וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שון ג'יימס: "מעכשיו נאכל, נשתה ונחלום רק על ריאל מדריד"

5.4.2013 / 7:28

הצהובים דרוכים לקראת סדרת ההצלבה, הסנטר בטוח: "הדרך בה שיחקנו בטופ 16 שמה אותנו במצב בו נוכל להתמודד מולם על הפיינל פור". לידיעת האוהדים: המשחקים הועברו לרביעי ושישי. שמעון מזרחי: "מי שאמר אחרי ההפסדים שמכבי סיימה את העונה לא מבין ספורט. עשינו הישג עצום"

עריכה: רן מנחם

מכבי תל אביב עשתה זאת. הצהובים אומנם הפסידו אמש (חמישי) 74:71 לברצלונה במשחק הסיום של שלב הטופ 16, אבל לאור התוצאות במגרשים האחרים ביבשת, הם הבטיחו את מקומם בשלב ההצלבה, שם ייפגשו החל מיום רביעי (21:45 ולא שלישי כפי שפורסם תחילה. המשחק השני יהיה ביום שישי הבא) וללא יתרון הביתיות את ריאל מדריד לסדרה מרתקת. הסיבה שהמשחקים נדחו נעוצה בעובדה שביום שלישי קבוצת הכדורגל של ריאל מדריד תשחק ברבע גמר ליגת האלופות מול גלאטסראיי וביורוליג לא רצו שהמשחקים יתנגשו.

לכל אורך המשחק בקטלוניה, אנשי מכבי שהיו על הספסל דעכו להתעדכן בנעשה בפיראוס, שם אולימפיאקוס פגשה את חימקי מוסקבה ובויטוריה, שם קאחה לבוראל אירחה את סיינה. רגע לפני שהמשחק של מכבי הסתיים, נודע כי אולימפיאקוס ניצחה, מה שהבטיח לצהובים כי העונה האירופית שלהם תימשך וגרם לתחושת הקלה גדולה.

מאמן מכבי תל אביב, דיוויד בלאט. GettyImages
העבירו את הערב עם עין ואוזן במגרשים אחרים. בלאט/GettyImages

למרות ההפסד הדרמטי והמתסכל, בחדר ההלבשה הצהוב נראו בסיום בעיקר שמחה וגאווה. אחד האוהדים שליוו את הקבוצה למשחק אף הגדיל לעשות, נכנס עם זוגתו אל החדר ולעיני השחקנים המריעים הציע לה נישואין. המאמן דיוויד בלאט שיבח את שחקניו על האופי שהציגו בשבועות האחרונים, בהם צברו שישה ניצחונות רצופים, שהחזירו אותם לחיים.

גם היו"ר שמעון מזרחי בירך את השחקנים: "עבדתם קשה ואני גאה בכם. עכשיו בואו נתרכז לקראת מדריד". בצהריים תנחת מכבי בישראל ותחל בהכנות למשחק, שייערך כאמור, כבר באמצע השבוע הבא.

לאחר שההצלבה הובטחה, מזרחי התפנה לסיכום ביניים, בו לא היסס להודיע למבקרים: "מי שאמר לאחר ההפסדים שמכבי סיימה את העונה האירופאית שלה, לא ממש מבין ומתמצא בספורט", הוא אמר לוואלה! ספורט, "כדורסל זה משחק קבוצתי ולא משחק של בודדים. במשחק כזה, צריך שכל הקבוצה תהיה דבוקה אחת ולוקח זמן לעשות את זה. השנה היו לנו הרבה מאוד שחקנים חדשים, שחקנים שטרם שיחקו ברמות הגבוהות של היורוליג והמאמנים עשו עבודה נהדרת והפכו את הקבוצה הזאת לקבוצה אמיתית, עם גאווה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
שמעון מזרחי יו"ר מכבי תל אביב בכדורסל. ניב אהרונסון
מאמין שתרם את חלקו. מזרחי/ניב אהרונסון

על הסגל אמר היו"ר המיתולוגי: "אני לא נכנס לעניין המקצועי בלי להיכנס לעניין המנטלי. אני חושב שיש לנו שחקנים עם מחויבויות גדולות מאוד לקבוצה ולתוצאות שהם רוצים להשיג וזה מה שחשוב. כשמנצחים שישה משבעה משחקים, כולל משחקי חוץ מאוד קשים מול אולימפיאקוס וקאחה לבוראל ומשחקי בית בהפרשים גדולים, זה הישג עצום. קבוצה כמו חימקי לא נכנסה לטופ 8 והיא הייתה בבית שלנו, אז אפשר להבין באיזו רמה מדובר".

לא מעט אנשים במכבי העידו כי השיחות הרבות שהתקיימו עם השחקנים לאורך התקופה האחרונה תרמו רבות לשינוי המנטלי ולצבירת הניצחונות: "אני תמיד משתדל לעשות את המירב שאני יכול בדרך הטובה ביותר", אמר מזרחי, "אם תרמתי ולו באחוז קטן להישג שלנו, אני מאוד מאוד שמח. לעולם לא הפסקתי להאמין, אם הייתי מפסיק, לא הייתי מחדיר בהם את המוטיבציה".

על המשחק מול ברצלונה, אותו הפסידו הצהובים בשל מספר החלטות שגויות ברגעי ההכרעה, הוסיף היו"ר: " כשמשחקים משחק כזה, מול קבוצה כמו ברצלונה והם עולים עליך רק בשני ריבאונדים עם שחקנים בגובה שלהם, אנחנו צריכים להיות גאים. הרבע השלישי היה מדהים מבחינתו והובלנו בו כבר בשמונה הבדל. חבל שהחמצנו את קליעות העונשין. שיחקנו הפעם הרבה יותר טוב מאשר שיחקנו מולם אצלנו בבית".

לגבי המפגש הצפוי מול הבלאנקוס סיכם מזרחי: "ריאל מדריד היא קבוצה מצוינת, שניצחה את ברצלונה במהלך העונה, אבל עכשיו זה סיפור חדש".

סרג'יו יול שחקן ריאל מדריד מול אנדולו אפס. GettyImages
סיפור חדש מול ריאל. יול/GettyImages

אחד מכוכבי הקבוצה, שון ג'יימס, התייחס לעלייה בשיחה עם וואלה! ספורט: "זו הייתה המטרה שלנו. לא הייתה דרך קלה, אבל זה מראה הרבה על האופי של השחקנים שיש לנו בקבוצה. עכשיו אנחנו בטופ 8, מה שמוכיח שאנו יכולים להתמודד ולהיאבק מול הקבוצות ברמות הגבוהות באירופה. כולם אמרו שאנחנו לא קבוצה מספיק מוכשרת, שאנחנו לא קבוצה מספיק טובה, אבל האמנו בעצמנו כאשר אף אחד לא האמין בנו וזה הביא אותנו לאן שרצינו להגיע. גם ההנהלה והמאמנים תרמו רבות, הם ציפו שנהיה בשלב הבא וזה גרם לנו לרצות בזה. זו המערכת של מכבי".

על המשחק מול ברצלונה הוסיף ג'יימס: "שיחקנו מול אחת הקבוצות הטובות באירופה וצריך לקחת את הדברים החיוביים. היה משחק קשוח וההפסד לא נעים וקשה עבורנו, אבל נדע לקחת את הדברים הטובים ממנו למאבק מול ריאל מדריד. אם לא היינו נלחמים הייתי מאוכזב, אבל ניסינו ועל זה אני מסתכל".

שון ג'יימס שחקן מכבי תל אביב מול ברצלונה. GettyImages
מרוצה מהמלחמה מול ברצלונה. ג'יימס/GettyImages

הסנטר האמריקאי נשמע דרוך לקראת המשוכה הבאה: "ריאל היא אחת הקבוצות הטובות באירופה. תהיה התמודדות לא קלה, אבל הדרך בה שיחקנו בטופ 16 שמה אותנו במצב בו נוכל להתמודד מולם על הכרטיס לפיינל פור. אנחנו יכולים לנצח משחקים וזה כל מה שעלינו לעשות. מעכשיו נאכל, נשתה ונחלום רק על ריאל מדריד, זה כל מה שנחשוב עליו ונהיה מרוכזים לגביו, עד שנשיג את המטרות שלנו".

על יכולתו האישית הוא הוסיף: "השקעתי המון עבודה ואני תמיד רוצה לשפר את עצמי. להיות בקבוצה כמו מכבי ולעשות עבודה טובה רק מוכיח לי שסבלנות ועבודה קשה משתלמים ועל כך אני גאה".

עוד אחד מהשחקנים הבולטים בקבוצה, דווין סמית', הוסיף: "אני מאושר שעלינו. עבדנו מאוד קשה כדי להפוך את העונה שלנו על פיה אחרי התחלה מאוד לא פשוטה. נמשיך לעבוד קשה, אני סומך על המאמנים שיכינו אותנו הכי טוב שאפשר לריאל מדריד. הם החדירו בנו את האמונה לכל אורך הדרך ואני שמח שהחזרנו עם ניצחונות וקאמבק נפלא. העבודה שלנו כקבוצה מאוחדת עשתה את ההבדל בסיבוב השני בטופ 16. עכשיו הכי חשוב להגיע מוכנים למדריד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully