וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניר אלון: "בלי השביתה לא היינו מגיעים להסכם"

7.4.2013 / 16:27

המנהלת והשחקנים חגגו הסכם, ניר אלון בעד המהלך: "צעירים יהיו דומיננטיים, הנבחרת תרוויח". פרנקל: "גם בתאילנד עבדתי"

צילום ועריכת וידיאו: קובי אליהו

ראשי הכדורסל הישראלי התכנסו היום (ראשון) למסיבת עיתונאים רשמית שבה הוכרזה החתימה על הסכם סיום השביתה של השחקנים הישראלים. כזכור, אחרי שביתה שנמשכה 17 יום, נחתם הסכם בין ארגון השחקנים למנהלת הליגה. בין השאר, קבוצות יקבלו תגלומים כספיים על שיתוף של שחקנים ישראלים. בנוסף, יחול החוק הרוסי - שמכריח שכל קבוצה תציב על המגרש כל הזמן לפחות שני שחקנים ישראלים.

צחי פישביין, שמואל פרנקל, לימור לבנת, ניר אלון. קובי אליהו
"עברנו למצב של חוק רוסי שבו יש שני ישראלים על הפרקט כל הזמן, 80 דקות משחק כהתחלה, ונגיע להרבה דקות משחק לשחקנים הישראלים". החתימה/קובי אליהו

שרת הספורט לימור לבנת פתחה ואמרה: "סוף טוב הכל טוב. אני רוצה לברך את מנהלת ליגת העל וארגון השחקנים. נמצאים כאן מי שהיו שותפים למהלך המסובך הזה, לא היה פשוט להגיע לרגע הזה. ביקשתי מצחי פישביין ואורי שפר להתערב בכל הבלאגן הזה כדי להגיע להסכם. נעשה כאן מעשה לא פשוט, לא מעט מתחים היו כאן שהיה צריך לפתור אותם. הגישור על הפערים שנעשה הוא נכון והביא תועלת חשובה מאוד וישפר את מעמדם של השחקנים בליגה, וסיים את ההשבתה שלא הביאה תועלת לאף אחד. לליגת הכדורסל הישראלית אין זכות קיום מבלי שהכדורסלנים הישראלים יטלו בה חלק משמעותי".

יו"ר מנהלת הליגה שמואל פרנקל: "ההסכם הזה הוא הסכם טוב לכדורסל הישראלי, יש פה הישגים לשחקנים הישראלים. ממצב של ארבעה זרים על המגרש עברנו למצב של חוק רוסי שבו יש שני ישראלים על הפרקט כל הזמן, 80 דקות משחק כהתחלה, ונגיע להרבה דקות משחק לשחקנים הישראלים, והדבר ישפר את הרמה של השחקנים הישראלים. חתמנו עם ארגון השחקנים, ביקשנו שההסכם יהיה רק עם הארגון, ואני מאחל לכולם הצלחה. עשינו בחודש ימים עבודה אינטנסיבית וסוף טוב הכל טוב".

יו"ר ארגון השחקנים ניר אלון: "יש שנתונים מאוד מוצלחים בגילים הצעירים, כולם רוצים דקות משחק, ואנחנו נראה שנה אחרי שנה שהשחקנים יעלו לליגת העל, יהיו דומיננטיים בקבוצות שלהם, הקהל יגיע והנבחרת תצא נשכרת מזה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
יושב ראש ארגון השחקנים ניר אלון לצד יושב ראש מכבי תל אביב שמעון מזרחי. קובי אליהו
"יש שנתונים מאוד מוצלחים בגילים הצעירים, כולם רוצים דקות משחק". ניר אלון/קובי אליהו

ראש מנהל הספורט אורי שפר: "כולנו מאוד מצדדים בהסכם הזה. מהנתונים שיש לנו באיגוד הכדורסל אנחנו יכולים להצביע על שיפור בדרך ההתנהגות של הכדורסלן הישראלי ואנחנו רואים שהם מדגדגים את הנבחרות. אנחנו שמחים על כך".

יו"ר מכבי תל אביב שמעון מזרחי, שהוזכר כדמות דומיננטית בסגירת המשא ומתן: "בעונה שעברה היו שתי אלטרנטיבות, ועכשיו אני שמח שעכשיו יש רק אחת. מאמנים לא צריכים לחשוב איך הקבוצה השנייה תשחק. הדבר השני שטוב בהסכם, זה אורך התוקף שלו. אני רוצה שיהיה ברור, שלא מדובר בהסכם קיבוצי. ההסתדרות היא לא חלק מההסכם. המשא ומתן היה מול ארגון השחקנים ומולו בלבד. כבר נאמר כאן על חלקו הגדול של צחי פישביין והטוטו, ובתמיכתו הצלחנו להגיע גם לתמריצים לקבוצות שתשתף ארבעה זרים".

יושב ראש מכבי תל אביב שמעון מזרחי. קובי אליהו
"אני רוצה שיהיה ברור, שלא מדובר בהסכם קיבוצי. ההסתדרות היא לא חלק מההסכם". מזרחי/קובי אליהו

בהמשך נשאל ניר אלון האם הוא חושב שהשביתה הייתה הכרחית. אלון השיב: "חד משמעית כן. לולא השביתה לא היינו מגיעים להסכם הזה. גם במנהלת מודים שהשביתה יצרה דינמיקה שעזרה לפתור את המצב. אני אומר שהשביתה הכי טובה זה שביתה שנמנעת, אבל פה זה היה הכרחי".

פרנקל הגיב: "סוף טוב הכול טוב, אבל ההסתדרות לא היתה צריכה להכניס פה שביתה". אלון: "למה אתה חוזר אחורה? אנחנו מתקדמים".

פרנקל: "אין פה צנזורה. הכתב שאל שאלה, אז אני עונה. לא האמנתי שתהיה שביתה בשלב הזה. ארגון השחקנים בא בדרישות מאוד קיצונית וחשבתי שיקח זמן ושהם יבחנו את גבולות הגזרה שלנו. לכן העסק היה צריך לקחת זמן".

פרנקל נשאל איך ניהל את המו"מ במהלך חופשה בתאילנד, ואמר: "אני עבדתי בחו"ל כל הזמן. הסתמסתי עם השרה עד 4 בבוקר. צריך לזכור, הצוות של המו"מ המשיך את השיחות בכל הזמן שלא הייתי פה. הכי חשוב - התעשתנו, חתמנו על הסכם. ההסכם הזה טוב לנו וטוב לכדורסל וטוב לישראל".

באמצע מסיבת העיתונאים קרתה תקרית לא נעימה, כשהשרה לבנת נפלה מהכיסא. השרה כמובן לא נפגעה.

שרת הספורט לימור לבנת מועדת מהכיסא במסיבת העיתונאים. קובי אליהו
השרה נפלה/קובי אליהו
שרת הספורט לימור לבנת מועדת מהכיסא במסיבת העיתונאים. קובי אליהו
ומיד קמה. לבנת/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully