וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל תל אביב: פרדראג מיאטוביץ' מועמד לשמש כמנהל ספורטיבי

חשיפה: האדומים רוצים תואם ג'ורדי קרויף ופתחו במגעים עם חלוץ העבר שכיכב בריאל מדריד וגם שימש כמנהל הספורטיבי שלה בין 2006 ל-2009. המונטנגרי נפגש עם קובי סידי בספרד, הביע עניין בתפקיד ויגיע לארץ בקרוב

פרדראג מיאטוביץ', חלוץ העבר האגדי של ריאל מדריד, מועמד לשמש בעונה הבאה כמנהל הספורטיבי של הפועל תל אביב. לוואלה! ספורט נודע כי נציג ההנהלה, קובי סידי, בתיאום מלא עם הבעלים חיים רמון, כבר שוחח עם המונטנגרי מספר פעמים ואף נפגש עמו השבוע בספרד. מיאטוביץ' עצמו הביע עניין עקרוני לקחת על עצמו את התפקיד ואף אמור להגיע לישראל בקרוב לביקור במתקני המועדון והוא יהיה אורח האדומים במשחק הליגה נגד בני יהודה בחודש מאי.

בשלב זה לא נפתח בין הצדדים משא ומתן כספי ולא ברור כיצד תממן הפועל תל אביב מהלך שכזה בשל חוסר הוודאות הכלכלי השורר במועדון. יחד עם זאת, ראוי להדגיש כי מיאטוביץ' מודע ליכולות הכלכליות של המועדון בכל הקשור לשכרו ולתקציב העתידי. בכל מקרה, ראשי האדומים מאמינים כי אם מהלך כזה יצלח, אוהדיה המסורים של הקבוצה יממנו לפחות חלק משכרו של איש המקצוע המונטנגרי. סידי השוהה בספרד אישר את הידיעה ומסר בתגובה: "אני לא מתכוון להיכנס לפרטים. רק יכול להגיד שמיאטוביץ' יגיע לארץ בקרוב".

כזכור, השבוע פורסם בוואלה! ספורט כי גורמים בהנהלת הפועל תל אביב שוקלים למנות מנהל ספורטיבי זר לאחר שהתרשמו מהמודל הניהולי שיושם בהצלחה העונה במכבי תל אביב עם ג'ורדי קרויף. במידה ומיאטוביץ' ימונה לתפקיד, בשלב זה לא ברור האם יעדיף להביא עמו צוות אימון זר או מה אומרים הדברים לגבי מעמדו של המאמן הנוכחי פרדי דוד. כזכור, בהפועל שוקלים גם את מועמדותו של רן בן שמעון לתפקיד המאמן בעונה הבאה.

פרדראג מיאטוביץ' המועמד להיות מנהל מקצועי של הפועל תל אביב. AP
תואם קרויף. מיאטוביץ'/AP

מיאטוביץ', 44, אחד מגדולי החלוצים בעולם בשנות ה-90, שיחק בבודוצ'נוסט ופרטיזן בלגרד לפני שעבר לוולנסיה הספרדית בקיץ 1993. הוא שיחק שלוש שנים בשורות העטלפים ובעונתו האחרונה נבחר לכדורגלן העונה בספרד. משם המשיך לשלוש שנים בריאל מדריד. הוא זכה באליפות תחת הדרכתו של פאביו קאפלו ב-1996/7 ושנה לאחר כבש את שער הניצחון בגמר ליגת האלופות נגד יובנטוס (0:1). בקיץ 1999 עזב את ספרד ועבר לשלוש שנים פחות מוצלחות במדי פיורנטינה איתה זכה בגביע האיטלקי ב-2001. אחרי שהקבוצה פשטה רגל וירדה ליגה, שב החלוץ לספרד, שיחק שנתיים נוספות בלבנטה ופרש מכדורגל בגיל 35. מיאטוביץ' הופיע 73 פעמים וכבש 28 שערים במדי נבחרת יוגוסלביה וייצג אותה במונדיאל 1998 וביורו 2000.

מיאטוביץ' המשיך להתגורר בספרד גם אחרי הפרישה ושימש כסוכן שחקנים למשך תקופה קצרה. ב-2006 עם בחירתו של רמון קלדרון לנשיאות ריאל מדריד, שב המונטנגרי למועדון בתפקיד מנהל מחלקת הכדורגל. הוא האיש שחתום על החתמת כוכבים כמו אריאן רובן, רוד ואן ניסטרלרוי, ממאדו דיארה, ווסלי סניידר, גונסאלו היגואין וקלאס יאן הונטלאר, אך גם על ניסיונות כושלים (שהצליחו מאוחר יותר תחת הניהול החדש) לצרף את קאקה וכריסטיאנו רונאלדו וכמו כן את ססק פברגאס. קלדרון ומיאטוביץ' השיבו למועדון את קאפלו איתו זכתה הקבוצה באליפות ב-2006/7 ולאחר מכן מינו את ברנד שוסטר, שזכה גם הוא בתואר ב-2007/8, וחואנדה ראמוס.

המונטנגרי החזיק בתפקידו בריאל עד סיום עונת 2008/9 ואז סיים את תפקידו מספר חודשים לאחר שגם הנשיא קלדרון עזב. על פי פרסומים שונים, בקיץ 2011 הוא היה אחד המועמדים לקבל את תפקיד המנהל הספורטיבי בצ'לסי, אך זה הלך בסופו של דבר למייקל אמנלו. בנוסף, שמו הוזכר כמעורב בעסקת העברתו של סמואל אטו מאינטר לאנז'י מחצ'קאלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully