וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולימפיאקוס שרדה, סיינה נשרה, ריאל מגיעה

מכבי ת"א בהצלבה אחרי שהיוונים ניצחו את חימקי 70:79, האיטלקים נכנעו לקאחה. היריבה הבאה הביסה את אנדולו

מכבי תל אביב חוגגת העפלה להצלבה עם מהפך מדהים שהושג לא מעט בזכות הקבוצות היריבות שלה. אולימפיאקוס גברה 70:79 על חימקי מוסקבה ובכך העניקה לה את הכרטיס לשלב הבא. קאחה לבוראל ניצחה גם היא את סיינה שנשארה בחוץ 64:76 והצליחה להשתחל מהמקום הרביעי. בבית המקביל, ריאל מדריד הביסה את אנדולו אפס 66:86 וצסק"א מוסקבה מסיימת ראשונה בבית ה' עם ניצחון חוץ מרשים על פנאתינייקוס 63:69.

בעקבות תוצאות הערב, ברצלונה תפגוש בשלב הבא את פנאתינייקוס, אולימפיאקוס תארח בסדרת הטוב מחמישה משחקים את אפס אנדולו, ריאל מדריד תפגוש את מכבי תל אביב וצסק"א מוסקבה תפגוש את קאחה לבוראל.

בית ה':

1. צסק"א מוסקבה

2. ריאל מדריד

3. אנדולו אפס

4. פנאתינייקוס

בית ו':

1. ברצלונה

2. אולימפיאקוס

3. מכבי תל אביב

4. קאחה לבוראל

המפגשים בהצלבה:

ברצלונה - פנאתנייקוס, אולימפיאקוס - אפס אנדולו, ריאל מדריד - מכבי תל אביב, צסק"א מוסקבה - קאחה לבוראל

אייסי לואו שחקן אולימפיאקוס מול זוראן פלאניניץ' שחקן חימקי מוסקבה. GettyImages
הובילו כמעט לכל אורך המשחק. לואו מול פלאניניץ'/GettyImages

בית ו' (הבית של מכבי תל אביב)

אולימפיאקוס - חימקי מוסקבה 70:79

הרוסים הצליחו לחזור מהקבר בשלהי הטופ 16 אחרי שסיבכו את עצמם עם שלושה הפסדים בחמשת המשחקים האחרונים, אבל במאני טיים הם עמדו במשימה והשיגו ניצחון ביתי אחרי שהובילו כמעט לכל אורך המשחק בדרך לעונה תשיעית ברציפות בהצלבה. חימקי מצידה נשארה בחוץ. קוסטאס פפאניקולאו סיים עם שש שלשות משש זריקות וסיים עם 21 נקודות כשהוא ללא ספק השחקן המרכזי שחתום על הניצחון. 19 נקודות של ג'יימס אוגוסטין לא הספיקו לרוסים.

חימקי נתנה את הטון בדקות הראשונות והובילה 5:10 אחרי נקודות של ויטלי פרידזון, אבל פרו אנטיץ' הוביל משחק צמוד ויחד עם ספאנוליס התוצאה עמדה על 20:22 בסוף הרבע הרראשון לזכות היוונים. פול דייויס ניסה לקצץ בהפרש, אבל פרפרוגלו וספאנוליס דאגו להשאיר את היתרון אצל המארחים ששמרו ברוב הרבע על פער דו ספרתי בדרך ל-38:45 בהפסקה. פפאניקולאו הקפיץ לשמונה הפרש בפתיחת הרבע השלישי וחימקי האנמית נתקעה בהתקפה. אלא שזוראן פלאניניץ' כפה משחק צמוד בהמשך והשווה ל-56:56, אבל שלשה של פפניקולאו השאירה את המארחים עם יתרון 57:60. אחרי דקות צמודות ברבע האחרון פפאניקולאו המשיך לירות שלשות והשאיר את חימקי מחוץ לתחרות.

בנג'מין אזה שחקן סיינה במשחק מול קאחה לבוראל. GettyImages
נכשלו במאני טיים. אזה/GettyImages

קאחה לבוראל - סיינה 64:76

בניגוד לקרב שנערך במקביל ביוון, שתי הקבוצות עלו לפרקט בפרננדו בואסה ארנה בידיעה שגם ניצחון לא בהכרח יבטיח כרטיס להעפלה. ההפסד של סיינה, שהפסידה רק לפני מספר שבועות לבשיקטאש, השאיר אותה מחוץ ליורוליג, בעוד קאחה לבוראל עם קאמבק מצוין מצליחה להשתחל פנימה. מאצ'יי אמפה כיכב עם 27 נקודות ותשעה ריבאונדים. בראון הוביל את המפסידים עם 24 נקודות.

אחרי פתיחה צמודה אנדרס נוצ'יוני תפס פיקוד ועם שלשה מצוינת הוא הוריד את קאחה לבוראל ביתרון 11:15 בסיום הרבע הראשון. מאצ'יי לאמפה ונמניה בייליצה המשיכו את המומנטום החיובי של קאחה לבוראל ופרננדו סן אמטריו עם שלשה ראשונה דהר ל-17:31. למרות זאת בובי בראון קלע שלשה שהורידה ל-39:27 עם סיום המחצית. לאמפה המשיך עם משחק חייו וקלע את שמונה הנקודות הראשונות של קאחה לבוראל בפתיחת הרבע השלישי. דייויס מוס ניסה לעצור את הסחף, אבל קאחה המשיכה להכתיב את הקצב. ברבע האחרון דניאל האקט ומתיו ג'נינג ניסו למזער נזקים עם שלשות, אבל המשחק הסתיים ב-64:76 לקאחה לבוראל.

סרחיו יול שחקן ריאל מדריד מול אנדולו אפס. GettyImages
הצליחו לברוח במחצית הראשונה. יול/GettyImages

בית ה'

ריאל מדריד - אנדולו אפס 66:86

היריבה הבאה של מכבי תל אביב לא התקשתה לסיים במקום השני בבית שלה עם ניצחון חלק. הבלאנקוס, שהפסידו במחזור הקודם לצסק"א בחוץ הגיעו במטרה ברורה להשיג את יתרון הביתיות, ולרגעים הם היו במקום הראשון אחרי שצסק"א הסתבכה במשחק המקביל. לא פחות מחמישה שחקנים סיימו בדאבל פיגרס ובראשם סרחיו יול שקלע 16 נקודות ורודי פרננדס סיים עם 15.

רודי פרננדס הוציא את הדהירה של ריאל מדריד לדרך עם שתי שלשות בארבע הדקות הראשונות, ויחד עם שלשה נוספת שלו הפער עמד על 14:25 בסוף הרבע הראשון. ההתקפה המשותקת של אפס מעט השתחררה ברבע השני, אבל גם ג'ייסי קארול עלה חד לרבע השני ודאג להגדיל את הפער. מרכוס סלוטר הקפיץ ל-20, אבל המחצית הסתיימה ביתרון 30:47. הטורקים הצליחו לקזז מעט בהפרש בפתיחת הרבע השלישי כאשר דושקו סבאנוביץ' הספיק להקטין ל-11, אבל יול הוריד ל-48:65 בסיום הרבע השלישי. הרבע האחרון הפך לגארבג' טיים ולשיפור הסטטיסטיקה.

פנאתינייקוס - צסק"א מוסקבה 69:63

שתי הענקיות שחולקות יריבות היסטורית ומרתקת סיפקו משחק צמוד שבסיומו מוליכת הבית הבטיחה סופית את המקום הראשון אחרי שהתגברה מפיגור. פאו שספגה השבוע הפסד מביך בליגה לפאניוניוס הייתה יכולה לסיים במקום גבוה יותר, אבל בסופו של דבר היא תצטרך להיאבק מול ברצלונה על מקום בפיינל פור. מיכאל בראמוס כיכב עם 18 נקודות למפסידים, בעוד הקלעי הבולט של צסק"א היה ויקטור חריאפה עם 13 נקודות.

צסק"א פתחה בסערה את המשחק עם ריצת 2:10, אבל סטפן לאזמה השאיר את פאו והוריד ל-14:11 עם סיום הרבע הראשון. ברבע השני צסק"א שוב דהרה קדימה וסשה קון כבר זינק לעשר הפרש. דווקא בשלב הזה שחורציאניטיס סייע למיכאל בראמוס כדי לחולל את המהפך ולהוריד את המארחים ביתרון נקודה (33:34). דקות טובות של פפאלוקאס, שלא נחשב לאהוד על התקופה שלו באולימפיאקוס, היה דומיננטי בדקות הראשונות של הרבע השלישי, אבל בראמוס הוריד עם שלשה את פאו ביתרון זעיר 47:50. הרבע האחרון היה תזזיתי כאשר ויקטור חריאפה בדקות טובות החזיר את היתרון לצסק"א. 12 שניות לסיום קרסטיץ' קלע שתיים חשובות שהקפיצו לארבע ובהמשך הוא סגר את הסיפור מהקו.

משחקים נוספים:

ז'לגיריס קובנה - באמברג 81:90

מלאגה - אלבה ברלין 68:55

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully