא, זו כבר הפכה למגיפה לאומית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ליאונל מסי שחקן ברצלונה. AP
לא המציא את האהדה לבארסה, רק שכלל אותה. מסי/AP

מניעי האהדה

מכבי תל אביב: אין דרך יפה יותר להגיד זאת מאשר "זקפה לאומית". מעולם לא הייתה לנו כאן נציגה ספורטיבית שהסתכלה לאורך זמן בלבן של עיני הצמרת האירופית. המסע ביורוליג העונה הוא דוגמה מצוינת למורשת של מכבי תל אביב, ששואבת אנרגיות בלתי נדלות מהרבבה שמגיע להיכל וממאות אלפים שעוקבים בדריכות בבית. מדינת ישראל כל כך צמאה לביטויי עליונות, שהתבוסה המוחצת שהנחילו הצהובים לבשיקטאש זמן קצר לאחר ההתנצלות לטורקיה גררה אפילו תגובות פייסבוק מחברי כנסת.

ברצלונה: טראומת מונדיאל איטליה 1990 חלחלה לאוהדי הכדורגל. ההמשחק ההגנתי אילץ אותם לחפש בנרות את הגיבורים ההתקפיים וריבוי הערוצים הטלוויזיוניים החל לאפשר זאת. תחילה מילאן הייתה האטרקציה הגדולה, אחר כך הגיעו אייאקס, ריאל ומנצ'סטר יונייטד כשגם ברצלונה לקחה חלק בסבב הפופולאריות. היכולת הפנומנלית של מסי, שגררה את הדיון האם מדובר בשחקן הטוב ביותר אי פעם, יחד עם השליטה האבסולוטית של נבחרת ספרד בכדורגל העולמי, העבירה את כל הז'יטונים לקטלוניה. את הריגוש הזה יהיה קשה להפסיק, לפחות עד שתבוא האטרקציה הגדולה הבאה.

אוהדי מכבי תל אביב מניפים שלט לכבוד יוגב אוחיון. ברני ארדוב
צמאים לביטויי עליונות. אוהדי מכבי תל אביב/ברני ארדוב

רייטינג

כדי לקבל אומדן לגבי אחוזי צפייה, כדאי לקחת את המשחק המרכזי בליגת העל בכדורגל כקנה מידה. במשחק בין מכבי תל אביב למכבי חיפה לפני שבוע וחצי צפו 10.6 אחוזים, קצת מעל הממוצע. הרייטינג בכל הסיבוב הראשון עמד על 9.8 אחוזים ובשני ירד ל-9 – ממוצע של 9.4 אחוז לשני הסיבובים.

מכבי תל אביב: אצל מכבי תל אביב המשוואה די פשוטה: בשלב הבתים הראשון הנתונים סבירים, בטופ 16 הם משתפרים וכשמגיעים משחקי ההכרעה הם כבר מטפסים באופן חד. במשחק ההפסד בברצלונה ביום חמישי שעבר נרשם רייטינג של 16 אחוז, הגבוה ביותר העונה. את הניצחון על בשיקטאש ראו 14 אחוז, הנתונים מהמשחקים שלפני כן היו נמוכים, לעתים קרובות חד ספרתיים. הממוצע של מכבי תל אביב העונה עמד על 10.38 אחוז. במשחק החמישי והקריטי מול פנאתינייקוס בשנה שעברה, אגב, הגיעו הנתונים ל-20.9 אחוז.

ברצלונה: המשחק מול סן ז'רמן בשבוע שעבר מספר לא מעט על הכוח שיש לברצלונה בישראל. ההתמודדות הזו קיבלה 14.2 אחוזי רייטינג, אבל צריך לזכור פרט משמעותי: בעוד המשחק המרכזי משודר בערוץ 1 ומכבי תל אביב מועברת בערוץ 10, את ברצלונה רואים רק בערוץ הספורט, שהוא ערוץ נישה. מדובר בנתון מטורף יחסית לפלטפורמה, מספר שבוודאי היה גדל בלא מעט אחוזים לו השידור היה מועבר בערוצי הברודקאסט. עם זאת, יש להיות הוגנים עם הנתונים הללו ולספר שליגת האלופות מושכת לא מעט צופים גם למשחקים שאינם של ברצלונה, בעוד שהיורוליג לא קיים כמעט עבור הצופה הישראלי אם אינו כולל את מכבי תל אביב.

אריק אבידל שחקן ברצלונה עם ג'רארד פיקה. David Ramos, GettyImages
15 אחוז לערוץ נישה? מטורף/GettyImages, David Ramos

למי הן פונות

מכבי תל אביב: לפטריוטים ישראלים שרוצים לעשות אצבע משולשת לגויים, לאוהדי כדורסל שלא עוקבים אחרי ליגת העל, לפוליטיקאים, לסלבס, לעשירון העליון של מדינת ישראל.

ברצלונה: לחובבי כדורגל ספרדי, לאוהבי טאפאס, לישראלים שרוצים לקחת את הילד לטיול בר מצווה שווה, לאנשים שמחפשים קבוצה לאהוד.

מכבי תל אביב וברצלונה: לטרמפיסטים.

לטוויטר של דוד רוזנטל

מועמד חדש למכבי תל אביב: מייק גרין

בקהאם יודע: כך נוכל לנצח את ברצלונה

ומי פונה אליכם? את מי אתם תראו הערב?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully