וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורוליג: ברצלונה עלתה ל-0:1 על פנאתינייקוס בהצלבה

דרמה ענקית במשחק הראשון בהצלבה: פאו הוליכה ברוב שלבי המשחק ונכנעה בסיום עם 72:70 לאחר הארכה. 14 נק' לנבארו

שלב ההצלבה ביורוליג יצא לדרך הערב (שלישי) עם משחק אחד מתוך הארבעה, ואיזה משחק זה היה. שתיים מהקבוצות המפוארות במפעל - ברצלונה ופנאתינייקוס - נפגשו לעוד פרק שייכתב ביריבות המרתקת ביניהן, וברצלונה הפייבוריטת נמלטה עם ניצחון בעור שיניה, עם 70:72 רק לאחר הארכה. המנצחת בסדרה תיפגש בפיינל פור עם המנצחת בין ריאל מדריד למכבי תל אביב. ברביעי יושלמו המשחקים הראשונים בסדרות רבע הגמר עם המפגש בין ריאל מדריד לצהובים, צסק"א עם קאחה לבוראל ואולימפיאקוס מול אנדולו אפס.

שחקן ברצלונה בכדורסל חואן קרלוס נבארו מול שחקן פנאתינייקוס דימיטריס דיאמנטידיס. GettyImages
נמלטו בעור שיניהם. נבארו מול אוקיץ'/GettyImages

ערב המפגש בפלאו בלאוגרנה, בשתי הקבוצות נזכרו בתקדים 2011. אז, הגיעו שתי הקבוצות לסדרת רבע הגמר ביניהן בנסיבות דומות. ומה נגיד? המשחק הזה היה כמעט העתק מדויק של המשחק הראשון בסדרה ההיא. אז, פאו הגיעה כאנדרדוג והפסידה רק לאחר מותחן גדול, וכך קרה בדיוק גם הערב. פאו המפתיעה נהנתה מיכולת מצוינת של שחקני הפנים סטפון לאזמה וג'ייסט גיסט, נטלה את היתרון כבר בפתיחה ושמרה עליו במרבית שלבי המשחק.

ואז חואן קרלוס נבארו ושאראס הותיקים התעוררו והחזירו את בארסה, שבקושי הגיעה להארכה וגם בה בקושי גירדה את הניצחון. נבארו הוליך את בארסה עם 14 נקודות ואילו טומיץ' הוסיף 13. גיסט ולאזמה קלעו 14 כל אחד לפאו. ב-2011 המשחק השני נגמר בניצחון של פאו, שלקחה בסופו של דבר את הסדרה כולה בדרך לזכייה ביורוליג. איך זה ייגמר הפעם? מה שבטוח, זה יהיה מרתק.

שחקן פנאתינייקוס דימיטריס דיאמנטידיס. GettyImages
זכרונות מ-2011. דיאמנטידיס/GettyImages

מהלך המשחק

מחצית ראשונה:

אנטה טומיץ' עלה ראשון ללוח הנקודות והעלה את בארסה ליתרון 0:2, אך אוקיץ' הגיב עם שלשה בצד השני. ברצלונה התקשתה להשיג נקודות, ופאו נראה מצוין בפתיחה. סל של קוסטאס צרצאריס העלה אותה ליתרון 2:8. הירוקים דחפו את הכדורים פנימה לשחורציאניטיס ועלתה ל-2:14 מדהים. נבארו דייק פעמיים מהקו, אך דיאמנטידיס צלף עוד שלשה וקבע 21:11 לפאו בסיום הרבע הראשון.

עם פתיחת הרבע השני, ברצלונה חזרה למשחק. נבארו והוארטס צלפו שלשו ואנטה טומיץ', היחיד שתיפקד בפתיחה בבארסה, צימקו ל-21:19. ג'אוואי דייק מהעונשין והעלה את ברצלונה ליתרון לאחר זמן רב, אך פאו לא ויתרה וגיסט צלף שלשה. נבארו תפר שלשה שנייה והעלה את בארסה ליתרון 28:32, אך גיסט ענה עם דאנק מהדהד בצד השני. טומיץ' עלה ל-10 נקודות אישיות וקבע 32:34 לברצלונה בירידה להפסקה.

שחקן ברצלונה אראזם לורבק מול שחקני פנאתינייקוס. GettyImages
זה לא קל. לורבק מול יער של ירוקים/GettyImages

מחצית שנייה:

פאו פתחה את המחצית השנייה היטב, ועלתה ליתרון 34:38. דיאמנטידיס ניהל את המשחק מצוין ומצא את לאזמה וגיסט לשני מהלכי אלי-הופ רצופים. פאו שמרה על יתרון קטן, כששאראס והוארטס הצליחו להשאיר את ברצלונה קרובה. 45:51 לפנאתינייקוס בתום הרבע השלישי.

פאו לא נרתעה מבארסה הלחוצה גם ברבע הרביעי. שלשה גדולה של רוקו אוקיץ' העלתה את פאו ליתרון 49:56. שחורציאניטיס הוסיף עוד שתי נקודות, אך סאדה צימק ל-54:58 לפאו. שאראס, מי אם לא הוא, שוב הגיע לרגע האמת ונעץ שלשה ענקית, שקבעה 60:60, ארבע דקות לסיום. סטפון לאזמה, המצטיין בשורות פאו עד כה, ספג עבירה חמישית ויצא מהמשחק. דיאמנטידיס דייק מהקו, אך סאדה קלע סל ענק והעלה את בארסה ליתרון 61:62. דיאמנטידיס ענה עם עוד שלשה גדולה והשווה פחות מדקה לסיום. שאראס יצא להתקפה אחרונה אולי של בארסה, הכדור הגיע לטומיץ', אז זה נחסם ברגע האחרון ממש מתחת לסל על ידי ג'ייסט גיסט. הולכים להארכה.

ויקטור סאדה פתח את ההארכה עם סל נוסף, אך גיסט ענה בשלשה משלו. חואן קרלוס נבארו התעורר ותפר גם הוא שלשה. ויקטור סאדה נשלח לקו ויכל לסגור עניין, אך החטיא פעמיים מגיסט נשלח לקו בצד השני בניסיון להשוות, אך הוא החטיא פעמיים. טומיץ' נשלח גם הוא לקו, החטיא פעמיים, אך פאו לא הספיקה לקלוע וירדה מנוצחת. 70:72 לברצלונה בסיום.

קלעו לברצלונה: חואן קרלוס נבארו 14, ויקטור סאדה ואנטה טומיץ' (12 ריבאונדים), 13 כל אחד, שארונס יאסיקביצ'יוס 11 (5 אסיסטים), ניית'ן ג'אוואי 9 (7 ריבאונדים), מרסליניו הוארטס 8, ג'ו אינגלס 4

קלעו לפנאתינייקוס: סטפון לאזמה וג'ייסט גיסט 14 כל אחד, דימיטריס דיאמנטידיס 10 (7 ריבאונדים), רוקו אוקיץ' 9 (7 אסיסטים), יונאס מאצ'יוליס 6, סופוקליס שחורציאניטיס ומייק בראמוס 5 כל אחד.

שחקן ברצלונה מרסליניו הוארטס מול שחקן פנאתינייקוס סטפון לאזמה. GettyImages
מותחן אדיר. הוארטס מול לאזמה/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully